Rutger - Overthinking

Rutger

Continuous Learning
Lid sinds
2 april 2002
Berichten
550
Locatie
Mierlo
Hierbij mijn inzending voor de synthforum contest 2022. Het is een track die ik ooit eerder heb gemaakt voor een remix contest. Helaas ging er toen iets mis bij het inzenden waardoor dit nummer niet beoordeeld werd. Time wasted dacht ik, maar waarom niet gebruiken voor deze contest! Al zijn er maar een handvol mensen die hiervan kunnen genieten is het al niet voor niets geweest :)

Over het nummer: het is in de stijl van de jaren '80 synthpop met hier en daar wat modernere invloeden. The usual FX ontbreken dus niet: Tape, Tape Delay, Plate Reverb etc included :beard:.

Veel luisterplezier en voor diegenen die meedoen veel succes met de contest!

 
Erg goed gemaakt! Dit is van een remix contentst, betekent dat dat je vocalen niet van jou zijn? Of heb je ze zelf ingezongen? Klinkt erg goed.
 
Yeah, lekker baslijntje. Ik zit er meteen goed in 👍 Andere partijen zijn ook goed gekozen. Zijn die vocals zelf ingezongen? Dan krijg je dikke bonuspunten!

Het ritme ben ik wat minder enthousiast over. Ik vind hem denk ik te strak. Als op 1:09 het eerste refrein begint, lijkt de groove er opeens wat uit. Ik weet niet precies welk partijtje daarvoor zorgt. Misschien wel de offbeat hihat die strak in het midden zit. Van mij mag het wel wat meer swingen. De arp rond 3:00 loopt niet helemaal lekker met de beat. Is dat een sample van de contest?

Voor de rest een verzorgde track met een goede opbouw en een kop en een staart. Mooi gedaan.
 
klinkt goed. lekker swingende track.
beetje cheesy voor mijn smaak.
En die arp rolt niet echt.
Verder moeilijk te beoordelen als het een remix is.
 
Goed nummer, mooi in elkaar gezet, zang is ook tof. :okdan:
Alleen waar die triolen ertussendoor komen gaat het voor mij mis, haalt me helemaal uit de flow. ik snap niet goed waarom dat er in zit, want verder is het gewoon lekker.
 
ook deze behoort tot de toppers die ik gehoord heb.
goede vocals, heerlijke synths, een duidelijke kanshebber wat mij betreft.
 
Tracks met vocals krijgen steeds mijn voorkeur. Verder simpelweg goed gedaan. TOP5 STEM!
(enkel het invoegen van je 3/4 ARP is wat slordig met het ritme (bv 3:01) maar dat is je vergeven)
 
Pakkende track met lekkere zang.
Ik ben het wel met Nico eens dat die triolen er beter niet in hadden kunnen zittten want dan loopt het niet zo lekker.
 
Ik kan me wel vinden in de opmerkingen over de ritmes, een en ander lijkt wat te wringen. Fijne sounds wel :)
 
Goede zang, hopelijk van je zelf ;)! In mijn oren een echt EDM-nummer, met name het refrein spreekt mij aan. Idd loopt het delay-effect wat moeizaam, maar de begeleiding met van de bas en het brede synthgeluid zijn mooi.
 
Wat een mooie zangstem heb je! Echt prettig! Mooie track hoor. Fijne synths. Ergens een solo of hoogtepunt of juist ff inzakken zou misschien een optie zijn voor wat meer spanning of dynamiek imho.
 
Heb lekker meegezongen met deze dus je krijgt mijn stem!
Alleen de enkele arpeggio's zijn een beetje storend want lopen niet synchroon.
 
Back
Top