Tracktion Biotek 2

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.473
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
dé Tracktion Biotek 2, een echt erg goede synth, MPE, extreme modulatie mogelikheden, etc. etc.
was altijd zeer prijzig, nu, bij JRRSHOP; $24!!!


absolute aanrader, voor een prijs van nix..

Biotek 2 heb ik zelf al een tijd, voor het dubbele van deze prijs... (upgrade vanaf Biotek 1, die ik ooit gratis kreeg).

de lijst van wat ie kan is lang, zie de pagina van jrrshop.....

(al gemeld dat ie nu in de verkeerde kategorie staat, mijn VINK™ ekskuses)
 
dé Tracktion Biotek 2, een echt erg goede synth, MPE, extreme modulatie mogelikheden, etc. etc.
was altijd zeer prijzig, nu, bij JRRSHOP; $24!!!


absolute aanrader, voor een prijs van nix..

Biotek 2 heb ik zelf al een tijd, voor het dubbele van deze prijs... (upgrade vanaf Biotek 1, die ik ooit gratis kreeg).

de lijst van wat ie kan is lang, zie de pagina van jrrshop.....

(al gemeld dat ie nu in de verkeerde kategorie staat, mijn VINK™ ekskuses
Weer zo'n topdeal van Tracktion! Deze stond ook al lang op mijn verlanglijstje maar vond ik altijd te duur. Uiteraard ook gekocht nu. Het is wel even wachten op de code. Goeie tip weer!
 
thnx, in the pocket!

yeah! het is géen onbekende synth, maar op of andere wijze, wellicht, ik weet het niet. het is echt een ijzersterke soft synth. FM, ringmod, sample, granular, en dat in Layers. en multicore... etc. etc.

Weer zo'n topdeal van Tracktion! Deze stond ook al lang op mijn verlanglijstje maar vond ik altijd te duur. Uiteraard ook gekocht nu. Het is wel even wachten op de code. Goeie tip weer!

ja zonder Biotek 1, was altijd ook in 50% sales erg prijzig, ik had geluk eens Biotek 1 te krijgen, via Novation/Focusrite, en deze prijs echt idioot laag, voor soft synth van deze klasse.

wellicht is het GUI, die mensen afschrikt, maar eenmaal gewend, is het erg erg logisch en overzichtelik.

of deze synth heeft zoveel, maar niets 'specifiek', dat je er wellicht moeilik grip op kan krijgen, wat ie kan. niets specifiek, is natuurlik niet waar, deze soft synth zit bizonder in elkaar.

de VST3 versie is vrij nieuw, en je ziet ook op de site, dat ze graag, of wolfram, ook de maker van F'.em... feedback over willen hebben...

MPE is er aan toegevoegd, en dan volledig. echte goeie sounds kun je er uit krijgen, in die zin is heeft deze synth geen specifieke richting, al wordt ie wel zo gepresenteerd, en het klopt ook wel hoe ze 'm presenteren.

een klein meesterwerkje... (in mijn opinie...)
 
of deze synth heeft zoveel, maar niets 'specifiek', dat je er wellicht moeilik grip op kan krijgen, wat ie kan. niets specifiek, is natuurlik niet waar, deze soft synth zit bizonder in elkaar.
Ik heb hem afgelopen weekend flink onder handen genomen en ook al een hele mooie MPE patch gemaakt. Wat ik vooral leuk vind van deze synth is dat je je sounds kan stacken in een instrument. FM en de modulation werkt hier ook goed in.
 
Thnx, ik ben benieuwd. Ik maak ook veel MPE patches in Bitwig Grid, en onlangs ontdekte ik XY instrument.
Zo kan kan ik heel simpel Novum van een sub osc voorzien en zo, of binnenkort een laagje Biotek dus : )
Soms denk ik dat in nu teveel MPE synths heb, maar voor zo'n prijs kan ik het dan toch niet laten.
Elke granular engine, heeft ook weer z'n eigen charme.
 
Laatst gewijzigd:
Thnx, ik ben benieuwd. Ik maak ook veel MPE patches in Bitwig Grid, en onlangs ontdekte ik XY instrument.
Zo kan kan ik heel simpel Novum van een sub osc voorzien en zo, of binnenkort een laagje Biotek dus : )
Soms denk ik dat in nu teveel MPE synths heb, maar voor zo'n prijs kan ik het dan toch niet laten.
Elke granular engine, heeft ook weer z'n eigen charme.

je kunt nimmer te veel MPE synths hebben......... Biotek 2 heeft inderdaad een zeer goede granular engine, en kan zelfs als carrier/modulator in een FM algoritme funktioneren..

heb je tevens gezien, of heb je die al, F'.em ook voor $24... ook MPE...

have fun met Biotek 2 (en ik zal eens naar XY instrument gaan kijken....)!
 
heb je tevens gezien, of heb je die al, F'.em ook voor $24...

..ik kan het niet helpen maar elke keer lees ik 'Fuck'em'.... Ben ik nu de enige? :)
 
Ik had F'em al wel bekeken maar ik werd er niet meteen blij van, toch nog even beter bestuderen.
Je hebt wel weer gelijk Vink, "je kunt nimmer te veel MPE synths hebben".
 
Back
Top