Op zoek naar een muzieknummer met samples uit een ander nummer

Groene ridder

Ouwe rot
Lid sinds
13 juli 2006
Berichten
1.099
Locatie
België
Hallo,
Ik hoorde een tijd geleden op sociale media een nummer waarvan ik de naam niet ken, maar wel de melodie. Ik voeg dit toe in bijlage.
Het deed me erg denken aan het nummer ‘Why do you treat me so bad’ van Club nouveau uit 1987 waarvan wel eerder samples gebruikt zijn.

Het nummer dat ik op sociale media hoorde was maar een kort fragmentje in de zogenaamde ’stories’ die na een dag weer verdwijnen.
Ik heb de betreffende persoon hierover gecontacteerd maar krijg geen reeactie.
Meestal weten mensen niet eens welk nummer ze gebruiken omdat het maar korte stukjes en samples zijn.

Gelukkig heb ik dat fragmentje kunnen opnemen.
Nu probeer ik al een tijdje deze versie te vinden, maar dat is moeilijk omdat het een soort remix is.
Kent iemand de naam van dit nummer of remix? Zie bijlage.

 
Melodietje klinkt als “got 5 on it” van luniz. Maar wel een ander soundje, dus geen sample.
 
Ja dat is het blijkbaar. Remix van got 5 on it voor de soundtrack van “us”. SoundHound is ook altijd handig;)
 
"I Got Five On It" ken ik ook wel maar van Club Nouveau vind ik "Lean On Me" (ook een cover trouwens) nog steeds hun beste nummer:

 
Whosampled.com, nu beetje mosterd naar de maaltijd, maar erg handige site.
 
Zie dat het antwoord al gegeven is, maar herkende het gelijk als de soundtrack van Us. Echt een geweldige film en een geniale soundtrack (een van mijn favorieten).
 
Dan heb ik toch liever psychologische horror zonder al te veel bloed zoals 'It follows'.
Maar ondertussen ben ik aan het afwijken van het topic dat ondertussen is opgelost.
Om het wat meer over synthesizers te hebben: 'It follows' zit vol met ijskoude synthesizertracks zoals in de jaren 80 die je doen huiveren :)
Dankjewel aan iedereen voor de reacties.
 
Back
Top