Nuccer

Ingeburgerd
Lid sinds
20 juni 2017
Berichten
80
Locatie
Tilburg
Lieve synthliefhebbers,

Al jarenlang ga ik met André Laurijssen een paar keer per jaar een weekend in een vakantiehuisje muziek opnemen. We nemen dan al onze synthesizers mee en gaan wat zitten jammen. Vorig jaar ontstond het idee om eens wat met die opnamen te doen. We hebben Marcel van de Vondervoort gevraagd om enkele nummers te arrangeren en te mixen. Dat beviel zo ontzettend goed dat we besloten hebben er een LP van te maken. Van jongs af aan droom ik er al van om een eigen LP op de pick-up te leggen en nu is het eindelijk dan zover! We hebben nog voldoende materiaal, dus we weet komt er ook nog een TL-2 (en een TL-3, TL-4 etc., we dromen nog lekker verder).

De muziekstijl vind ik lastig te omschrijven. We krijgen regelmatig terug dat de muziek wat duister is. Zelf houden we erg van space, trance en hypnotiserende muziek. Denk aan Cosmic Ground, Carbon Based Lifeforms, Craven Faults en van oudere bands als Tangerine Dream, The Orb en Klaus Schulze. Ik zou ons zeker niet willen vergelijken met deze bands en ik denk niet dat onze muziek er veel op lijkt, maar dan heb je een beetje een idee waar we de mosterd vandaan halen.

De muziek is te luisteren en te koop via onderstaande link (klik op de voorkant van ons album):
a1631522935_16.jpg

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
 
Even los van de muziek (want smaak is zo'n persoonlijk iets): wat een goed idee om een jamweekend te organiseren met een gelijkgestemde! Slim ook, om het arrangement en mixen over te laten aan iemand die wat verder van de muziek af staat. Die komt alvast niet in de verleiding om eindeloos dingen over te doen en te blijven pielen waardoor dingen niet af komen :-)

Veel succes met de plaat!
 
Spacy, idd. Die werkwijze is idd een hoop Spass en dat hoor je ook wel terug. Flinke, ruimtelijke klanktapijten
die me doen denken aan Schulze, maar ook wat Black Dog achtige flarden. Iets ijls, nevels in de ruimte, daar
doet het aan denken. Ringen rond Saturnus.
 
Back
Top