Kurzweil K2000R v3 en toeters en bellen vraag

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.723
Locatie
Streek rond Herentals - België
Hoi

ik heb een poos terug van iemand die stopte een kurzweil 2000v3 rack gekocht en daar zit ook een scsi bij en een cd lezer. Nu werkt hij zonder die extra's, ik vroeg me enkel af of die toeters en bellen nog enige waarde hebben om te gebruiken vermits er geen media bij zit, voor zover ik weet.
Ik heb al een beetje gegoogled maar zie eigenlijk vooral manieren om de floppy USB te maken en de scsi (micro)SD, verder niet veel.
Kan iemand me op pad helpen waar ik meer info vind?
Ik heb ook geen idee wat er precies inzit, ik denk dat ie ook de sample optie heeft, maar heb verder geen idee van geheugen enz. Moet ik m daarvoor open maken? En hebben bepaalde upgrades eventueel meerwaarde om te overwegen?
Hij gaat weldra een plekje krijgen in de studio, ik heb er net wat patches voor gekocht en heb ook gevonden waar ik de kurzweil standaard banks kan vinden (mochten die er niet meer inzitten)
 
Sample optie kun je zien aan de rechtervoorkant. Als daar 2 x XLR en een stereojackaansluiting zitten, heb je de optie. Als die blind/dicht zitten, heb je het niet. Geheugen moet je ergens in de één van de menu's kunnen vinden. Ijzersterke bak de K2000 maar je moet er wel tijd en energie insteken. Anders ga je er niet heel veel nuttigs uit halen. Ik pak meestal een knoppenbak wanneer ik snel iets wil doen maar eens in de zoveel tijd, neem ik de tijd en ga ik weer eens sounds maken in de Kurzweil en dan ben ik toch weer blown away. Maw voor de workflow nu nog niet perfect maar als er meer tijd is, zeker de moeite waard om tijd in te investeren.
 
Back
Top