Audiogridder & Ableton

Elektrocutie

Ingeburgerd
Lid sinds
31 december 2019
Berichten
78
Locatie
Belgie
Hi all,

Ik probeer wat meer rekenkracht in mijn studio te krijgen en had daarvoor een systeem ineen gestoken met meerdere "reken" computers waarop ik mijn VST's zou draaien:

setup.jpg


Dit werkte eigenlijk wel prettig maar iemand verwees me dan door naar Audiogridder als alternatief om alles wat meer te stroomlijnen en in de toekomst ook te kunnen werken met 1 bcr32 ipv meerdere (ging anders ook maar veeeeel meer mapwerk) Ik heb Audiogridder even bekeken en het leek mij best iets handig :) Ik heb het op mijn Optiplex machientjes getest en de front-end plugin op een oudere laptop gezet als test en in reaper werkte dit direct.

In Ableton op mijn "producing" laptop is het ander verhaal... De plugin al meerdere keren geïnstalleerd en geherinstalleerd maar zelfs na meerdere rescans van de folder wilt Ableton de audiogridder plugin niet vinden. Ik heb hem nochtans in dezelfde map gezet als al mijn andere VST's die Ableton wel perfect ziet.

Iemand ervaringen of tips?
 
Zo even uit de losse pols... misschien inkoppertjes die je allang hebt gecheckt, maar voor de zekerheid..

- is 't een vst of vst3 plugin? effe checken of je 'm in de juiste map hebt gezet / je in de juiste zit te zoeken
- is 't een 32-bit plugin die je op een 64-bit systeem probeert te draaien?
 
Zo even uit de losse pols... misschien inkoppertjes die je allang hebt gecheckt, maar voor de zekerheid..

- is 't een vst of vst3 plugin? effe checken of je 'm in de juiste map hebt gezet / je in de juiste zit te zoeken
- is 't een 32-bit plugin die je op een 64-bit systeem probeert te draaien?
Thnx voor de reactie!

Van de site Plugin – AudioGridder: The plugin is currently supported on macOS, Windows and Linux as VST2, VST3, AAX and AudioUnit (on macOS only). Heb hem geïnstalleerd in de map bij mijn andere plugins. Standaard locatie van de VST in de plugin installer is 'C:\Program Files', dus een 64 bit plugin.

Ik knoei nog wat verder ;)
 
Audiogridder afgevoerd :p. Werkt niet echt vlot. Ik ga terug naar mijn originele manier van werken. Midi interfaces voor de .... midi en RDP om mijn "reken" machientjes over te nemen en de software synths te bedienen. Een beetje zoals hardware synths ;-). Ik heb de "external instrument" plugin ontdekt dus midi de ene kant en audio de andere kant op. Top! :)

Voor het heen en weer sturen van de geluiden heb ik mijn oog laten vallen op Danté. DVS installeren op de 4 machientjes en vertrokken. Eigenlijk best nog betaalbaar, enkel spijtig dat Ableton op Windows niet om kan met 2 audio interfaces (DVS + fysieke) dus wilt dat zeggen dat ik een Danté interface moet gebruiken of een extra pc met Via moet installeren om de in- & outputs geregeld te krijgen :)

Projectjes Projectjes :p
 
Back
Top