"Zaagstof - Fantoomhoofdpijn" EP release op bandcamp

Burp

[..]
Lid sinds
22 december 2003
Berichten
982
Locatie
Tussen Utrecht & Nijmegen
Het is alweer even geleden dat ik wat heb gepost. Maar aangezien ik en met mede muzikanten erg tevreden zijn met onze laatste release wil ik jullie deze niet onthouden.
Wij (Zaagstof) zijn een improvisatie trio (percussionist/bass/modular) waarbij ik het modular-synth deel voor mijn rekening neem. Mijn rackje is gebaseerd rondom de 0-coast, de 1010music micro sampler, MI Rings en de Mimeophone, met nog onder meer een Bastl Ikarie filter en de Erica Synt Joystick. Hoe dan ook, het gaat niet om de spullen maar om de muziek. Dit is een minimal droney stuk, verwacht dus absoluut geen strakke beats of gelikte compositie maar eerder een avontuurlijke deep-listening luisterervaring. Enjoy!

 
Het werkt op mijn zenuwen dat ik de eerste 2 minuten NIETS hoor, zo zacht staat ie, daarna ook heel erg zacht, is niet leuk om naar te luisteren, geen spek voor mijn bek, sorry.
 
Het werkt op mijn zenuwen dat ik de eerste 2 minuten NIETS hoor, zo zacht staat ie, daarna ook heel erg zacht, is niet leuk om naar te luisteren, geen spek voor mijn bek, sorry.
Haha, dat is ook een mooie reactie ;-)
Ik twijfelde al een beetje of ik het hier zou posten, ik hou erg van synths en electronica, maar mijn smaak is gemiddeld wat anders dan wat ik hier vaak hoor ;-)
 
tracht hem anders eens op -9LUFS te zetten???

Sorry makker, wou je gevoelens niet kwetsen. Ik ga hem nog eens luisteren, want vanochtend, tja op zo'n tijdstip.

Hoop dat je wat meer positieve feedback krijgt.
 
De Engelsen hebben hier het mooie woord "noodling" voor.
Een categorie waarin ook ik me thuisvoel ; - )
 
22 seconden begin ik pas iets te horen, mijn monitoren volumes staan op de helft. Da's hard.
1.30 ja, ik hoor de drone, die is goed..
Dan hoor ik wat bliepjes, ja nu gaat ie luider..
Kwa sfeer is ie heel goed, precies of je zoekende bent naar iets belangrijk en het niet kan vinden.
4.00, ik begin hem serieus te appreciëren, leuke soundscapes, geen presets, nice.
Ik voel "grotten". Ik voel alien levensvormen.
Dreigende bass daaronder is goed.
9 minuten: allemaal zeer subliem, er gebeuren rare dingen :)
Hier moet heel wat werk ingekropen zijn, me dunkt.
Die toms doen het hem wel, hé.
Ik krijg zin om horizontaal te gaan, lol.
Dreigend maar wel rustgevend.
Eerlijk toegeven: ik geniet ervan, ik geniet van de spanning en ontspanning.
Inventief.
Zeer hypnotizerend.
Een gitaartje, leuk.
16.40 Nu krijg ik eerlijk gezegd zin om hem vooruit te skippen, want voor mij klinkt dit als een soort van "overkill".
Duistere bossen, schimmen vanuit het niets.
Dystopisch ook wel.
Goeie modulatie bij momenten.
Ik kan hem niet downloaden, anders zag ik hoe luid ie staat, 4eu ga ik er helaas niet aan geven.

Ja camaraad, da's heel wat andere commentaar hé, de vorige, tja, ik was geïrriteerd dat ik de eerste seconden helemaal niet hoorde, maar dit is flink te pruimen hoor.

Hoedje af!

En nu mijn volume wat minder zetten, of ik schrik me te pleuris als ik de volgende plaat luister :)

Hou je goed man!

Gloomy :)
 
Ik twijfelde al een beetje of ik het hier zou posten, ik hou erg van synths en electronica, maar mijn smaak is gemiddeld wat anders dan wat ik hier vaak hoor ;-)

Valt wel mee denk ik. Ook door de toename van modulaire synths is het aandeel van experimentele muziek best groot.

Blijf vooral plaatsen.. genoeg leden die ervan genieten :P
 
Hier moet heel wat werk ingekropen zijn, me dunkt.
Dankje voor je tweede luistersessie en uitgebreid commentaar! Ja het is een stuk waar je even voor moet gaan zitten en wat de tijd nodig heeft. Maar als je er dan inzit dan krijg je er, in mijn beleving, veel meer tijdsbeleving voor terug. (mooie paradox).

Wat de hoeveelheid werk betreft: Die zit vooral in het tweewekelijks een intensieve ochtend spelen (100% pure improvisatie) met elkaar en alles opnemen. Die oefening baart kunst en je leert op elkaar inspelen en reageren. En in de loop van maanden en jaren je instrumentarium fine-tunen en goed leren kennen. En ook de ruimte waar je speelt. Zodat de opnames goed gaan klinken.

Want verder is het niets meer dan dan: Een opname van een improvisatie sessie. Maar wel gekozen en geselecteerd op het samenspel/samenklank en focus.

Deze manier van werken spreekt mij veel meer aan dan achter mijn laptop zitten pielen aan een compositie ;-)
 
Back
Top