Mix Check Studio AI....

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.473
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
Mix Check Studio AI.... ja, er is weer iets bij gekomen...

heb mijn laatste track er doorheen gehaald.... (Kra (Prophecies)) (te vinden in tracks hier), om eens een opinie te vernemen van een AI (wat volgens mij altijd louter nog beter kan worden aangeduid als Machine Learning)

Schermopname (130).png


de dynamic range viel mij ook op, maar is een keuze, zo zit de track nu eenmaal in elkander...

te luid? voor Apple, sja...

te weinig bas, ja dat weet ik ook, maar dat hoort niet bij deze track...

maar toch aardig van:

 
Wel een leuke analyse. Ik vind het een beetje vreemd dat je True Peak boven 0dB uitkomt (0.2dB) maar dat er geen "Clipping" is. Ik snap dat je sample points niet clippen maar als een DA converter er een analoog signaal van wil maken dan zal dat stuk van de waveform dat > 0dB toch echt clippen (alles maximaal volume) (??)

Is mijn begrip van True Peak Loudness verkeerd? Of zou de "clipping detectie" alleen kijken of er opeenvolgende samples zijn met een maximale waarde?
 
Ik vind het een beetje vreemd dat je True Peak boven 0dB uitkomt (0.2dB) maar dat er geen "Clipping" is

och ja, die lijkt mij toch echt verkeerd, ik zal het nog checken, maar de True Peak was in Wavelab (3 verschillende meters...) ongeveer -1.1dBFS.

of het is een fout, het is overigens een 32F/48000 wave file, weliicht door de 32F, maar dan nog..... vreemd ja.
 
grappige site, ik heb er eens een mp3 tje ingeknald van een stukje WIP en ga eens kijken of het AI-advies in verbeteringen resulteert.
Zeker leuk om eens mee te experimenteren!
 
Back
Top