Klinkske - Green Eyed Suicide Dub

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.723
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ok ik heb beslist een lekker moeilijk ding door te sturen, want ik kan er zelf heel erg van genieten, vooral van de dub fx.
Inspiratie was de hoge stem van een bevriend muzikant (zijn vrouwelijk kantje) en verder Suicide, de band, en ik moet nog even los met mijn tape delay bakken, live dub.
Het uiteindelijke doel is proberen zo eentonig mogelijk muziek te maken die niet verveelt. Suicide kan dat. Nu ik nog haha
Veel sterkte tijdens t luisteren :D
 
Origineel inderdaad. Langs de ene kant is dit totaal niet mijn ding maar ik weet hoe jij je met ontzettend veel verschillende aspecten van techniek bezighoudt (afgaande op de foto's die je in de loop der jaren gepost hebt) en dat op zich verdient bewondering.
 
ik heb het echt geprobeerd maar moeilijk.
Het is wel een tof idee maar de echo is zoveel daar word ik lichtelijk misselijk van.
 
Eentonig zeker en idd echo is overdone, geeft je geen rust. Ik kan mij wel voorstellen dat dit het gevoel is wat je kan hebben en dan aanzet tot suicide, hoewel ik daar zelf absoluut geen last van heb en dus mij dat gevoel ook niet goed kan indenken. Origineel zeker, maar dat is nog geen garantie voor kwaliteit.
 
Houd wel van de grimmige sfeer, vind de vocals met bakken delay tof, wellicht wel wat veel ja maar het lijkt me dat je er wel plezier in hebt gehad. Drums wat zacht?
 
Originele track die inhoudelijk erg interessant is. De mixage is helaas erg uit balans en dat maakt het moeilijk om er echt (langdurig) naar te luisteren. De vocal bevat wat earpiercing tones (misschien is het mn kater? :D) en de drums zouden voor m'n gevoel veel harder mogen.
 
Je hoort 2 drumbakken die zo zijn aangesloten dat 1968 en late 70’s sync lopen. Dat zijn dus 2 sporen. Elke drumbak een spoor… valt niet veel aan te tweaken. En de dub is een live dingetje. Ja het is zeker overdreven :) maar de eerste poging opnemen en delen is net zo plezierig ipv het maar over en over doen.

Suicide is de band die me inspireerde. Een ervan leeft nog. De ander pleegde geen suicide. Dus dat is een misverstand :)
 
Too much panning! Jammer van je mix (niet alleen de panning), wat deze track heeft wel degelijk potentie. Ik weet dat dat ook niet helemaal je ding is (en je je veel meer in het moment vermaakt), maar dat is toch jammer, want de muzikaliteit en originaliteit zit er wel in. Met net wat meer aandacht zou het gewoon echt goed kunnen zijn. Maar hey, op zich is dat ook niet belangrijk, belangrijkste is dat je er plezier in hebt (en blijft houden).
 
Ik vind hem heel tof!, maar de vocal en delay fx staat me net iets te hard, was die zachter dan was die perfect. Sfeertje is top!
 
Dank allen. Ik,hoopte dat er ook mensen wel wat aan vinden, ik hou zelf erg van de laatste helft.
vermits ik ook positieve reacties krijg motiveert dit om ermee door te gaan qua manier van werken en stijl.
zalig
 
heel apart dit, ik ben totaal niet bekend met dit geluid. en alhoewel het heel duidelijk niet gemaakt is om ff makkelijk te gaan zitten wegluisteren is me dat toch wel gelukt.
de band suicide ken ik niet (zal het eens opzoeken), maar je verhaal en doelstelling (eentonig en interresant) doet mij heel erg denken aan (in mijn ogen een meesterwerk) " beside you in time" van "nine inch nails" niet in de laatste plaats vanwege de weggemoffelde supersnelle ritmische bas.
Dat nummer van NIN verlost de lusiteraar wel met een dijk van een climax waarin de hele track word opengetrokken na een paar minuten (als je het niet kent, zou ik het eens proberen, want wellicht dat het wel past bij je (maar misschien zit ik er helemaal naast hoor :D). is verder ook niet dezelfde stijl maar voldoet wel aan die doelstelling van eentonig maar interresant.
 
Ja. Heel cool. En voor zover ik het kan inschatten - spijker op z'n kop met de beoogde sound. Knap werk.

Ik hoorde 'm ineens als een hele trage soundscape - wat het nog toffer maakte.

Stay anti. Dit smaakt naar meer.

(Iets met raggende gitaren? Of is dat te makkelijk?)
 
Back
Top