FifthBot & SB-SIX - Synthetic Sunset

SB-SIX

Ouwe rot
Lid sinds
3 januari 2013
Berichten
4.148
Hoi,

Ik hoop dat iedereen weer een beetje bijgekomen is van het luisteren van alle contest tracks en misschien zelfs alweer verlangt naar iets nieuws :)
Bij de contest had iemand de opmerking gemaakt dat FifthBot en ik een keer samen een track moesten maken. Dat is gelukt!



Het was een erg leuke samenwerking en ben ook trots op het resultaat. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar!

Groeten!
 
Hoi,

Ik hoop dat iedereen weer een beetje bijgekomen is van het luisteren van alle contest tracks en misschien zelfs alweer verlangt naar iets nieuws :)
Bij de contest had iemand de opmerking gemaakt dat FifthBot en ik een keer samen een track moesten maken. Dat is gelukt!



Het was een erg leuke samenwerking en ben ook trots op het resultaat. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar!

Groeten!

Hello six,

Mooi gemaakt :halleluja

Groeten van Andreos:)
Hoi,

Ik hoop dat iedereen weer een beetje bijgekomen is van het luisteren van alle contest tracks en misschien zelfs alweer verlangt naar iets nieuws :)
Bij de contest had iemand de opmerking gemaakt dat FifthBot en ik een keer samen een track moesten maken. Dat is gelukt!



Het was een erg leuke samenwerking en ben ook trots op het resultaat. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar!

Groeten!
 
Bedankt voor de leuke reacties!

Mooi,

FifthB-SIX
Haha ja het project heette bij mij FifthSix in het begin, maar dit kan ook :)

Klinkt zeker goed, relaxte geluidjes. Je hoort beide invloeden erin.
Uit nieuwschierigheid, wat vind je typisch Fifth Bot en wat typisch SB-SIX hierin? Ben wel benieuwd!
 
Uit nieuwschierigheid, wat vind je typisch Fifth Bot en wat typisch SB-SIX hierin? Ben wel benieuwd!
Ik kan het mis hebben maar mij lijkt vooral de sfeer en de rustige beat in de track van jouw hand en die sounds die net niet op de grid liggen lijken mij meer een kenmerk van Fifth bot. Dat hoor ik althans vaker terug in zijn tracks. En nu ga je me waarschijnlijk vertellen dat dat in deze track andersom is? :D
 
Ik kan het mis hebben maar mij lijkt vooral de sfeer en de rustige beat in de track van jouw hand en die sounds die net niet op de grid liggen lijken mij meer een kenmerk van Fifth bot. Dat hoor ik althans vaker terug in zijn tracks. En nu ga je me waarschijnlijk vertellen dat dat in deze track andersom is? :D
Haha ja dat is het risico he :) Maar je zit wel heel warm! Idd de off grid dingen heb je goed, beat en sfeer zit van beide wat in.
 
Hele fijne track! Lekker die chille space flow van mr six, maar dan on steriods door mr fifth. Goeie samenwerking :okdan:. Lijkt alleen of de track per ongeluk niet helemaal gebounced is aan het einde ;-)
 
Bij de contest had iemand de opmerking gemaakt dat FifthBot en ik een keer samen een track moesten maken. Dat is gelukt!

Haha, wat vet!! :D

Supercool dat dit ervan gekomen is, hele gave track geworden zeg. Mooie combi van jullie sounds. Mag zeker een vervolg krijgen..!

(Tijdens de contest ging 't trouwens over jou en Roonan, je krijgt 't nog druk. ;))
 
Laatst gewijzigd:
Super lekkere en fijn wegluisterende track hoor! Houdt wel van sfeer tracks. :halleluja
Kun je wat achtergrond info geven over wat jullie zoal gebruikt hebben? Hardware- en software-matig, FX, veel moeten EQen, of juist niet door goede/juiste soundselection? Het verhaal achter de plaat a la synthforum editie, zeg maar. :P
 
Haha, wat vet!! :D

Supercool dat dit ervan gekomen is, hele gave track geworden zeg. Mooie combi van jullie sounds. Mag zeker een vervolg krijgen..!

