Naam houden of wijzigen, wat zou jij doen?

Electrozondernaam..

EZN

;)
 
Zelf ooit ook tegen EXACT hetzelfde Dillema aangelopen, naam die meerder mensen dus (al) bleken te hebben, waarvan er ook nog eens 1 in een vergelijkbaar straatje muziek zat.
Heb er toen voor gekozen om toch maar te veranderen naar een andere naam.
Is ook weer een soort schone lei, klein nadeel is natuurlijk dat je ook weer opnieuw begint. Maar ach, maakt ook allemaal niet veel uit.
wellicht is TAFKADF nog vrij ? Ok...I'll let myself out.
 
Het aanbod is zo groot en het meerendeel (ik bijvoorbeeld) beperkt zich tot een specifiek kamertje in het huis. Als je al echt goed je best doet en zelf pro actief bent vinden ze je toch wel, dan zal de naam (nog) niet in de weg zitten. Ik zou mij pas druk gaan maken als het echt een probleem gaat worden. En anders behoud je toch je huidige naam en publiceer je iets onder een andere naam? Niet je oude schepen verbranden!
 
Ik zou mij pas druk gaan maken als het echt een probleem gaat worden. En anders behoud je toch je huidige naam en publiceer je iets onder een andere naam? Niet je oude schepen verbranden!
Hmmm, ben ik niet mee eens. Als het een probleem gaat worden, ben je eigenlijk al te laat.

Komt bij dat ik mezelf opnieuw wil lanceren. Ik heb in 2021 heel veel singles uitgebracht, maar dat leverde financieel gezien nauwelijks wat op. Het contact met mijn label loopt ook niet altijd soepel, en daarom wil ik een nieuwe start onder mijn eigen voorwaarden. Unieke naam, website waarop ik ook tracks weg kan geven, niet hoeven overleggen over sociale media (ik ben eigenwijs) etc.

Ik heb dit jaar een beetje het gevoel dat ik stil sta, en dat is zonde. Daarom wil ik weer door en het liefste meteen goed.
 
Ik ga een beetje tegen de stroom in denk ik. Maar ga gewoon met Bombario. Het is in het engels al een stuk minder cheesy dan in het nederlands. En het is een nogal unieke naam dus mensen onthouden hem en het trekt aandacht. Je muziek is niet cheesy dus die associatie verdwijnt snel en daarna wordt het gewoon het labeltje wat mensen met jouw muziek en merk gaan associeren maar wat wel blijft hangen.
Juist in jouw genre is het denk ik wel waardevol om een beetje dissonantie tussen je naam en je muziek te hebben. Het valt op tussen alle gladde marketing en producties die allemaal heel erg dezelfde toon aanslaan. Het komt wat authentieker over.
 
Even de trends in de hitgeschiedenis bekijken:
-Early 2000's: de "The" bands, zoals The Strokes. Dus dan word jij The De Facto's. Dat rolt net zo lekker van de tong als "postkoetspoets".
-2000: de "number bands" zoals Blink 182. Dus dan word jij De Facto 352. Klinkt als een eerste generatie hotmail account.
-nineties: gewoon je naam omdraaien. Denk aan onze held Krid Snero. Dan word jij Regtur. Perfect, maar je moet wel Nederrapper worden.

De Factor is leuk en ligt natuurlijk heel dicht bij je huidige naam. Factoid kan ook, voor zover die al geen 12 keer gebruikt is (in dat geval: Factoid 13 :D). Met Bombario kan ik ook perfect leven.
 
Delecto leek me wel een leuke vervoeging van je huidige naam. (=Latijn voor gekozen) maar er is al een label met deze naam zie ik.. lastig altijd zoiets..
Bombarrix dus! :D
Die is da bomb!!
Ik hou zelf altijd wel van dit soort woord grapjes.. hahaha.. geniaal :okdan:
 
Bombario is een mooie en unieke naam. Ik heb je 10ā€ vinyl van ā€˜the beginningā€™ in mijn collectie!
 
Back
Top