Baby Audio - BA-1 (Yamaha CS01 on steroids)

BA-1+Synth+Baby+Audio+Banner+Image+3.png

BA-1 is gebaseerd op een draagbare jaren 80-synthesizer met een speelgoedachtig uiterlijk en een rauwe sound. Ondanks zijn kleine formaat heeft het een grote stempel gedrukt op de muziekgeschiedenis, terwijl het toch enigszins onder de hype-radar vloog. Het origineel is door enkele van de meest succesvolle popproducers van Zweden van de afgelopen twee decennia gebruikt als geheime wapen voor sprankelende synth-texturen. Het was ook een vast onderdeel van digitale dancehall uit de jaren 90 en geliefd bij de indietronica-scene vanwege zijn rauwe lo-fi kwaliteit. De 'CS01' - zoals het origineel wordt genoemd - is nog nooit op de juiste wijze in softwarevorm vastgelegd. Dus zijn we daar begonnen voor onze allereerste synth.

En met deze code BAFAM10 nog wat extra korting op de intro prijs van $49,- (dan is die 43,- EUR)

 
Laatst gewijzigd:
Deze moest ik toch ff in het zonnetje zetten, ik vind um echt super! Ik raak hier meer van geinspireerd dan al het spul wat Cherry Audio de laatste tijd naar buiten heeft gebracht. Simpel design en specs, maar ik vind um echt zeer karaktervol, dus check it out. Als je um in actie wil horen, ik heb hem in een track en een demo verwerkt:

Het thema (een pad) vanaf 0:40 (het eerste stuk, zelfde thema is de Prophet 10 btw) en de lead 1:08 )


En in deze demo:
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb er ook naar gekeken, ik heb bijna alles van Baby Audio, het is 1 van mijn favoriete ontwikkelaars, maar toch houdt me iets tegen om deze ook te kopen, het karakter van de 80s trekt me niet zo. Ze hebben wel altijd goed spul trouwens, de spaced out en crystalline, en ook de smooth operator zijn 1e klas aanraders!
 
het karakter van de 80s trekt me niet zo
Maar dat is juist het leuke van synths toch? Gewoon zo tweaken dat er totaal iets ander uitkomt dan wat er destijds mee gedaan werd? Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor, moet wel maar net passen in je stijl. Anyway, ik ben er al weer een volgende track mee aan het maken ;), lots of fun!
 
Maar dat is juist het leuke van synths toch? Gewoon zo tweaken dat er totaal iets ander uitkomt dan wat er destijds mee gedaan werd? Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor, moet wel maar net passen in je stijl. Anyway, ik ben er al weer een volgende track mee aan het maken ;), lots of fun!
Het filmpje had me niet echt overtuigd, ze hadden tunes uit de jaren 80 na gemaakt, maar die klonken niet echt lekker, 2e reden is dat ik al zo veel synths heb :D , maar ik ga de trial toch maar eens proberen omdat jij zo enthousiast ben, misschien word ik dat ook wel alsnog.
 
Ik heb het filmpje snel weg geklikt, omdat ik ook veel te veel heb. En er dan ook nog 43 euro bij zetten! 😁
Ik werd ook niet echt warm van de video en sound demo’s, maar toch trok iets me (waarschijnlijk de FM) en heb ik de trial gedownload, 10m later zat die in mijn mandje :D
 
Ik werd ook niet echt warm van de video en sound demo’s, maar toch trok iets me (waarschijnlijk de FM) en heb ik de trial gedownload, 10m later zat die in mijn mandje :D
Je hebt gelijk, het is een toffe synth, in de trial mode is de batterij wel erg snel op :D, overigens is dat ook wel een leuk knopje met verrassend resultaat. Ik moet het nog overwegen, teveel synths, te veel gekocht de laatste tijd en te weinig tijd. soort van luxeprobleem.
 
De Crystalline reverb van Baby Audio is een veelzijdig en goed klinkend effect, die ook al een tijdje in gebruik is hier op een iPad Pro. Crystalline heeft ook een mooie en overzichtelijke user interface. Dat hebben ze bij deze BA-1 ook gedaan, alhoewel het iets simpeler is gebleven. Geen sierlijke icoontjes voor de effects bijvoorbeeld.

