MC-707 hard jam

Akkoorden zetten via drumpads of via de toetsen...
eenvingerige akkoorden, net als bij een begeleiding keyboard...

mocht je beperkt zijn in het live soleren of akkoorden spelen...:o::okdan:


Arturia:

Thnx.
Ik heb een geheim (ahum) ingrediënt.
Chord sequencer van Reason.
Geen magische tool, maar hij geeft me soms inspiratie voor akkoorden die ik zelf nog nooit zo gespeeld heb.
 
Yes lekker hoor! Lekkere oldskool house vibe en met een klein trance sausje :). Met deze kick hadden van mij de hats ook wel wat aangedikt mogen worden, maar dat mag de pret zeker niet drukken. De snare vond ik wel wat overbodig trouwens.... En die aanhoudende chord aan het eind was juist perfect als outro als je het mij vraagt trouwens, dus dat had die yamaha goed in de smiezen ;)
 
Lekker funky en dansbaar begin! Maar vanaf dat de akkoorden gingen moduleren en er meer melodiebliepjes bijkwamen, was voor mij de funk weg en werd het mij net even wat te trancey. Ik vond de mix prima overigens.
 
Yes lekker hoor! Lekkere oldskool house vibe en met een klein trance sausje :). Met deze kick hadden van mij de hats ook wel wat aangedikt mogen worden, maar dat mag de pret zeker niet drukken. De snare vond ik wel wat overbodig trouwens.... En die aanhoudende chord aan het eind was juist perfect als outro als je het mij vraagt trouwens, dus dat had die yamaha goed in de smiezen ;)
Ha thanks!
 
Knap gedaan, je weet van begin tot eind te boeien! Denk dat als je dit een uur lang kan doen, je prima mensen kan vermaken op de dansvloer. Misschien leuk om eens te proberen een set te maken, als dat bij je ambities hoort. De video met tekst is ook weer fijn, dat werkt goed om de aandacht vast te houden en je workflow te begrijpen.

Dan wat betreft mijn persoonlijke smaak:

- Die YC klinkt goed! Wat een lekkere crunchy organ. Te gek.

- Zoals hierboven ook gezegd: bliepjes zijn me iets te trancey. Deed me ook op kleine momentjes in de verre verte aan Gigi D'agostino denken.

Het begin met 'psychedelic peak pattern' is wel echt goed verslavend op een technomanier!

- Te weinig portamento! (Mijn verslaving;))
 
Knap gedaan,

Thnx!
je weet van begin tot eind te boeien! Denk dat als je dit een uur lang kan doen, je prima mensen kan vermaken op de dansvloer. Misschien leuk om eens te proberen een set te maken,
Daar is de MC 707 niet echt geschikt voor, ten minste, niet in mijn manier van werken. Ik ben na 2 tracks door m’n clips heen 😂

Ik denk dat Ableton Live oid dan een betere optie is waarschijnlijk.


als dat bij je ambities hoort. De video met tekst is ook weer fijn, dat werkt goed om de aandacht vast te houden en je workflow te begrijpen.

Thnx. Meer werk, maar ook meerwaarde denk ik.
Dan wat betreft mijn persoonlijke smaak:

- Die YC klinkt goed! Wat een lekkere crunchy organ. Te gek.

Ja idd. Die gaat vaker terug komen
- Zoals hierboven ook gezegd: bliepjes zijn me iets te trancey. Deed me ook op kleine momentjes in de verre verte aan Gigi D'agostino denken.

Klopt. Volgende keer weer anders 😃
Het begin met 'psychedelic peak pattern' is wel echt goed verslavend op een technomanier!

- Te weinig portamento! (Mijn verslaving;))
Oei. Welk instrument?
 
Minitaur vooral, als ik 't goed heb. Maar de Peak kan 't vast ook gebruiken. Maar hecht niet te veel waarde aan mijn gezwets. Het gaat erom dat je een goede performance hebt neergezet.
Ik neem alle opmerkingen ter harte (anders heeft delen van m’n capriolen ook geen nut)

En wat me wat lijkt, ga ik uitproberen en als het bevalt proberen te implementeren in m’n spel 😎
 
Back
Top