Nieuw prog/fusion album "Juvenile Fish tales"

barend

Ouwe rot
Lid sinds
12 februari 2008
Berichten
1.386
Locatie
Weert
Afgelopen weekend is mijn tweede solo album "Juvenile Fish Tales" uitgekomen via het Indiase Subcontinental label. Een instrumentaal concept album over vissen. Nu op Bandcamp, en binnenkort als fysieke CD en op Spotify etc.

Trots dat mijn basheld, de Amerikaanse bas virtuoos Michael Manring, een gastrol vervult op track 7 met mooi fretloze bas spel en een Ebow bas solo. Ik speel gitaar, bas, sitar en synths. Verder zijn er nog vier verschillende drummers en nog twee andere gasten. Altijd mega veel werk, maar ik ben blij met het resultaat. Hopelijk jullie ook! :) Laat maar weten. Bedankt voor het luisteren! Barend Tromp

 
Het genre is het niet echt m'n ding, maar qua muzikaliteit is dit van de bovenste plank. Echt goed, gefeliciteerd met je release. :)
 
Knap werk Barend!

Had nog niet eerder van Michael Manring gehoord, dus net even op YouTube gezocht. Past hij gedurende het spel voortdurend de stemming van zijn bas aan??
 
:halleluja Bedankt allemaal voor de opmerkingen!

Knap werk Barend!

Had nog niet eerder van Michael Manring gehoord, dus net even op YouTube gezocht. Past hij gedurende het spel voortdurend de stemming van zijn bas aan??

Hij heeft een fretloze bas die bij iedere snaar twee extra stem mechanismes heeft die je met 1 klik kan veranderen, zodat je heel snel naar open tunings kan switchen, ook binnen een partij. Die bas gebruikt hij echter niet altijd. Niet op die track van mij. Daar gebruik hij (op verzoek van mij) bij de solo een Ebow (sustainer) op bas. Dat doe ik zelf ook af en toe, op zowel gitaar als bas. Michael Manring is vooral een solo bassist die bij bassisten heel bekend is.
 
Dat klinkt puik zeg! Gebruik van de sitar in deze muziek heb ik nog niet eerder gehoord.
Gaaf bas- en gitaarwerk :okdan:
 
Ok top! Benieuwd welk album je meer aanspreekt en of je veel stijl verschil hoort etc.?

Hey Barend,
Het zijn beide sterke albums, maar je nieuwste spreekt me wat meer aan. Juvenile Fish Tales vind ik over de hele linie genomen wat constanter, en daarmee dus ook wat sterker.
Stijltechnisch voelt JFT ook ietwat experimenteler. Het gebruik van de sitar, en daarmee ook het wat oosterse geluid geeft echt een eigen draai aan je muziek, waarmee je ook echt een extra vingerafdruk aanbrengt in je werk.
Knappe, en in de goede zin des woords eigengereide fusionplaten met een lepeltje Raga en een snufje Progrock! :)
 
Grappig trouwens... Draaide vandaag het album "Moroccon Roll" van Brand X, en verdraaid... opeens vallen het gebruik van de sitar en wat lichte oosterse invloeden mij daar op.. :P
 
Hey Barend,
Het zijn beide sterke albums, maar je nieuwste spreekt me wat meer aan. Juvenile Fish Tales vind ik over de hele linie genomen wat constanter, en daarmee dus ook wat sterker.
Stijltechnisch voelt JFT ook ietwat experimenteler. Het gebruik van de sitar, en daarmee ook het wat oosterse geluid geeft echt een eigen draai aan je muziek, waarmee je ook echt een extra vingerafdruk aanbrengt in je werk.
Knappe, en in de goede zin des woords eigengereide fusionplaten met een lepeltje Raga en een snufje Progrock! :)

Ik ben het helemaal met je eens. Heel mooi verwoord! Dank hiervoor.
 
  • Duimpje
Duimpjes: fpa
Gaaf hoor :halleluja
Luister nu naar alleen het eerste nummer en dat klinkt al veelbelovend. Deze ga ik uitgebreider beluisteren. Concurreert nu met de contest dus even tijd vinden.
 
Gaaf hoor :halleluja
Luister nu naar alleen het eerste nummer en dat klinkt al veelbelovend. Deze ga ik uitgebreider beluisteren. Concurreert nu met de contest dus even tijd vinden.

ok tof! Ik was net te laat voor de contest. Vergist in de einddatum. Ik heb nu net een leuke dance track met sitar af. Maar ja weekje te laat.....volgend jaar beter. Staan genoeg leuke dingen in wat ik zo al gehoord heb.
 
Gefeliciteerd Barend!
Heb even de eerste tracks beluisterd en nr 4 de titeltrack vind ik echt te gek, hoor ook overeenkomsten met Ozric Tentacles bijv.
Het klinkt weer erg goed, ik herinner me nog een paar tracks van je alweer een tijdje terug, toen gebruikte je die sitar ook al, qua stijl zat je toen ook al in deze richting.
En nu in Rolling Stone, het nieuwe jaar begint wel heel goed zo, succes in ieder geval!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top