Deze nieuwe BA-1 synth, zou op korte termijn ook voor Apple iOS worden gelanceerd. In het algemeen ben ik wel fan van dit soort simpele synths met overzichtelijke user interfaces. Dus ben er momenteel vrij zeker van dat ik de BA-1 ga aanschaffen voor de iPad, zodra deze beschikbaar komt in de App Store. Qua virtueel analoge synths voor de iPad, gebruik ikzelf al een tijdje BeepStreet's Zeeon synth voor de standaard sounds. Zie onderstaande afbeelding voor Zeeon's user interface. De BA-1 is wel een goede aanvulling daarvoor.

zeeon_promo_2048.jpg
 
Vriend van me had afgelopen week demo's opstaan en ging em halen. Klonk goed die BA1!
 
Ik heb ‘em sinds kort en ik vind ‘em geweldig!

Na wat gesteggel heb ik een R@D versie gekregen omdat mijn laptop niet aan openGL doet, ben ik zeer tevreden over de support van Baby Audio, wou ik even gezegd hebben!

Naast de JP6K, ook een relatief simpele vst, een geweldig veelzijdig duo.

Ook heel goed bruikbaar voor niet 80’s muziek, zeker voor die 4 tientjes, super synth
 
zo da’s wel heel netjes van ze! Gaaf man! Ze zijn dacht ik ook Nederlands, de oprichters, of niet?
Geen idee, de man met wie ik contact had woont in Italië, ik rekende op een hoop gedoe maar pakte echt 100% anders uit, met heel veel plezier naar de oorzaak gezocht met hen. :)
 
Ik heb zojuist alles van baby audio gekocht en is zeer leuk om mee te rommelen!

15% korting gekregen omdat ik een mail kreeg van ze nadat ik eerst de gratis plugs had gedownload dus dat is even een tip ;)
 
Gisteren na toevalllig al m’n (steeds minder) softsynths te luisteren kwam ik erachter dat ik persoonlijk de BA-1 het minst van m’n softsynths vind.

Sterker nog ik wilde dat melden bij Baby oudio omdat ik verder echt vind dat ze top spul maken.

Anyway einde dag mail van Baby audio binnen, BA-1 owners something special is comming up.

Dus ja ben nu wel benieuwd weer :)
 
Gisteren na toevalllig al m’n (steeds minder) softsynths te luisteren...

Dat heb ik dus ook. Gisteren voor het eerst in lange tijd weer eens bij de Plugin Boutique deals gekeken. Weer een synth, weer een compressor, een nieuwe alles-in-1 plugin met 93% intro korting (jaja), ik werd er niet warm van. Het is vooral héél veel marketing en schaarste en verwachtingen creëren. Het geld moet ten slotte rollen 😀
 
Dat heb ik dus ook. Gisteren voor het eerst in lange tijd weer eens bij de Plugin Boutique deals gekeken. Weer een synth, weer een compressor, een nieuwe alles-in-1 plugin met 93% intro korting (jaja), ik werd er niet warm van. Het is vooral héél veel marketing en schaarste en verwachtingen creëren. Het geld moet ten slotte rollen 😀
Ja, ik heb ook een punt bereikt waarop 98% van de deals mij niet meer doen. Op een gegeven moment weet je dat je een toolset hebt waarmee zoveel muziek mogelijk gemaakt kan worden. En meer keuze tussen dezelfde soort tools (12 synths, 12 EQ's en 20 compressors, reverbs etc) voor mij gewoon niet werkt. Beter gewoon een paar goede die je een sound en workflow geven waar je blij van wordt. De rest is noise voor mij die genegeerd dient te worden.

Ik heb niet meer tools nodig. Ik heb de skill om ideeen volledig uit te werken nodig. Dus hup, schrijven en arrangeren moet ik!
 
Dat heb ik dus ook. Gisteren voor het eerst in lange tijd weer eens bij de Plugin Boutique deals gekeken. Weer een synth, weer een compressor, een nieuwe alles-in-1 plugin met 93% intro korting (jaja), ik werd er niet warm van. Het is vooral héél veel marketing en schaarste en verwachtingen creëren. Het geld moet ten slotte rollen 😀
Ik kwam gister ook op de jaarlijkse wedstrijd van kvr.. zo veel mooie software.. in categorie/ winnaars per jaar. Gaat terug tot 2013 geloof ik

Anyway een dagje goed alles even afgaan, beluisteren en weggooien wat niet meer bevalt, heerlijk
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top