[House] Move With Me

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Na aanleiding van deze draad hierbij een 2e song in dezelfde stijl.

Beide songs zijn onderdeel van een 2 track EP waarvan dit de titel song is. Deze had ik dus eerder gemaakt maar ik was hier tevreden over dus had ik deze niet gepost. De 2e songf (Need Your Love) rammelde nog wat voor mijn gevoel dus had ik die ter review hier gepost maar ik kreeg er zoveel goede verbeter tips op dat ik niu ook maar de 2 stuur:



Ik hoor graag of deze song ook nog verbeterpunten heeft. Waar ik zlef nog naar aan het kijken ben is of ik de basloop anders kan doen tijdens het piano stuk. Die loopt nu de hele tijd met de bas mee maar dat kan dus beter.
 
Last edited by a moderator:
Ik vond hem prachtig, maar na een tijdje had ik iets van: die vocals worden teveel gebruikt, maar that's it. Puik werk geleverd.
 
Ja lekker man! Goeie sound, mixage, dansbaar!
Vanaf de pianosolo een beetje inkakkend, jammer wat daarna zit het ook wel snor
 
Ik mis een string vanaf 1.25, het duurt echt te lang daar, de rek is er voor mij op 2.35 wel uit.
Stuk vanaf 3.40 slaat echt helemaal nergens op, totaal onsamenhangende houterig getimestrechte lounge solo, zit op diverse plekken qua timing (o.a 3.53) ook niet lekker, zou ik compleet weglaten.
Kracht zit voor mij in de Deep house achtige vocal (female en 2 octaven lager gepitched, dat gaat lekker samen). De lead piano, maar die mag wel wat compressie en reverb hebben, is nog een beetje te plokkerig. Het 2e laagje wat hetzelfde speelt en de string, maar die zou ik een octaaf hoger doen. Daar zou je het mee moeten doen
Wat kleine snare rolletjes om de 8 of 16 maten, breakdown met alleen vocal chops en string. een iets ruwere open HH (niet zo'n veilig midi shakertje) en een ride voor iedere bar 9-16
Dan krijgt het nummer een beetje house. Ik vind het nu net te veel het donderdagavond entertainement na de bingo op de camping op de TYROS.
Ziet goede elementen in, maar nu meer lounge muzak dan dan house.
Als laatste zoek een reese achtige bass, iets met ballen.
 
@Eclectic wow bro.. A lot to take in haha
Het gaat een totaal ander nummer worden als ik dit allemaal opvolg.
Misschien ook niet slecht. Zal zeker kijken zwat ik hier mee kan.

Die string verplaatsen is sowieso een goede tip die ik direct heb opgevolgd
Ben de basloop iets anders aan het maken dan de piano. Was een tip van @NicoNoise

De lead piano, maar die mag wel wat compressie en reverb hebben, is nog een beetje te plokkerig. Het 2e laagje wat hetzelfde speelt en de string, maar die zou ik een octaaf hoger doen. Daar zou je het mee moeten doen

Die string een octaaf hoger heb ik geprobeerd maar vind ik niet mooier. Het klinkt meer dromerig zo. (meer loungy, donderdag avond voor bij de tros bingo haha)

Met het 2e laagje wat hetzelfde speelt als de piano bedoel je de bas?
Er speelt volgens mij niets anders mee. Maar de bas ga ik nu dus iets andrs laten spelen dan de piano (tijdens de piano)
 
De bas is een gesimuleerde basgitaar. Ben eerlijk gezegd niet van plan om er slaphouse van te maken 😁
Niet dat ik er een hekel aan heb ofzo hoor. Is gewoon niet wat ik wil maken.
Als ik de bas zou vervangen is het voor een lange 808 sub bass.
Ik heb de bas al wat meer laag gegeven en iets harder gezet maar die versie is nog niet ge-upload.

Wederom is je input zeer gewaardeerd @Eclectic
 
P E R F E C T !!!

Fijn dat je er zo over denkt Gloomy maar ik ben er zelf (nog) niet tevreden over.
Bas gaat nu alle kanten op en er mist een beetje samenhang vind ik.
Ook vind ik het niet zo lekker lopen met de piano.
Ga toch nog wat anders proberen, misschien met wat minder noten ofzo. Tips zijn welkom.
 
@BerryRight goeie tip van die sub. Heb ik toegepast. Dank!

Ook heb ik de melodie van de bas in het begin veranderd.
Eerst speelde de piano een melodie, de vocalen een andere melodie en de bas begon weer een andere meoldie te spelen.
Nu speelt de bas in het begin met de vocalen mee dat voelt wat logischer voor mij.

Ik vind het een leuk trackje! Er mag nog best wel een bassline laagje bij. De bassline die je nu hebt mag meer sub bij en dan nog een top laagje erop. Om hem helemaal af te maken iets van creativiteit erin.

Wat bedoel je precies met 'creativiteit'?
 
De “e” op 1.37 zit er 1/8 naast. De “move with me“ is nu vals t.o.v. het arrangement.
van de wal in de sloot :D afhankelijk van wat je als lead kiest (in dit geval de vocal) zal je daar dus de rest van de samples omheen moeten pitchen, of gewoon zelf met vsti’s gaan inspelen. Wanneer de dat zelf niet hoort en Ableton er met de loopjes een zooitje van maakt dan kan Captain Chords VST Plugin for Music Composition - Compose Chord Progressions helpen.
de puzzel is opnieuw gelegd, maar past nog niet.
bij de meeste construction kits staat alles keurig in key, maar bij 2 packs combineren kan het al mis gaan. Doordat ableton zaken wel eens verkeert interpreteert.
de paint by numbers benadering werkt dan niet.
 
@Eclectic gefixt! Erg scherp, het klopte op die plek idd niet. De vocal is daar aangepast en op een andere plek klopte het ook nog niet maar daar heb ik het basloopje aangepast. Het was overigens niet vals op beide plekken maar nu is her harmonisch beter
Dus super dank! :okdan:

Die Captain Chords lijkt me erg handig. Ik gebruik Mixed In Key van hun.. ook erg handig om de key in samples te ontdekken.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top