JEXUS

Tierelantijn

Gibberish
Lid sinds
27 januari 2020
Berichten
769
Locatie
Utrecht
Ik ben er in de afgelopen 2 jaar nog geen thread over tegen gekomen. Dus ik dacht ik begin een draadje. Jexus bekend van verassende patches die synthesizers tot hun uiterste drijven.



Ik ben zelf ook erg fan van zijn synth reviews. Zijn beschrijving van de Clavia Nord Lead 2X klopt precies met mijn ervaring, maar zou ik nooit zo hebben kunnen verwoorden.


Je vind hier zijn nieuwste reviews en patches en kan doorklikken naar een verzameling oudere reviews en modellen.

Ben benieuwd of jullie de reviews ook zo herkenbaar vinden en of jullie de patches gebruiken?
 
Ik ben al een tijd patreon. Ik heb meerdere banks van hem gekocht en we mailen soms. Vroeger reageerde hij nooit op yt comment. Maar mail wel. Sinds n poosje reageert hij wel op yt comment, omdat hij de indruk heeft dat yt dan meer oplevert. Ik vind het jammer sat hij geen optredens doet of muziek uitbrengt want er is een diversiteit en zeker ook een stuk qua stijl dat ik erg smaak, als je zijn videos ziet ( hoort) passeren.
Ik kijk tegenwoordig met meer voorzicht want voor je t weet zit je met GAS :)
Lukt prima, hij verkocht me enkel een Prologue, maar dat was niet moeijk, ik had nl de minilogue xd al
 
[personal opinion]
Ja zijn reviews zijn vaak spot on.
Maar ook soms wat tegenstrijdig.
Zijn sounds zijn lekker gek en er was een tijd dat zijn clips de toftste op youtube waren.
In de begin tijd was er ook een magie om zijn patches heen omdat ik toen nog niet zo bedreven in sounddesign was.

Ik heb nog nooit patches gekocht voor mijn synths.
Dat past niet bij mijn insteek.
Synthesizers zijn er om sounds mee te maken.
Wanneer je een synth koopt maak er 500 patches op en kijk of er liefde ontstaat :D
[/personal opinion]
 
hehe ik bedenk net dat ik nog nooit zijn patches gebruikt heb om iets mee te maken. Bijna alle synths die ik voorzag van patches zijn verkocht ook.
Soms hoopte ik dat zijn patches zouden maken dat ik de synth zou gebruiken. Maar mijn mening veranderd regelmatig dus wie weet komt t er nog wel van
 
[personal opinion]
Ja zijn reviews zijn vaak spot on.
Maar ook soms wat tegenstrijdig.
Zijn sounds zijn lekker gek en er was een tijd dat zijn clips de toftste op youtube waren.
In de begin tijd was er ook een magie om zijn patches heen omdat ik toen nog niet zo bedreven in sounddesign was.

Ik heb nog nooit patches gekocht voor mijn synths.
Dat past niet bij mijn insteek.
Synthesizers zijn er om sounds mee te maken.
Wanneer je een synth koopt maak er 500 patches op en kijk of er liefde ontstaat :D
[/personal opinion]
Ik ken zijn reviews niet, wat betreft soundpacks zoals bovenstaande. Al heb ik weleens een bank Moog One sounds gekocht van Geosynth voor educatieve doeleinden.
 
Ik ben al een tijd patreon. Ik heb meerdere banks van hem gekocht en we mailen soms. Vroeger reageerde hij nooit op yt comment. Maar mail wel. Sinds n poosje reageert hij wel op yt comment, omdat hij de indruk heeft dat yt dan meer oplevert. Ik vind het jammer sat hij geen optredens doet of muziek uitbrengt want er is een diversiteit en zeker ook een stuk qua stijl dat ik erg smaak, als je zijn videos ziet ( hoort) passeren.
Ik kijk tegenwoordig met meer voorzicht want voor je t weet zit je met GAS :)
Lukt prima, hij verkocht me enkel een Prologue, maar dat was niet moeijk, ik had nl de minilogue xd al
Hoe ervaar je het verschil in geluid tussen de XD en Prologue (Ik hheb net een Prologue 8 gekocht)
 
Ik heb ze niet naast elkaar gehad hier. Klank is Gelijkaardig. Volgens “iemand” ( denk Jexus) was de prologue ietsje anders qua filter maar gn idee.

Xd heeft die sequencer waar heel wat mee kan, maar niet mijn ding, ben geen schermpjes duiker
 
hehe ik bedenk net dat ik nog nooit zijn patches gebruikt heb om iets mee te maken. Bijna alle synths die ik voorzag van patches zijn verkocht ook.
Soms hoopte ik dat zijn patches zouden maken dat ik de synth zou gebruiken. Maar mijn mening veranderd regelmatig dus wie weet komt t er nog wel van
Ik vind het ook jammer dat er geen volledige nrs zijn
 
Ja de Prologue heeft een ander filter.
Als je ze naast elkaar hebt is er niet veel verschil. Prologue kan wel dikker klinken met de compressor.
het filter wat ik dacht is dat de Prologue goede bas compensatie heeft als je de resonance opendraaid en tracked ook heel het keyboard.
Ik heb de minilogues al altijd erg mooi gevonden maar denkt niet dat ik wat mis.
Heb wel eens de XD overwogen maar dat slaat nergens op als je een Prologue het.

De Prologue is de eindbaas :)
 
een XD is te overwegen maar denk dan de desktop versie, tenzij je zin hebt in minikeys :)
Wel stom dat ze even duur zijn.
Ik kocht de prologue 16 gewoon omdat 't kon en ik de xd totaal al mijn smaak vond, en ik de xd vlot verkocht. Ik had geluk op reverb toen, in Italië stond er nog één 16 b stock zonder schade, bij een grote dealer en prijs was 'ok doen we'
Leek me een safe bet. Zeker omdat ie toen al uit productie was. Als mijn neus richting cold wave staat gaat ie weer in de studio. De patches van jexus er op, zo herkenbaar zijn stempel :) Vriend van me hoorde 'm en herkende t ook meteen.
 
Back
Top