Nieuwe hardware (JAM met Arturia MicroFreak + Roland TB3 en MX1 + Novation Circuit)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.033
Locatie
-
Heb eindelijk een MicroFreak.. beetje onwennig nog met sequencen maar wat een leuke synthengine.. en zo te gek dat je elke STEP een andere synthengine kunt proggen..

Verder nog steeds blij met de Circuit en TB3.. minimale setup maar zo lekker om de focus te verleggen naar delay's, High- en Low Pass effecten op de Roland MX1 en Circuit zelf...

 
Laatst gewijzigd:
Precies! Zo'n sessie neemt je mee op reis en je weet nooit waar je uitkomt... Soms is dat heel verrassend en inspirerend.
 
Hey, daar is onze funky/disco man uit Hoorn, da's een lekkere jam Patrick, dat lijntje wat er in komt bij 1.21 vind ik top als die er in komt. :okdan:
Ik herinner me nog een tijdje geleden jouw woorden; "ja, voor zo'n live jam heb je wel ff nodig, da's toch wel veel voorbereiding".
En wat blijkt; half jaartje later begint het toch verdacht veel die kant van die Japanner op te gaan. :D

Deze stond naast je clip dus ook maar ff geluisterd en die klinkt ook prima, lekker baslijntje zo maar mag nog wel iets langer eigenlijk;

 
Hey, daar is onze funky/disco man uit Hoorn, da's een lekkere jam Patrick, dat lijntje wat er in komt bij 1.21 vind ik top als die er in komt. :okdan:
Ik herinner me nog een tijdje geleden jouw woorden; "ja, voor zo'n live jam heb je wel ff nodig, da's toch wel veel voorbereiding".
En wat blijkt; half jaartje later begint het toch verdacht veel die kant van die Japanner op te gaan. :D

Deze stond naast je clip dus ook maar ff geluisterd en die klinkt ook prima, lekker baslijntje zo maar mag nog wel iets langer eigenlijk;


Haha.. ja. De Funky Japanner! :okdan: Ik heb denk ik door hem ook weer een Elektribe2 synthversie gekocht.. en begon ook te denken aan die Korg Kaos dingen.. maar ik moet me ook een beetje inhouden..

Wat ik zo grappig vind is dat dit doen twee kanten opwerkt.. ik zou ooit ook wel weer iets met Ableton willen doen maar ik vind het via Push gewoon te beperkt.. helemaal als ik dan ontdekt wat er via een paar dedicated knoppen allemaal voor 'n deuren opengaan. :)
 
helemaal als ik dan ontdekt wat er via een paar dedicated knoppen allemaal voor 'n deuren opengaan. :)

Ja snap ik; voor iemand die net begint is het ook allemaal ingewikkeld natuurlijk maar dat komt vanzelf als je wat ouder bent en meer ervaren. :D ;)
 
Hahaha.. het verstand komt met de jaren (zeggen ze weleens) en het hoeft niet altijd uit de Jupiter reeks te komen om plezier aan te beleven.. ik haal momenteel de meeste inspiratie uit een Novation Circuit.. eerst een baslijntje op de TB3 en dan weer wat chords en 'n leadje in de Circuit.. weer wat verder tweaken op de TB3 en YES!! weer een nieuwe Hook!! Veel te laat ontdekt deze kastjes. :D

 
Back
Top