Super Audio in de woonkamer: Tannoy Gold 8.. Ongelofelijk goed !!!

retro fairytales

Ingeburgerd
Lid sinds
18 september 2022
Berichten
55
Locatie
Amsterdam
Ik was al 20 jaar opzoek naar de beste geluidkwaliteit in de woonkamer.

in 2020 kocht ik een paar tannoy gold 8 monitors om muziek te luisteren.

So de fukking ju!!!

Zo enorm goed !!!! ik kocht deze voor 238E per stuk.

het schijnt dat Tannoy is overgenomen door Behringer.

Ik kan niet anders dan mijn waardering delen. Dit is echt super high end Audio !

Wat vinden julie fijn in de woonkamer?

In mijn studio gebruik ik Yahama HS8
 

Attachments

  • IMG_20230203_233924.jpg
    IMG_20230203_233924.jpg
    106,8 KB · Bekeken: 277
  • IMG_20230203_234404.jpg
    IMG_20230203_234404.jpg
    109,8 KB · Bekeken: 180
Ik heb een passief setje Tannoy System 800 van dik twintig jaar oud bij de grote tv beneden staan. Kostte nog best wat om dat aan de andere kant van de oceaan te krijgen. In mijn computer/ muziek kamer heb ik een set Alesis M1 active staan.
 
Mooi eenvoudig. Nog van plan iets te doen met spikes of foam om ze te isoleren van de stands? Gebruik in m'n studio ook 25 oude Tannoy Reveal monitors, fraai helder en open geluid. Al doe ik het meeste componeren op koptelefoon met oog op m'n diverse buren. :)
 
Leuk, mooi dat je happy bent met je speakers!
Ik heb zelf een stel Magnat 3 weg speakers al een jaar of 20 zo'n beetje.

Maar ik moet je zeggen dat mijn grootste verbetering ooit een buizenversterker is geweest van 600 euro terwijl ik vroeger hifi sets heb gehad van misschien wel 10 duizend gulden indertijd dus ik was wel iets gewend.
Toen ik indertijd zoiets kocht was ik echt onder de de indruk van de sound, zo natuurlijk en prettig, ik kan je aanraden om gewoon 'ns een keer ergens in een shop naar een paar buizenversterkers te luisteren.
Een Chinese buizenversterker van het merk Cayin bijv kost in Nederland 1400 euro en op Alie dezelfde net geen 1000 dus dat scheelt aanzienlijk, je hebt op Alie ook veel goedkopere maar ik heb geen idee welke wel of niet goed zijn.
 
Tanny Gold 'high end' noemen is een beetje overdreven , ik zeg niet dat het gee goede monitors zijn maar .
Pmc , Neumann KH , Barefoot , focal twin 6 ..dat is high end
 
ik heb nog 2 sets Tannoy DTM8 staan: 1 passieve en 1 actieve set met Eela audio amps opgebouwd (mocht er iemand interesse hebben, mogen weg voor prijsje)
 
Ik wil al lang deze gold8 aanschaffen maar kan ze nergens beluisteren en zomaar kopen omdat een ander ze goed vind doe ik niet.
Voor mij moet een monitor klinken waarvoor hij moet dienen: vlak.
De prijs vind ik heel erg meevallen.
En... enkele weken geleden kon ik een prachtig paar Tannoy Super Gold Monitor 12 kopen uit de jaren 80.
25 Jaar geleden gehoord en gezworen dat ik er ooit een paar zou hebben en nu na 25 jaar geduld de trotse eigenaar :okdan:
Niettemin kriebelt het ook nog steeds voor de nieuwe Gold 8.
Nu ja... heb nu al 4 paar monitors in de studio... om nog maar te zwijgen van in huis... :walker:

Cheers,
Exo. :mega:
 
ik heb heb zelf een setje Dynaudio Image MKII's. Mijn kids ook.
Zitten de legendarische D28.
Echt f*cking high eee... uuuhh 125 euro voor een setje.

Studio Yamaha HS8....veel problemen mee gehad. Tweeter, grill en daarna een kappotte trafo.
Heb je limiter eruit gehaald.

Anyhow zijn die Tannoy Gold 8's class D met een digitaal crossover / dsp ?
Veel luister plezier.
 
Tanny Gold 'high end' noemen is een beetje overdreven , ik zeg niet dat het gee goede monitors zijn maar .
Pmc , Neumann KH , Barefoot , focal twin 6 ..dat is high end
Je hebt gelijk natuurlijk. Maar de gold 8 is best een hele goede hifi luidspreaker. Echt verbluffend. Dat bedoelde ik met high end.. nl high end geluid.
 
