Famous Investigator [Korg Module Pro]

Droomsfeer

https://droomsfeer.nl
Lid sinds
7 september 2021
Berichten
372
Locatie
Limburg


Instrument:
* Korg Module Pro (Apple iPad Pro 2022)

Korg Module Pro presets:
* Analog Winter - Marimba
* Analog Winter - Strings
* Bass Drone - Super Slow
* Fresh Breath
* White Pad EP
* XFade Ops - Plink Pad

Effects:
* Baby Audio Crystalline (factory preset: 70 Instant Atmosphere)
* Eventide Blackhole (factory preset: Nebula)

En een beetje regen uit de eigen keuken tuin, opgenomen met de Olympus LS-P4 field recorder.
 
A48E604A-2B80-42FD-AAEF-A7E49AEA0257.jpeg

Bovenstaand nog een overzicht van de gebruikte akkoorden. Deze zijn samengesteld middels de applicatie Scaler 2 op de iPad.
 
Bedankt voor de comments weer. :okdan:

@peterdh
Uiteraard ben ik benieuwd naar wat jij de betere Droomsfeer tracks vind.

@Laboratorio Incognito
Dit is de eerste keer dat ik een elektronische piano sound heb gebruikt in een track, i.c.m. met het systematisch afwerken van een akkoordenprogressie. Om dat samen te stellen is zo'n applicatie als Scaler zeer handig, omdat het werkt als een soort catalogus voor suggesties bij opvolgende akkoorden. Zo kun je een hele reeks akkoorden samenstellen en vervolgens via MIDI afspelen. Voor deze track is dat puur gedaan met Cubasis op de iPad. Echter kun je ook externe instrumenten aansturen via MIDI.



Qua sfeer lijkt de track enigszins op de intromuziek van de televisieserie Twin Peaks. Andere inspiratiebronnen voor de track zijn: Alan Wake (videogame), Deadly Premonition (videogame) en Heavy Rain (videogame).

Misschien dat ik later nog een alternatieve versie maak i.c.m. de Roland MC-707 en de Roland JD-08.
 
Back
Top