Nap - EPC [Industrial / Schranz / Dark / Live]

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.996
Locatie
Den Bosch
nap_epc%20copy.png


Ether Pulsar Cosmos [SOMA]
 
Flink aan het (ont)gassen zo te horen🙏
 
Eerste keer met het Soma trio en in één take opgenomen zonder sequencing oid - Ik heb de Soma Ether als noise/geluidsbron voor de kick gebruikt en bespeel de Soma Pulsar-23 met de sensorpads en knoppen. FX zijn van Pulsar-23 die vervolgens ook nog de Soma Cosmos in gaat met in de DAW nog wat Relab LX480 reverb erop.
 
Duister is het eerste (en het laatste) wat in mij opkomt8D Het heeft wat, maar geef mij maar al je andere tracks:D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Nice! Luisterde het eerst af via de telefoon, dat was niks. Nu net nogmaals op m’n portable boxjes, en ja, very nice. Vind de prent die je er voor hebt uitgekozen ook erg mooi! Alsof buitenaards gespuis, onder begeleiding van jouw muziek, dat ding ieder moment kunnen aanvallen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Vind het wel vet.
Nou vind ik het wel de kunst om zo een ruw idee // concept door te trekken naar verhaal.
Maar goed iedereen doet naturrlijk waar die zin in heeft.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Het aardige is dat die Pulsar ontzettend uitnodigt om er gewoon op te gaan trommelen en aan knoppen te draaien, en zo is dit trackje ook ontstaan. Om er meer een verhaal van te maken zullen er meer lagen nodig zijn en iets meer van een opbouw. Een goede strategie hiervoor is denk ik om de DAW gewoon op opnemen te zetten (evt met een metronome), vervolgens lange stukken Pulsar jams op te nemen en daar weer uit te gaan knippen en plakken en andere instrumenten eroverheen leggen etc. Dat had ik in elk geval in gedachte als volgende stap.
 
Ja idd, bv uit zo een noise sessie fijne lange samples halen.
Die dan later weer in een track gebruiken.
Evt met een tuner checken of het in tune is anders word het moeilijker het combineren.
Nou ja in Ableton zit ook nog een tune knop van de samples.

Het klinkt iig erg tof al.
 
Dit klinkt erg tof moet ik zeggen maar kan je volgende keer ff een waarschuwing erbij zetten want dit komt wel meteen binnen zeg.
Zijn je buren ook blij met je Soma gear? :D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back
Top