De tijd vliegt - 6 jaar geleden: sonOnos live in Hong Kong en China

scarum

Ouwe rot
Lid sinds
12 juli 2005
Berichten
2.313
Locatie
Nijmegen
6 years ago I was invited to play a sonOnos live hardware acid techno set in Hong Kong. Thanks again for inviting me! It was an awesome, over the top, wild party! The quality of the recording is a bit rough in places...
😁


I barely survived the night but I was to attend a wedding in the morning (no sleep, pretty intoxicated, thanks Dan for the support!), I was there to see them tie the knot, just before I crashed!
😁

Recorded November 26, 2016.

Photos by Biting Eye.

Gear:
Elektron Octatrack
Roland TR-8, JP-08
Waldorf Music Blofeld
x0xb0x
Cyclone Analogic BassBot TT-303
Strymon BigSky, TimeLine
BOSS BluesDriver BD-2
MXR Innovations Distortion+



Een week later heb ik een set gespeeld in Bang Club, Shenzhen, China met dezelfde gear en ik zou eigenlijk een dag later nog een set spelen in Mafa Bar, Guangzhou, maar ik ben ziek geworden, dus die heb ik moeten afzeggen.

Destijds een Samsonite koffer gesloopt en omgebouwd tot op maat gemaakte flightcase om mijn gear in te kunnen checken. Instructies voor de douane voor als het koffer open moest, hoe ze dat dan moesten doen. Het koffer moest namelijk rechtop open gemaakt worden, zoals je op de 2e foto kunt zien. Als ze het koffer zouden neerleggen en openmaken, zou de helft eruit donderen... :stupid

Gear was verzekerd, maar ik heb 'em toch behoorlijk geknepen... 😁

1669637503181.png


Hard schuim aan de binnenkant voor de bekleding, daarna een laag zacht schuim waar de apparatuur op rust en compartimenten van zacht schuim. Op het moment dat het koffer dichtgaat, komt er nog een op maat gemaakte sheet zacht schuim tussen de twee helften.

Bij de grensovergang van Hong Kong naar China, moest ik het koffer openmaken onder het toeziend oog van 2 zwaar bewapende grenswachten, die eerst nogal verbaasd en verward waren door de apparatuur, tot er bij één van de twee een lichtje ging branden, hij wees naar de apparatuur, toen naar mij en vroeg "DJ?". Ik voelde er weinig voor om de nuance uit te leggen, dus lachte ik en knikte enthousiast. Ik mocht doorlopen.

1669637524942.png


In Bang Club in Shenzhen was er nauwelijks plaats voor me om mijn set op te bouwen in het DJ hok. Dus ik heb toen drumcomputers en 303's boven op SL-1200's gezet, effect apparatuur aan midi kabels laten bungelen en zo goed en kwaad als het kon de boel aangesloten en bespeelbaar gemaakt. Ook was er zo goed als geen mogelijkheid tot monitoring, dus dat heb ik op mijn Sennheiser HD280 gedaan, het was echt een gevalletje "roughin' it" 😁.

De club was zo goed als leeg en bleef dat ook tijdens mijn set, dus ik was een beetje teleurgesteld over dat ik voor zo weinig mensen gespeeld had. Pas na afloop kwam ik erachter dat er buiten aan de overkant van de promenade een heel groot terras was, waar misschien wel 100 - 150 mensen zaten die mijn set door een flinke set speakers heen gehoord hadden. Mijn (korte) tijd in China was één van de meest surreële ervaringen in mijn leven.

Dit is de opname van Shenzhen:


Dit was de setup die ik bij me had, minus het mengpaneel.

1669637539331.png
 
Last edited by a moderator:
Te gek :)
Was een erg wild feestje in Hong Kong. Ik waande me af en toe in Amsterdam voor wat betreft de hoeveelheden en varieteit aan partyfavors... :D
Mooi avontuur!
Ik ben na het optreden in Hong Kong 's ochtends vroeg nog door een paar partypeople mee Victoria Peak opgesleept met mijn koffer vol gear, dat ze om de beurt voor me hebben gesleept...:dubbel: Vage situatie hahaha
:okdan:
vet verhaal zeg! Lijkt me in spannend om met een koffer vol gear China te gaan. Das niet ff een vertrouwd buurland ofzo.
Nee, China was ook inderdaad wel echt freaky. Hong Kong was ik al eens geweest en voel ik me behoorlijk op mijn gemak, maar China voelde als een soort parallel universum. Behoorlijke cultuurshock.
Met geluiden van hier tot Tokio.πŸ˜€
:dubbel:
 
Back
Top