De heb ik (af)gebouwd draad voor 2023!

Heb de smaak te pakken, deze eurorack modules zijn afgebouwd:

Tear Apart Tapes - Baby 8 sequencer
Tear Apart Tapes - Lockhart Wavefolder
Sound Study - Midi2CV
NoisyFruitsLab - MS-20 Filter

Van de laatste twee modules heb ik alleen front panel en pcb gekocht. Zoveel mogelijk de onderdelen bij de lokale electronicazaak besteld, wat ze daar echt niet konden leveren heb ik dan toch maar via het internet gekocht.
 
Ik heb eindelijk mijn 909 af gemaakt. Hij had een paar heel lelijke gaten voor mods, dus ik dacht, dan pak ik het meteen grondig aan!

De Clap spread en CY mods zijn van de Nava, de rest is al jaren bekend of zelf gemaakt.

De mods zijn voornamelijk met de filosofie minder punchy. Je kan voor alles ook terug naar origineel, zie oranje indicators.

EA2F96D0-B71F-44F7-B9B2-468F9F2BC100.jpeg
 
IMG_4821.jpg



Cirklon CVIO Eurorack breakout panel. De bovenste 16 sockets zijn CV outputs, de onderste 8 zijn gates.

De "echte" zijn slecht leverbaar dus ik heb maar zelf een Schaeffer-paneeltje getekend, gebaseerd op foto's van het origineel.

Voor het eerst met Verowire gewerkt. Dat viel erg tegen omdat het lang duurde om de coating eraf te branden elke keer. Dus na een paar draadjes maar weer het voor mij vertrouwde wirewrap (kynar) draad gebruikt.


IMG_4822.jpg
 
PXL_20231009_091903739.MP.jpg

Eindelijk is hij af. Ook wel de poormans cirklon genoemd. Midibox seq v4. Usb werkt nu ook en is binnen weg gewerkt zodat hij niet meer stuk kan.
Usb is hiervoor 2x stuk gegaan en er moest een nieuwe stm32 disco in.

Hij werkt nu alleen met externe psu. 7x midi out, 4x midi in. En een line driver board.

De gate en cv out heb ik ook al maar moet daar nog een kastje of eurorack panel voor maken.
Voor een externe behuizing zoek ik nog een +12 naar +-12v bipolaire oplossing.

Als ik nog 1 pic flash heb ik nog een midi out.
 
Mooi ding @PWM kun je die ook chainen of rare lengtes kiezen?

Ik heb net geleerd dat mijn midibox totaal 4 A-outng's ondersteund.
Dus 32 cv's ! heb de boards al besteld.
 
Jezus, 32 CV’s?! That’s a lot of CV!

Je kan afwijkende lengtes kiezen door de trigger out van een step naar de reset te patchen. Het chainen van twee of drie rijen moet je extern doen. B.v. met een sequential switch.

Mijn Doepfer A-155 heeft deze functies tegenwoordig wel (mods van Florian Anwander), deze kan nu ook reverse spelen en ping pong. Opties die mijn eigen SQ niet heeft maar ik eigenlijk ook weinig gebruik.

Ik gebruik step sequencers zoals deze sowieso meer voor modulatie dan pitch. Heb ook wel een SQ fetish.. heb de A-155, Klee, Metropolis, meerdere super simpele baby SQ’s en nu dus ook nog deze.
 
1698236352670.png
Midify them b!tches. midi i/o voor mijn 4 volca modars.
Nu nog 8 kabels maken en dan aan de Midibox seq v4 hangen.
Boardjes zijn van Dintribe en heb die in het midden met hotglue vastgemaakt.
Het past allemaal net en precies.
 
Back
Top