Behringer RD9 en roland r8mk2 inbouwen in rack

De Voorman

Ouwe rot
Lid sinds
7 december 2001
Berichten
1.034
Locatie
Mokum
Ik wil graag mijn behringer rd9 inbouwen in een 19inch rack. Wie heeft dit reeds geprobeerd of wie heeft een mooie oplossing gevonden?
 
geen idee maar er bestaan ook lades voor in een rack. is dat niets voor je?
 
idd, mag een lade ook? Anders misschien custom adapters voor rackoren.
 
Breedte (cm): 49,8; Hoogte (cm): 7,7; Diepte (cm): 26,5

Wil je plan niet bederven, maar gaat nooit passen. Is te breed. 43 cm is denk ik de max.
 
Gewoon een paar schroeven erin rammen, old school manier:

1680819617790.png


Of de hele zijkanten eraf zagen.

1680819726834.png
 
Breedte (cm): 49,8; Hoogte (cm): 7,7; Diepte (cm): 26,5

Wil je plan niet bederven, maar gaat nooit passen. Is te breed. 43 cm is denk ik de max.
inderdaad
(al zijn de afmetingen dat je zegt mis denk ik, RD9 is volgens de specs op thomann 477 x 264 x 78 mm)

Verder: volgens mij wil TS gewoon een Roland R8m en een TR-9090
 
Op basis van deze foto ga ik uit van ongeveer 47 cm breed, maar de bolling van de lens telt ook mee natuurlijk:

1680893841170.png
 
Even nagemeten, de 909 is 98mm x 488mm x 298mm dus ik heb mijn twijfels over de RD-9, die lijkt wel een stukje kleiner.
Desalnietemin ben ik het wel eens met @minkarl dat de RD-9 niet in een rack past, je hebt geen marges aan de zijkant om weg te halen.

Wellicht een idee om de behringer RS-9 sequencer te kopen en een losse 909 module, drumstation, R8m of 9090.
 
Het is verbluffend dat de eigen handleiding het verkeerd vermeldt: de RD9 is inderdaad 477 mm breed, zoals Thomann opgeeft. Zie mijn rolmaat op de foto.
edit: voorbarige reactie, want in de handleiding van de RD9 staat gewoon correct de breedte opgegeven, 498 is de breedte van de RD8
rd9 breedte.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Volgens Behringer handleiding:

Bekijk bijlage 3834078

Of overdrijft Uli hoe lang die van hem is?
Dit komt inderdaad uit een RD-8 handleiding. Het kwam niet in me op dat ze verschillend zouden kunnen zijn. En ik had de vraag niet goed gelezen. Dacht dat het om een RD-9 en RD-8 ging... My bad.
 
inderdaad
(al zijn de afmetingen dat je zegt mis denk ik, RD9 is volgens de specs op thomann 477 x 264 x 78 mm)

Verder: volgens mij wil TS gewoon een Roland R8m en een TR-9090
Ja wat ik dacht, een Novation drumstation en een r8m.
 
Als ik alles bij elkaar optel kom ik zelf tot de conclusie dat een Roland TR-8s in een rack bouwen mij de beste oplossing lijkt.
Volledige midi aanstuurbaar via extra (rack) controllers, multi outs net als de RD-9, je kan samples inladen, waaronder alles van de R8m en klinkt gewoon een heel stuk beter omdat Roland zijn ACB model goed voor elkaar heeft. De meeste van deze redenen is ook waarom ik een TR-8s gekocht heb en geen Rd-9, zonder het rack verhaal. Ik heb zelf ooit de R8 mkII gehad een paar jaar en heb alles gesampled staan op mijn HDD. Als je de RD-9 verkoopt en wat bijlegt heb je een TR-8s die zeker past.

Roland TR-8s dimensions: 409 x 263 x 58 mm
Een 19 inch rack in de breedte gat naar gat is ongeveer 465mm tot 470mm, dus je kan er makkelijk een rack kitje voor knutselen.

EDIT1: Ik lees nu nog eens na, je hebt een R8mkII. Die gaat waarschijnlijk wel passen met een rack kitje: Dimensions: 410 mm x 290 mm x 70 mm
EDIT2: deze duitse meneer verkoopt TR-8s rackmounts: Roland Tr8s 19” rack adapter - Support Tr8s | eBay
1680965358306.png
 
Laatst gewijzigd:
Als ik alles bij elkaar optel kom ik zelf tot de conclusie dat een Roland TR-8s in een rack bouwen mij de beste oplossing lijkt.
Volledige midi aanstuurbaar via extra (rack) controllers, multi outs net als de RD-9, je kan samples inladen, waaronder alles van de R8m en klinkt gewoon een heel stuk beter omdat Roland zijn ACB model goed voor elkaar heeft. De meeste van deze redenen is ook waarom ik een TR-8s gekocht heb en geen Rd-9, zonder het rack verhaal. Ik heb zelf ooit de R8 mkII gehad een paar jaar en heb alles gesampled staan op mijn HDD. Als je de RD-9 verkoopt en wat bijlegt heb je een TR-8s die zeker past.

Roland TR-8s dimensions: 409 x 263 x 58 mm
Een 19 inch rack in de breedte gat naar gat is ongeveer 465mm tot 470mm, dus je kan er makkelijk een rack kitje voor knutselen.

EDIT1: Ik lees nu nog eens na, je hebt een R8mkII. Die gaat waarschijnlijk wel passen met een rack kitje: Dimensions: 410 mm x 290 mm x 70 mm
EDIT2: deze duitse meneer verkoopt TR-8s rackmounts: Roland Tr8s 19” rack adapter - Support Tr8s | eBay
Bekijk bijlage 3834118
die r8 mk2 leegsamplen. neem je dan alle samples verspreid over bijvoorbeeld twee octaven of neem je gewoon alles in noot c en gaat het pitchen en adsr in de tr8s prima?
 
of neem je gewoon alles in noot c .... ?
Je samplet niet in een noot, je samplet wat er afgespeeld wordt. Toewijzing van noten is afhankelijk van het apparaat waar je het inlaadt. Sommige samplers kunnen niet eens een sample verspreiden over een keyboard, met name drumsamplers. De standaard noot is wel vaak C, maar dan moet er wel een onderscheid zijn tussen noten om te beginnen. Dat staat los van de opname/sample/wave zelf, waar de toonhoogte gelijk is aan de bron.
 
Je samplet niet in een noot, je samplet wat er afgespeeld wordt. Toewijzing van noten is afhankelijk van het apparaat waar je het inlaadt. Sommige samplers kunnen niet eens een sample verspreiden over een keyboard, met name drumsamplers. De standaard noot is wel vaak C, maar dan moet er wel een onderscheid zijn tussen noten om te beginnen. Dat staat los van de opname/sample/wave zelf, waar de toonhoogte gelijk is aan de bron.
 
Dank voor je reactie. Ik bedoel idd het afspelen van noot c en dat je die sample opneemt. Ik begreep dat de r8mk2 ook een soort live functie heeft waarbij verschillende velocities ook verschillende samples geeft net als een echt drumstel. Ik vroeg me af of of je bijvoorbeeld bij een snare of een hat je meerdere velocties en toonhoogtes dient te samplen.
 
Back
Top