5 Poles - Skrie

skrie

Ingeburgerd
Lid sinds
30 Maart 2017
Berichten
78
Locatie
Koudekerk aan den Rijn
Weer een nieuwe bombastische improvisatie van my met harde klappen wat alle kanten op gaat.
Omdat het weer Halloween is mocht ik van mezelf weer het kerkorgel gebruiken wat ik heb geprogrammeerd voor de Peak :)
Verder heb ik weer vollop gebruik gemaakt van de expressieve mogelijkheden van mijn Hydrasynth.

Ik ben er erg blij mee. Maar ik besef me heel goed dat dit zware luisterkost is.

Dus, Waarschuwing. Geen lichte kost. :P

 
Meesterwerkje, maar voor mij zijn er teveel breaks, stiltes.. dan gaan we los, en dan weer die break, dus kwa commpositie zit ie, volgens mij, niet helemaal okee. Wel een goei plaat man!
 
Meesterwerkje, maar voor mij zijn er teveel breaks, stiltes.. dan gaan we los, en dan weer die break, dus kwa commpositie zit ie, volgens mij, niet helemaal okee. Wel een goei plaat man!
Ik begrijp je helemaal.

Maar ik probeer hier 5 ice ages uit te beelden.

De breaks zijn de rustige mooie tijden tussen de ice ages.
De ice ages (de kou wordt naar mijn bescheiden mening veroorzaakt door aardbevingen en vulcanische activiteit )
zijn dus de tijden van tummult waarin de muziek helemaal los gaat :D
De timing was hier en daar off... maar ik heb op gevoel geprobeerd deze grafiek te volgen. (maar dan op zijn kop)

Maar goed... als luisteraar heb je daar natuurlijk niets aan. Dus ik zal een keer iets
maken waar je meer van kan genieten zonder zoveel geneuzel.

Ice_ages2.gif
 
Hoi Skrie :doei:. Fijn dat je nog eens iets post. Ik hoor duidelijk waar je de mosterd haalt ;) (Nemo-periode). De vele aspecten binnen de track vind ik helemaal niet erg ... dat krijg je wanneer je "beschrijvende" muziek maak.
Ik vind dat deze compositie knap in mekaar zit, zeker omwille van juist die vele facetten, iedere noot -of het nu van percussie is, melodie of harmonie, komt perfect op z'n plaats :okdan:.

Het enige wat me persoonlijk soms stoort is de dissonantie die op sommige leadgeluiden té hard aanwezig is en in mijn oren soms echt vals klinkt. Maar misschien wil je dat juist uitbeelden en dan is mijn commentaar uiteraard volledig overbodig :).

In ieder geval; petje af :halleluja:

:doei:
 
Hoi Skrie :doei:. Fijn dat je nog eens iets post. Ik hoor duidelijk waar je de mosterd haalt ;) (Nemo-periode). De vele aspecten binnen de track vind ik helemaal niet erg ... dat krijg je wanneer je "beschrijvende" muziek maak.
Ik vind dat deze compositie knap in mekaar zit, zeker omwille van juist die vele facetten, iedere noot -of het nu van percussie is, melodie of harmonie, komt perfect op z'n plaats :okdan:.

Het enige wat me persoonlijk soms stoort is de dissonantie die op sommige leadgeluiden té hard aanwezig is en in mijn oren soms echt vals klinkt. Maar misschien wil je dat juist uitbeelden en dan is mijn commentaar uiteraard volledig overbodig :).

In ieder geval; petje af :halleluja:

:doei:
Hey thx :) Ja, de lead is vals en ik heb ook even getwijfeld of ik de midi-data even opnieuw door de synth zou sturen maar dan zonder die microtuning table op de fluit.
Echter, de microtuning is wat me uit de comfort-zone haalt en waarom de track gaat zoals ie gaat. Dus heb ik hem uiteindelijk toch gehouden.
(Elke keer dat ik zo'n valse noot speel gebeurt er iets unieks in mijn hoofd waardoor de track minder saai wordt :D )

Maar ik beloof dat dit voorlopig de laatste track is met microtuning.
 
Mooi hoor :okdan:
Het heeft wel wat, zo'n digitale "valse" (micro tuning) analoog sound, vangelis lead...(heel soms té, met piano samen, maar niet erg)
Alsof die "CS" sound niet gestemd is of veel te warm is ofzo...(stonden ze bekend om)
Dat geeft toch weer dat extra metronomeloze live fill...:okdan:
 
Back
Top