MuLab 9 released

MuLab App & Plugin 9.2 zijn beschikbaar met deze highlights:

• Support voor CLAP plugins.
• Verbeterde VST2 plugin support.
• Project browser: User buttons om snel met 1 klik browser presets te selecteren.
• Project browser: Voor Synth en Effect Plugins kan je bu een categorie selecteren. Zo kan je, bij voorbeeld, een 1 klik browser button maken om alle "EQ Plugins" to tonen.
• Andere belangrijke verbeteringen en bug fixes, zie detailed change log.

Alle info & downloads op MuTools.com

Enjoy Making Music!

 
Echt een toffe environment en supertrots dat dit van belgische makelij is , enigst minpunt vind ik de gui , het zou zoveel slicker kunnen zijn
 
Bedankt voor je appreciatie en constructieve feedback Tall Lad.

Wat zou je aanraden om het slicker te maken?
 
MuLab 9.4 released!

See What's New

M94-websplash-640x360.png
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor je appreciatie en constructieve feedback Tall Lad.

Wat zou je aanraden om het slicker te maken?
Vector based of op zn minst een flat gui .
De kleurkeuze vindt ik ook alles behalve mooi , de transport controls ogen pre millenium etc...
 
Hm, ik heb juist voor Mulab als mijn standaard DAW gekozen omdat de gui rustgevend en overzichtelijk oogt. Fijn midgrijs en hooguit wat subtiele kleuraccenten. Erg fijn programma, laag op je CPU (naar mijn gevoel) en voor een fijn prijsje :W.

De enige opbouwende kritiek is misschien dat het menu met o.a. "export audio files" en "import midi file en audio file" e.d. wat verstopt zit (op m'n Mac laptop), nl rechts in de balk onder een onopvallend klein ikoontje. Je verwacht dat eigenlijk naast de menu's 'Mulab" en "Project". Maar ik begrijp ook dat dat misschien qua ruimte moeilijk is in te passen. En als je eenmaal weet waar het staat, is het niet zo'n ramp meer.
 
Laatst gewijzigd:
Wat ik graag zou willen en niemand heeft dat (Live professor komt het meest dichtbij, maar heeft nog te veel performance functies)
Een heel spartaanse ASIO router met VST3 FX inserts, dus geen instruments, geen transport, geen pianorol geen audiotracks, geen mixer gui,gewoon top row ASIO input, 4 - 8 inserts, ASIO output, 2 aux sends/return channels, hoeven geen faders, knoppen of dergelijke op, gewoon alles unity.
ik zou dan SSL360 als front end gebruiken en mijn PC eindelijk als “domme” digitale mixer kunnen gebruiken zonder al die “bloat” van een traditionele DAW
echt een spartaanse back-end ASIO router, dat zou echt tof zijn, heb ik zo €100 voor over.
 
Wat ik graag zou willen en niemand heeft dat (Live professor komt het meest dichtbij, maar heeft nog te veel performance functies)
Een heel spartaanse ASIO router met VST3 FX inserts, dus geen instruments, geen transport, geen pianorol geen audiotracks, geen mixer gui,gewoon top row ASIO input, 4 - 8 inserts, ASIO output, 2 aux sends/return channels, hoeven geen faders, knoppen of dergelijke op, gewoon alles unity.
ik zou dan SSL360 als front end gebruiken en mijn PC eindelijk als “domme” digitale mixer kunnen gebruiken zonder al die “bloat” van een traditionele DAW
echt een spartaanse back-end ASIO router, dat zou echt tof zijn, heb ik zo €100 voor over.
Dan gebruik je toch gewoon een daw zoals reaper , geen bloat etc..
Verberg alles behalve de mixer and of you go .
 
Vector based of op zn minst een flat gui .
De kleurkeuze vindt ik ook alles behalve mooi , de transport controls ogen pre millenium etc...
De MuLab GUI is vector based!
Wat kleurkeuze betreft: Je kan veel kleuren aanpassen via MuLab menu -> Gui -> Colors
 
De enige opbouwende kritiek is misschien dat het menu met o.a. "export audio files" en "import midi file en audio file" e.d. wat verstopt zit (op m'n Mac laptop), nl rechts in de balk onder een onopvallend klein ikoontje. Je verwacht dat eigenlijk naast de menu's 'Mulab" en "Project". Maar ik begrijp ook dat dat misschien qua ruimte moeilijk is in te passen. En als je eenmaal weet waar het staat, is het niet zo'n ramp meer.
MuLab is heel modulair. De basis is het project, en van daaruit kan je allerlei modules toevoegen, oa. composer modules. De composer module is eigenlijk wat je ziet als typische DAW, maar je kan er dus verschillende tegelijk in een project steken. De Export To Audio File functie is gelinkt aan een bepaalde composer en vandaar dat die menu optie in het composer menu zit en niet in het project menu.
 
Wat ik graag zou willen en niemand heeft dat (Live professor komt het meest dichtbij, maar heeft nog te veel performance functies)
Een heel spartaanse ASIO router met VST3 FX inserts, dus geen instruments, geen transport, geen pianorol geen audiotracks, geen mixer gui,gewoon top row ASIO input, 4 - 8 inserts, ASIO output, 2 aux sends/return channels, hoeven geen faders, knoppen of dergelijke op, gewoon alles unity.
ik zou dan SSL360 als front end gebruiken en mijn PC eindelijk als “domme” digitale mixer kunnen gebruiken zonder al die “bloat” van een traditionele DAW
echt een spartaanse back-end ASIO router, dat zou echt tof zijn, heb ik zo €100 voor over.
MuLab is daar perfect voor: Gewoon naar de Project Modular Area gaan en daar jou ideale setup samenstellen en saven als een project. Nix last van een composer of transport etc. Da's de kracht van de modulariteit van MuLab.
 
Back
Top