Digitale Stagebox naar Mixer kabel. CAT5(e) vs CAT6(e).

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.012
Locatie
-
Weet iemand hier of CAT6 kabels werken voor een digitale stagebox? (Behringer SD16 op X32 in mijn situatie)..
Op internet lees ik dat CAT6 in staat is om nog meer data te verwerken. Pluggen zijn compatibel.. Op Gearspace lees ik dat mensen die CAT6 afraden maar Thomann verkoopt complete sets met CAT6 kabel ???

 
Wat ik uit de reacties begrijp in dat draadje op GS is dat het vooral draait om shielded/unshielded, en je de eerste moet hebben.
 
Wat ik uit de reacties begrijp in dat draadje op GS is dat het vooral draait om shielded/unshielded, en je de eerste moet hebben.
Ja, idd.. heb net even gezocht op shielded CAT kabels en dan krijg ik voornamelijk resultaat zonder het ronde metalen omhulsel (lijkt 'n beetje op 'n XLR plug) wat nodig is om de kabel te vergrendelen..

SD16_P0BKE_Other1_XL.png
 
oh wow.. dat is volgens mij niet eens 'shielded' ??

Nu ik er zo over na denk.. de situatie waar een mixer en stagebox aan elkaar geknoopt worden.. en mixer ergens voor het podium staat en alle kabels in een bundel (dus ook voeding) richting podium gaan.. dat is misschien wat voor problemen kan zorgen als dat boven de 10m gaat.. maar in mijn home studiootje kan ik het wel gokken met 6m max.
 
Ja, ik denk dat inderdaad veel zal afhangen van de lengte die je moet overbruggen. Dat kabeltje van @kobuz is unshielded, maar ook slechts een halve meter.
 
kabeltje is wel iets langer (je kan de lengte kiezen), maar idd wel alleen home studio gebruik.
 
Ik ga het met 5 meter wel redden denk ik.. maar zoek de verschillen..

 
Back
Top