Batch Processing: Auto save syx midi capture file

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Lid sinds
16 februari 2005
Berichten
4.970
Locatie
België
Ik zou .Sysex / .Mid preset banks willen omzetten naar losse syx presets, maar ik kan het nu enkel manueel, en per bank 128 presets is veel werk


Weet iemand een manier om automatisch de midi in capture te saven, en auto inc file name ??

Ik kan het zelf ni programmeren, ik mis een byte met de winuae emulator en Amos Pro Basic
En MED-Soundstudio heeft geen arexx commando om de midi msg capture te saven

SendSx gebruik ik altijd,,, midi-ox ken ik ook wel,,
 
Laatst gewijzigd:
als je de patch request sysex weet kun je sendmidi and recievemidi gebruiken om de sysex op te vangen en op te slaan.
Commandline tool (mac/linux/windows)


 
Aan ja, dat weet ik,, dat heb ik gecaptured,, alhoewel de An1x te snel dumpt voor sendsx,, nu press ik de space met An1xEdit

okey, merci,, een dos cmd line midi command had ik nog niet gevonden,, dat kan ik eens verder bekijken,,
 
tja, in iets anders programmeren dan Amiga OS Amos pro is toch chinees, en kortsluiting in m'n hoofd

maar yes, ik kreeg een goeid idee
ik kan met sounddiver cursor down toets, gans de An1x als library afscrollen en dat is dat altijd de user mem patch, en dat capturen

en dan die grote .syx op lengte van één an1x syx preset maken

Het toetsenbord win prefs is wel nog veel te snel op de traagste keyboard repeat setting,, daar heb ik twee uur moeten achter zoeken, want dan klopt de sysex niet
ik moet altijd wachten tot sounddiver de patch heeft verzonden, en voor de an1x duurt dat erg lang,,
da's hét nadeel van de an1x, een 128 prg bank duurt ook langer dan een minuut

tja, ik zoek dus nog een win tool om elke '10' sec automatisch de curs dwn toets in te drukken,
nu heb ik een geluids signaal beep

okey, effe eten nu
 
tja, ik snap echt enkel die amiga os amos pro

Ik heb al lego technics dingen gezien om fysiek een knob te bedienen,,

Met een arduino en de source voor een amiga keyboard, kan ik mss de code aanpassen,, dat snap ik nog een beetje

en tja, k moet eerst terug nieuwe muziek kracht maken, want k heb teveel geprogrammeerd de laatste dagen,, en dat is op den duur eeuwig durend,,
 
ja idd, voor de virus, JP-8080 en mss CS1X heb ik dat ook al gedaan, voor de AN1x is nieuw

tja, okey, 'tis gelukt denk 'k, of toch al van al m'n gekocht AN1x banks, Nu eerder terug switchen naar artistiek tracks maken,

Al de AN1x banks van ebay (italy) is nog heel veel werk, maar k' heb al syx presets genoeg, en de AN1x is veel beter geintegreerd nu,, eindelk !!

Wel altijd lang wachten voor de syx preset klaar staat in de AN1x,, toch mss zo'n 2 à 4 seconden
 
yess,, ik heb een goeie auto key presser tool gevonden,, : "auto-keyboard-presser"

'k heb nu alles om van de AN1x editor .AN1 en .Mid banks / losse user syx presets te maken, incl de preset naam

haha, okey, veel plezanter zelf goeie ideeën uit programmeren,, dan dat te zitten shoppen, pffff

Ik had reply gekregen van de Sendsx maker,
daar heb ik deze van: Releases · gbevin/ReceiveMIDI en auto hotkey, maar daar snap ik niks van

okey, cool,

tja, de AN1x heeft altijd die trage midi sysex als eigenschap,
vandaar dat ik de laatste 20 jaar er alleen de JayB set in liet zitten, en die presets zijn zelfs niet zo geoed
Maar de An1x is echt goe, met die EQ en Variation EF en delay/Reverb

Op ebay staan AN1x banks van iemand van italie,, best een grote verzameling

okey
 
okey, nu heb ik AN1X presets genoeg,, nu ben ik het programmeren en library managment effe beu

Als jullie m'n AN1X preset banks willen hebben, let me know, al zal ik eerst wel enkele aangekochte moeten verwijderen,,,

De Banken zijn extracted naar losse .Syx presets, hebben de preset filenaam, en zijn genummerd volgens prg chg, of alfabetisch

Zo wil ik het hebben voor m'n SynthCtrl,,
nu mss ooit nog een 2de AN1X scoren of AN200,,

okeyy
 
Viola,,
nu 12u achter elkaar, of 4000 presets, van de AN1x presets samplen op één nooit,
met auto cc en syx messages zoals de arp altijd afzetten en de echo, reverb, attack en release op nul

tja, ik weet ni hoe anderen dat doen, heel der banks samplen, met sample robot of de ingebouwde in logic of iets van eigen makelij ??

