Floppy Emulator vs SCSI2SD

Takegawa

Ouwe rot
Lid sinds
14 februari 2015
Berichten
998
Ik zit al een tijdje met de volgende vraag dus ik drop hem maar eens hier:

Ik wil al m'n machines met HD en/of floppydrive voorzien van betere en snellere moderne voeropties. Nu zijn de opties die ik gevonden heb SCSI2SD of Floppy Emulators.

Waarom zou je een Floppy Emulator installeren als je met een SCSI2SD instant access hebt tot eindeloze opslagruimte? Ik bedoel; bij een Floppy emulator zit je aan die 1.44MB per keer die je kan laden toch? Of zie ik weer eens iets over het hoofd? :D

Ben benieuwd naar jullie mening en info! Alvast dank en een mooi weekend!
 
Als een apparaat geen mappenstructuur ondersteund kan of een klein werkgeheugen heeft (bv oude samplers met 2 mb geheugen) kan een floppyemulator praktischer en overzichtelijker zijn. Anders loop je mogelijk t risico op het heroverschrijven van files, bv hoeveel verschillende snaredrum.wavs kun je nummeren voordat je er per ongeluk een keertje eentje overschrijft.
 
Dank voor alle reacties, al mijn samplers hebben een groter geheugen dan 1.44mb (S950, S1100, S6000 en VP9000) maar volgens mij kan die SCSI2SD niet in de S950. Ik heb wel een external Harddisk optie in de S950, dus ik ga eens kijken wat ik daar mee kan :)
 
Weet wel dat SCSI2SD momenteel moeilijk verkrijgbaar is. Ga voor ZuluSCSI.
En Rascsi is mogelijk ook een optie voor jou.
 
Back
Top