Eps16+ en scsi hulpvraag

Vonmir

Stamgast
Lid sinds
20 december 2006
Berichten
136
Locatie
Grunn
Een goedemorgen,

Ik heb een vraag voor tips of tricks wat te controleren aangaande de eps16+ en de scsi interface me-16plus (met flash geheugen)

De eps start standaard op vanaf het flash geheugen, en werkt op die manier prima. Normaal sample ik iets bewerk dit een beetje in de pc en dan gaat t door naar een andere sampler voor meer gemak.

Nu heb ik recentelijk de zuluscsi mini voor de eps aangeschaft omdat ik wat extra ruimte toch wel handig vond, maar hier gebeurd wat gekkigs als ik via deze scsi-manier wil werken. Iedere keuze qua scsi schijf die ik maak doet de sampler herstarten en boot dan weer vanaf t flash geheugen. Naar mijn weten zou deze (in theorie) de geselecteerde scsi schijf met “disk selected” moeten aanduiden en dan kun je er mee werken of directories aanmaken.
ik heb de zulu via samplerzone laten aanvliegen en in samenwerking met hun gisteravond die hele Zuluschijf geupdate en opnieuw geïnstalleerd om zeker te zijn dat die Zulu niet per ongeluk iets is overkomen tijdens de post. En hij lijkt prima verder met alle files en os op de sd, waardoor mijn onderbuik gevoel langzaam bij de sampler komt te liggen. (Bij komend nadeel is dat de floppydrive defect is)

Mocht iemand ervaringen hier mee hebben of iets vergelijkbaars, dan verneem ik t graag, t lijkt ff een puzzeltje te worden

Thnx

Danny
 
hey ik heb geen idee, maar ik zou als je dat kunt de scsi connector in de eps goed bekijken en reflowen ( her solderen ).
bij oude apparaten is het ook belangrijk de voeding te checken en te re-cappen.
evt kun je de service bekijken of er tip of eventueel een test programma in staan.
 
Nou precies,

En t lijkt allemaal wel snor te zitten met de eps, althans alles wat gechecked kan worden is goed. De Zuluscsi op een andere sampler getest en daar werkte deze perfect op,
Keurige service verder wel ontvangen van samplerzone, en hebben alles tot in de details mee begeleid.

Dus ik vang eerst aan met een frisse os erin te laden en eens kijken wat dat brengt, t zal idd ff puzzelen worden, het internet met al z’n forums geeft weinig info met dit wazigheidje

Thnx voor je tips 👌🏻
 
Back
Top