Here's a cup cake for you…

De break heeft een sterke classic trance vibe, ik krijg meteen Gouryella associaties. Als dat je doel was: goed gedaan!

Helaas vind ik de totaal productie van de track niet zo sterk; intro, opbouw en outtro pakken me niet echt en de transities kunnen ook beter.
 
Thanks guys :)

@NorthernLightX Had niet echt veel intenties met de track, alleen maar om het vrolijk te maken, en dat is goed gelukt. Wel een vraagje, misschien dat jij mde hier mee kan helpen? Heb deze track gebruikt als referentie voor de mix, en krijg de kick maar niet zo goed als ze in dit soort tracks hebben. Dit is altijd al hekelpunt voor mij. Probeer van alles, maar die van mij worden nooit zo strak en bevatten meer sub. Kan je me misschien een beetje in de goede richting sturen om kicks meer professional te laten klinken?

 
Die echte "uplifting / 138" kicks krijg je o.a. door:
EQ: laag eraf (ik pak meestal 18dB filter). Is ook afhankelijk in welke key je zit; In G of A heb je onder de 30Hz niet zoveel meer nodig, zit je in F of lager dan zul je wat meer sub in je kick moeten houden anders ben je alle energie kwijt. Kijk op een spectrum analyzer wat er gebeurt. Het hoog mag je dan weer best extreem boosten.
Compressie: 4 tot 8ms attack, ratio 4 tot 10, release zodat hij lekker gaat zuigen.
Parallele compressie (dus via apart kanaal of een compressor met dry/wet): extreme instelingen en dat dan bijmixen. Hiermee krijg je potentieel veel van het laag terug wat je er met EQ hebt afgehaald
Eventueel een dynamische EQ die een korte boost doet rond de 200Hz, waar de attack van de kick zit. Je wilt hier liever geen permanente boost want dat geeft risico op veel mud.

Je hebt trouwens wel een echt goede basis kick nodig voor die uplifting attack in de kick. Je kunt hiervoor ook een (extra) kick sample gebruiken en daar alles onder 150Hz afhalen en dan dat spoor bijmixen voor extra attack. Of een kick sample met goede attack inladen als "click" in Kick2.

En hou je kicks kort. Een kick die een 1/8 of 1/16 noot duurt is prima. Langer dan 1/8 wordt een brei op het uplifting tempo. Dat kun je op verschillende manieren doen; envelope in je sampler, volume shaper op je track (maar dat geeft gedoe als je kick ook andere triggers heeft dan 4x4) of alles vanuit kick2 doen en daar de lengte goed tunen.
 
Top, dankjewel :okdan:

Neem die tips mee voor nieuwe tracks. Heb er nog een liggen in het zelfde kaliber. En wat je zegt, dat de basis kick goed moet zijn, is een goede. Denk dat ik vandaaruit moet gaan werken. Dus wellicht weer eens Kick2 oppoetsen.
 
Ik vind het best moeilijk om een goede uplifting kick uit kick2 te halen. Ik gebruik dan meestal toch nog een sample voor de attack, op één van de manieren die ik hierboven beschreef.
 
Back
Top