Mooi eenvoudig. Nog van plan iets te doen met spikes of foam om ze te isoleren van de stands? Gebruik in m'n studio ook 25 oude Tannoy Reveal monitors, fraai helder en open geluid. Al doe ik het meeste componeren op koptelefoon met oog op m'n diverse buren. :)
Nee geen bijzondere maatregelen. Ze staan op stands. Plaatsing is vrij makkelijk
 
ik heb heb zelf een setje Dynaudio Image MKII's. Mijn kids ook.
Zitten de legendarische D28.
Echt f*cking high eee... uuuhh 125 euro voor een setje.

Studio Yamaha HS8....veel problemen mee gehad. Tweeter, grill en daarna een kappotte trafo.
Heb je limiter eruit gehaald.

Anyhow zijn die Tannoy Gold 8's class D met een digitaal crossover / dsp ?
Veel luister plezier.
De gold 8 is superfijn, klinkt heel goed. Had je wel pech met de hs8, die van mij staan al 10 jaar aan.
 
in de huiskamer:

KEF Reference Series 104/2 op een Harman/Kardon HK680

als DAC voor de chromecast, een 'defecte' (laser is scheel...) Harman/Kardon HD970, heeft een prima, of meer dan prima DAC (zo is ook te gebruiken en zo gekocht).
als 2e DAC, wanneer ik de HTPC gebruik, een Asus Xonar DX2 (leuk de verlichting achter uit een pc...), ook een zeer goede DAC, scheelt niet veel van de HD970.
Pioneer PD7700 als CD speler, soms gaat deze via de H/K HD970, hangt af van de cd. meer smaak, dan kwaliteit, al lijkt de H/K voor sommige bronnen beter te presteren (kan ook weer smaak zijn...).

alles 2e hands of gratis (HTPC...), behalve de PD7700 CD speler, die ik al 30 jaar heb, zo ongeveer, nieuw gekocht, en werkt nog perfekt (leuk ding, je mot de CD op zun kop erin doen, het kan ook toeval zijn, maar deze speler draait dan ook alle ceedees, behalve als ze echt gaar zijn).

gebruik ik, vanzelfsprekend, om muziek te luisteren én als eindstadium van een mix/track.
 
ik heb nog 2 sets Tannoy DTM8 staan: 1 passieve en 1 actieve set met Eela audio amps opgebouwd (mocht er iemand interesse hebben, mogen weg voor prijsje)
Ik heb misschien interesse in die passieve set, maar ik zou eerst wat moeten uitzoeken over afmetingen enzo.

Ik heb in de woonkamer een stel 15" Tannoy Ardens staan. In de studio CPA 15 (dat zijn DMT15 in PA kasten) die ik vooral voor het laag gebruik (staan ook op de vloer) en een setje Mission boekenkastspeakers op oorhoogte voor het afmixen.
 
Heb Canton 890 DC speakers. Echt Duits. In mijn jonge theater jaren veel met Renkus-Heinz PA's gewerkt en ik was verliefd op die sound. Dus voor thuis ook maar de Duitse sound in huis gehaald. Daarmee bedoel ik een sound die net iets 'klinischer' klinkt. Mooi hoog zonder hoofdpijn en diep 'helder' laag. En aangezien ik thuis veel Jazz-Rock en Fusion speel wat mij betreft perfecte speakers. 'Retestrak' geluid. Bi-wired aangesloten op een, jawel, hele oude Technics SU-VX600 versterker.

Ik herinner me nog een Tannoy clinic, waarbij twee Britten met een heel zwaar Schots accent vakgenoten warm moesten maken om Tannoy te gaan gebruiken. Aangezien niemand die gasten kon verstaan en je niet zat te wachten op een onverstaanbare klantenservice als je een probleem had voor aanvang van een voorstelling of concert werd het destijds weinig verkocht aan die groep mensen :-) Maar we hadden wel lol met z'n allen. Vooral daarna, want de Schotse single malt was wel okay... ;-)
 

Attachments

  • canton 890 dc.jpg
    canton 890 dc.jpg
    115,5 KB · Bekeken: 86
Mmm Supergold 12. Over een vintage classic gesproken. Nu waarschijnlijk duurder dan nieuw.

Ik vraag me af of de tannoys van nu (geproduceerd door behringer) nog echt iets te maken hebben met de tannoy van pakmbeet 25 jaar geleden.

Het gekke is, die Gold8 van nu klinkt als hifi speaker echt stikgoed, en waarschijnlijk veel beter dan de meeste speakers uit de jaren 80 en 90. Daar heb ik er om nostalgische reden nog een aantal hele coole exemplaren van bewaard.
 
Back
Top