En 'k wil altijd m'n samples & presets delen,, m'n eigen SynthCtrl gaat veel te moeilk zijn vrees ik,,

okeyy

Eigenlk heeft dat veel weg van Synth-Sounds Minen,,,
 
Laatst gewijzigd:
ik gebruik exs ( extreme sample converter )
die doet autolooping.
idd fx uit, geen release en attack.
samplen doe ik meestal om de 3 noten en soms noot voor noot.

die samples gebruik ik camel audio alchemy of in ableton.
formaat sfz en soundfont ( dat kan ableton importeren )
 
Okey merci
tja, autolooping heb ik nog ni nodig,, dan sample ik liever lang genoeg,

ik kan wel een octaaf en twee octaven hoger samplen ook

Maar het sample start point verander ik best in de MC-909, dan is de sample attack zelfs beter dan live uit de synth,
en de MC-909 doet dat goed, veel beter dan de K2661, dat eerder een DOS machien lijkt

Okey, ik bekijk EXS nog eens, om mss iets van te kunnen leren,,

en ja, ik gebruik een M-BD1 met prg chnge op OFF, als sync track, om de samples op te choppen met samplitude set marker on silence,
de midi thru vd M-BD1 gaat naar de te samplen synth,,, best een coole truc,,
dan is de sample altijd perfect gechopt voor awave studio, die ook het volume maximized, en op lengte maakt voor de MC-909, naar gelang het BPM.

en ja, ik export naar 22.050 Hz,, voor de MC-909, dan is de size klein,,, en is het digitale randje weg, of beter,
en 44100 voor de SP-16 en Phalanx en per 100 .wav's in één dir, anders zitten er teveel in een dir

dit is de totalcmd rename multiple files formule: [C0+1/100:2]00-[C0+1/100:2]99\[N]
 
Laatst gewijzigd:
Deze Ebay verkoper kan dat ook allemaal precies ??

Zelfs ook losse syx presets beweert hij,, 'k zal z'n AN1X eens bekijken, best wel cool,,

 
Als jullie m'n AN1X preset banks willen hebben, let me know, al zal ik eerst wel enkele aangekochte moeten verwijderen,,,

De Banken zijn extracted naar losse .Syx presets, hebben de preset filenaam, en zijn genummerd volgens prg chg, of alfabetisch
Ik heb wel enige interesse in die losse .Syx presets.
(Hoewel ik meestal mijn klanken zelf maak.)
Hopelijk zijn die preset filenamen min of meer betekenisvol.... =>4000 stuks ?

Waarom sample jij die presets nadien nog ?
 
tja, tussen .wav samples scrollen met ESC gaat razendsnel,,
Syx presets naar de AN1X sturen gaat best traaag, mss 2 à 3 à 4 seconden

De filename vd .wav is dezelfde als de Syx file name, en die is copy/pastes/Converted van Sounddiver

En ja, effe verder via PB over de syx banks,
 
Later kan ik mss de Genre preset Tag byte ook nog toevoegen aan de .wav filename,,,

okeyy,,
 
Nog efkes terug over de AN1x

Welke Synths hebben ook hun efx settings ingewerkt in de preset ?? dus geen global mix/send FX1, FX2

De kurzweil kan dat ook,maar dat zette ik altijd af, met fx op master channel

De virus c heeft bepertke fx, en 'distortion' zit verder in de preset setting

de JP-8080 in de performance,, Upper/lower, maar da's ook moeilk en geen reverb

De deepmind met TC effect mss ook ?? maar wat voor preset genre is dat,, ik zie veel saaie monotome ambient presets , dacht 'k ?

Een yamaha SPX effect achter een synth zetten is het ook ni zoals de AN1X/CS1X,...
Dat was de CS6R die als effect unit werd gebruikt dacht 'k,?

okey,
ik hoor veel effect op de AN1x presets tov dezelfde preset als sample op de MC-909,
en daar zijn de effecten altijd als een send FX channel, niet als één synth geheel,da's wel heel jammer,

de Fantom X en G weet ik nog niet,,, dat de effecten één geheel vormen met de osc/lfo/env/mod preset.
 
'k ga wel de Filter ENV decay moeten afzetten, want bassen samplen is echt heel lelijk,,
Die verkorten & verlangen naargelang een andere noot,, de sampler moet dat doen,,,
Er zijn wel erg veel Bass en pluck presets bij de AN1X,,

okey,,,
 
ja of je moet meerdere velocity layers samplen.
Maar goed samplen is heel bruikbaar maar heeft beperkingen.
Maar ook met creatief met de middelen omgaan kun je juist weer dingen doen die de synth zelf niet kan.
Of bv een synth droog samplen en 1x waarbij je alles via tape overstuurd en dan velocity layers maken zodat hoe harder je aanslaat hoe meer tape saturatie.
Etc etc.

Samplen is tof. Ik neem ook portable speakers, percussie stokken en zo mee met een fieldrecorder en maak dan roundrobin en velocity layers.
Ook een keer een met een viool boog een vuurpan laten resoneren en daar dan een synth patch mee gemaakt.
Zoveel mogelijk heden.
 
Back
Top