CD speler voor sound effect CD's (foley)

De setup is compleet. Ik heb een beetje moeten herschikken om het allemaal bedienbaar op de kleine lade te krijgen, maar het kan. En als ik de setup niet gebruik, schuift ze zo weg onder de synths.

Img mpx-210 mixer erbij. Kwaliteit goed genoeg en alle functies die ik nodig heb.

Met de hele setup kan ik nu 2 cd tracks tegelijk spelen, desgewenst geloopt. Daar overheen van elk van deze cds nog een sample triggeren. Dat alles met eq per cd, panning per cd en crossfade tussen beide. Zo leg ik al snel een foley tapijtje naar smaak. Lekker met hardware, en veel kost een cd setup in deze tijden niet meer.

IMG-20230725-WA0002.jpeg
 
Nu nog n cd brander en je eigen loops branden en terug de cd speler in en dan …
eens kijken of mijn standalone pioneer cd brander nog werkt. Was vroeger t betere product. Brandde enkel audio cdr en op gewone snelheid. Toen hadden we nog geld en tijd 😂
 
Sommige dingen laat ik liever in het verleden... Als ik nog CDs brand is het omdat ik bij wonder een heel album afgewerkt heb. De laatste keer was 15 jaar geleden.
 
Waarom rip je die CDs niet, ben je na 1x van het gezeik af.

-edit- oh, antieke computer ellende
 
Haha ja, rip de cd’s, ben je in een keer van alle lol af. Niks zo saai als dj laptop
 
Waarom rip je die CDs niet, ben je na 1x van het gezeik af.

-edit- oh, antieke computer ellende
Correctie: antieke computer. Geen ellende. Voor de sound FX wil ik gewoon met hardware bezig zijn, zo weinig mogelijk PC scherm in de hobby. 2 CD's uitkiezen, 2 samples instellen, 2 langere tracks loopen, even met de mixer spelen, klaar. Bijkomend voordeel: ik verlies geen 3 uur in het zoeken naar een betere sample, zero crossing trimmen in een audio editor, effectje zus en transitie automation enveloppe zo bij elkaar klikken, herklikken, nog eens herklikken... 5 minuten en gaan met de banaan, synths over die achtergrond spelen!
 
Back
Top