(Tijdens de contest ging 't trouwens over jou en Roonan, je krijgt 't nog druk. ;))
Yes er was ook iemand die zei dat ik met fifth bot wat moest gaan maken, en ook met Roonan idd :)
Super lekkere en fijn wegluisterende track hoor! Houdt wel van sfeer tracks. :halleluja
Kun je wat achtergrond info geven over wat jullie zoal gebruikt hebben? Hardware- en software-matig, FX, veel moeten EQen, of juist niet door goede/juiste soundselection? Het verhaal achter de plaat a la synthforum editie, zeg maar. :P
euhm, de reece bass is pro2, de wavetable aan het begin (pad) is waldorf M, bass in het tussenstuk is sub37, main melodie is peak. Fx is veel in de box met valhalla spul. Ja er is hier en daar wel wat ge-eqt. Op de master leeft wat plugin alliance spul (bettermaker, masterdesk true peak, bx digital v3). Misschien kan @fifthbot het verder aanvullen? :)
 
Lijkt alleen of de track per ongeluk niet helemaal gebounced is aan het einde ;-)
Toen de track net gepost werd heeft ie er idd ff opgestaan waarbij de laatste 2s misten, misschien heb je die gehoord, maar de juiste track staat er nu wel op (die duurt 4:02).
 
Haha, wat vet!! :D

Supercool dat dit ervan gekomen is, hele gave track geworden zeg. Mooie combi van jullie sounds. Mag zeker een vervolg krijgen..!

(Tijdens de contest ging 't trouwens over jou en Roonan, je krijgt 't nog druk. ;))
Hey thnx! En idd jouw opmerking in dit draadje was de directe aanleiding voor deze colab, ook dank daarvoor!
 
Misschien kan @fifthbot het verder aanvullen?
Sure, en misschien ook leuk om dan wat van het proces te delen.

Ik was gestart met een stukje sound design rond het thema waarmee de track begint, met de Waldorf M +BIM, Analog Rytm en Sub37 en daarnaast wat VST FX (Valhalla, Eventide Clockworks). Daarmee heb ik een basic progressie neergezet van een kleine 2m, met een minimale beat (kick, toms, hh), bass en wat ambient sounds. Dit was nog vrij rommelig, maar de basic sound beviel me wel en ik stond op het punt om dat verder uit te werken, maar bedacht me toen dat dit misschien wel iets voor SB-Six zou kunnen zijn. Dit punt was, in ieder geval voor mij wel het moeilijkste, want je stuurt iets (STEMS) naar iemand wat nog helemaal niet af en compleet is, maar gelijk is dat ook wel het meest leuk en spannend, snapt de ander het en kan die daar dan ook wat mee.

Nou ik kan je vertellen dat Six dat perfect opgepakt heeft! Hij heeft de progressie daarna verder uitgewerkt tot een volwaardige arrangement, met aanvullende thema's op de lead en bass (zoals bv die pluck bass op 2:26, dat is echt iets waar ik nooit zelf op zou komen, en bv ook die resonant sweeps) en daarnaast de beat verder heel vet uitgewerkt heeft (met heel leuke en verrassende perc elementen). En, nu vul ik het even in, ik denk dat voor hem hetzelfde gold, tot hoe ver ga je, ik denk dat ik daarna de track terug kreeg op zo'n 80% compleet. Er was in ieder geval nog zeker wel ruimte voor wat verbetering. Ik heb de beat daarna nog wat verder aangevuld met wat hats en percussie en ook nog een poging gedaan om wat andere elementen toe te voegen (en die poging was matig :P, een klein stukje heeft het daarvan gehaald, maar daar waren we het beiden helemaal over eens).

Daarna was het qua arrangement slechts nog wat tweaken, wat suggesties van mij, uitgewerkt door Six. De uiteindelijke mix en master is geheel aan het conto van Six toe te schrijven. Al eerder gezegd, maar ik zal het nog eens herhalen, het was een erg leuke en zeker ook leerzame samenwerking (ik heb gelijk wat ideeen van zijn stijl in mijn eigen nieuwe tracks kunnen toepassen!).
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top