Help me alsjeblieft aan samples van je synthesizer???

Grumble

Happy Drumming
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
980
Locatie
Eibergen


Ik heb een module gemaakt waar een WavTrigger met midi wordt aangestuurd.
Daarin wordt gebruik gemaakt van samples op een micro SD card. Ik heb van de mellotron al de fluit (zoals je op het linkje kan horen), maar ook een trombone, cello en alt-sax.
Ook heb ik percussie samples gebruikt om de 128 percussie geluiden samen te stellen (is wel een allegaartje van korg, yamaha en roland samples...)
Als bestand heb ik een midi file toegevoegd en hoe fijn zou het zijn als iemand (of meerdere iemanden :D ) dit midi filetje naar zijn of haar synthesizer zou willen sturen, de audio op te nemen als WAV, uncompressed, 16 bit stereo, 44.1kHz, en dit naar mij op te sturen?
Het midi filetje gaat van A-1 tot en met C7, en elke sample duurt 11 seconden met een korte pauze tussen de noten, die ga ik dan splitsen in korte audio files, nummeren en op het micro SD kaartje schrijven.
 

Attachments

  • A-1 to C7.mid
    978 bytes · Bekeken: 105
Heel hartelijk dank alvast, en wat zoek ik? Ik heb bv een samengestelde percussie bank, en ik zou graag één of meerdere percussie banken hebben van één type percussie synthesizer zoals de 808 of 909
Of een bank met Oberheim OB-X, Jupiter 8, Prophet 5 zou fijn zijn…
 
Wause bedoeling door de speakers op dit moment :D. Zoals je ziet ga je wel wat werk eraan hebben qua levels enzo ;)

Screenshot 2022-10-20 at 21.32.18.png
 
Alstu, hier twee links, misschien heeft iemand anders er ook wel wat aan. Ik hoop dat je er wat mee kan, kostte me meer tijd dan ik van plan was haha. Geen probleem trouwens, beetje pielen zo is altijd leuk en mooi als op deze manier ook anderen van mijn synths kunnen genieten. Ik zou het wel tof vinden om te horen als je er iets mee doet natuurlijk :)

De links:
- 24bit 48khz: Sampling_synths_for_grumble.zip
- 16bit 44.1khz: Sampling_synths_for_grumble - 44khz16bit.zip

Ik heb 8 Synths opgenomen:
- MAM MB33 - Aciid (niet het hele spectrum van notes)
- Quasimidi Quasuar - Churchor
- Roland JV1080 - Velo Tekno 1
- Waldorf Streichfett - B4
- Access Virus B - Sweeper
- Sequential prophet 6 - Strange
- Roland JX8P - Soundtrack
- Moog subsequent 37 - Fifth bass

Wat info:
- Opgenomen in Ableton via een Behringer X32R. Als er fx op zitten, zitten ze in de preset, niet door mij toegevoegd. Ik heb een beetje geprobeerd de levels zo hard mogelijk te krijgen, maar na een paar keer zien dat bij bepaalde noten sommige synths in het rood gingen heb ik toch wat veilige marges gepakt (denk ik).
- Ik heb niks na bewerkt, geen limiters, geen normalizing ofzo.
- Ik zag dat bij de quasar een noot mis is gegaan, daar zit dus een gaatje van 1 noot

Veel plezier ermee!
 
Hartelijk dank.
Om er aparte samples van te maken zal nog heel wat tijd in gaan zitten, maar het resultaat ga ik je laten zien, eh.... horen 😄👍🏻
Ik begin morgen maar eens met downloaden...
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb even geluisterd, maar hoewel het prachtige samples zijn, zijn ze ongeschikt voor mijn toepassing omdat ze niet naar pitch gerangschikt zijn...
 
Back
Top