Arturia licenties

Kevin

Tis niet te gleuven
Lid sinds
25 augustus 2002
Berichten
3.258
Op diverse fora had ik gelezen dat mensen na een upgrade hun ”oude” Arturia pakket/licentie verkopen. Binnen mijn account zie ik nu bijv. V-Collection 9 maar ik zie ook twee serienummers voor Collection 8 met daarnaast “Upgrade available“ terwijl ik alles al binnen 9 heb. Dit is ook van toepassing op FX Collection 2/3. Zijn deze oude licenties overdraagbaar (zodat ik V-Collection 9 en FX Collection 3) behoud of beter afblijven en laten staan?
 
jazeker, ik heb beide oude verkocht. let wel op dat je soms presets kwijt bent hierdoor en je ook eerdere delen van synths, zoals nu bijvoorbeeld de CS80 V3 ook kwijt bent hierdoor, dat ga je merken als je oudere tracks op start waar die in zit. Was voor mij geen reden om het niet te verkopen.
 
Bedankt! Dan zal ik eens kijken hoe dat allemaal in zijn werk gaat.
 
Als je toch bij nadenkt, is het toch wel gek. Of zal Arturia dit bewust doen om toch wat klanten te krijgen?
 
Als je toch bij nadenkt, is het toch wel gek. Of zal Arturia dit bewust doen om toch wat klanten te krijgen?
Het blijkt dus toch mogelijk te zijn. Een tijd terug de upgrade gedaan van FX Collection 2 naar 3 en heb vandaag succesvol de licentie van 2 overgeheveld. Het gehele concept van Arturia is bijzonder: losse FX of synths zijn behoorlijk aan de prijs, het pakket in zijn geheel is daardoor vele malen interessanter. Tel daarbij op de verschillende ''sales'' gedurende het jaar en er zijn zo'n 3 á 4 momenten waarop je het met 50% korting kunt scoren. En die mensen die de ''2ehands'' pakketten scoren en upgraden brengen ook nog vrij frequent geld in het laatje. Nu nog van mijn V8 af :)
 
hoe deactiveer je licences dan in arturia software centre? Kan alleen uninstall kiezen. Ik heb nog FX2 bundle, Synth 7 en 8 bundel en nog wat losse synths over zo te zien :)
 
hoe deactiveer je licences dan in arturia software centre? Kan alleen uninstall kiezen. Ik heb nog FX2 bundle, Synth 7 en 8 bundel en nog wat losse synths over zo te zien :)
Ik heb het via de website gedaan, productpagina en volgens mij ''Remove from my account''. Nu had ik vooraf het serienummer en de unlock code genoteerd (lijkt me toch raadzaam) maar kreeg dit ook via e-mail door.
 
Er staat ook een stuk op de Arturia website (zo heb ik het gisteren gedaan). Google gewoon op Arturia en reselling, kom je er vanzelf.
 
Ik heb de FX2 bundel voor 65 euro gekocht van een forumlid en geupgrade naar FX3 voor 69,- via Arturia. In deze situatie kan FX2 niet meer opnieuw verkocht worden, er staat: Cannot be sold separately

Het lijkt er dus op dat de geupgrade licentie NFR is geworden.
 
Ik heb de FX2 bundel voor 65 euro gekocht van een forumlid en geupgrade naar FX3 voor 69,- via Arturia. In deze situatie kan FX2 niet meer opnieuw verkocht worden, er staat: Cannot be sold separately

Het lijkt er dus op dat de geupgrade licentie NFR is geworden.
Ja, ik heb ooit ook een versie van Analog Lab gekregen omdat ik een product ergens had getest (keylab 88).
Die mag ik dus niet verkopen. NFR.
Was ik ook niet van plan trouwens.
 
Back
Top