Ceci N'est Pas Une 303

Alleen kreeg ik daar alleen maar wurgcontracten aangeboden

Wat maakte dat wurgcontracten? Dat ik m'n muziek "kwijt" ben, ga ik stiekem al vanuit - da's misschien niet veel anders dan alles volledig behouden maar dan met 3 luisteraars..? Geen idee hoor, benieuwd hoe jij dat ervaarde..

Lekkere track. :okdan:

Ha, dank je wel, @Bahamut! Wat leuk!


- brainworx bx_black2 (RAT vst-kloon)

Mocht iemand dit nog op tijd lezen: zie net dat deze vandaag nog in de aanbieding is, voor een tientje
 
Wat maakte dat wurgcontracten? Dat ik m'n muziek "kwijt" ben, ga ik stiekem al vanuit - da's misschien niet veel anders dan alles volledig behouden maar dan met 3 luisteraars..? Geen idee hoor, benieuwd hoe jij dat ervaarde..

Een goed contract is niet meer dan 2 A4tjes als het meer is moet je erg voorzichtig zijn. Ik kreeg ze van 21 pagina's vol met restricties zoals inderdaad rechten overdragen aan het label. Moet je nooit doen, blijf altijd eigenaar van je eigen muziek. Maar ook dingen zoals naamsverbinding aan het label en dat je alleen nog maar mag optreden in opdracht van het betreffende platenmaatschappij en dat soort onzin. Laat een contract altijd lezen door iemand met kennis van zaken op het gebied van muziekrecht. Bij sommige contracten stonden er maar een paar punten in waar ik me niet in kon vinden en heb ik gevraagd om die punten te schrappen. Als ze dan moelijk gaan doen.. niet tekenen. Mijn ervaring is dat labels uit USA de beste contracten hebben. Soms maar 1 A4tje. Er staat dan alleen in dat jij aansprakelijk bent voor eventuele copyright schending. Meer hoeft er eigenlijk niet in te staan want veel zaken hieromtrend zijn al vastgelegd in de wetten van het land. In veel gevallen gebruiken labels een standaard contract die soms nog stamt uit de jaren 70 waarbij het gebruikelijk was om artiesten uit te knijpen.
 
Laatst gewijzigd:
Wat zo'n klein Roland machientje kan aanrichten... :okdan:
The Prodigy zit er vol mee! :mega: :halleluja
Heel lekker nummer!
 
Volplakken met stickers
volschrijven met tape (anders zie de knopjes niet tijdens het optreden)
En het populair slachtoffer van circuit bending...

Wat kosten die 303 tweedehands nog tegenwoordig?
net als 909 en 808?

 
Back
Top