Kennen jullie deze Labels

The Darkforce

There'll be no order
Lid sinds
28 oktober 2004
Berichten
138
Locatie
Rotterdam
Heb geen idee waar dit hoort dus zet het maar hier neer

Er is de afgelopen tijd wat interesse uit amerika gekomen voor muziek van mij (http://www.soundclick.com/bands/4/darkcorevanfeddomusic.htm voor deze muziek)


nou is dit allemaal nieuw voor mij en buiten de bekende nederlandse ken ik geen labels

ik heb al een tip gekregen leg je muziek bij buma vast (weet je wat jij moet doen......? )

dit zijn de labels:
Warren Ryan - Statue Records Group LA
M. Ebert - Kid Antrim Music

maar mijn vragen zijn dus:
-kennen jullie deze labels
-zo ja zijn ze te vertrouwen
-is het logisch om als nederlander bij een label uit amerika te zitten



alvast bedankt
_________________
 
Laatst gewijzigd:
deze bedrijfsnamen die je opnoemt zeggen mij totaal niks.
maar het zijn denk ik de bedrijven achter de labels in kwestie.

vraag eens na hoe de labels zelf heten en welke andere artiesten
ook bij hun releasen. als ze geen duidelijke of snelle reacties geven
op dit soort vragen, lijkt het mij geen goede basis voor samenwerking.

zou zowiezo als je begint beter bij een klein labeltje hier in NL beginnen.
zeker qua communicatie is dat een stuk makkelijker. ik denk dat een label
als fix-party wel bij jouw tracks past! :)
 
Tnx voor de reply

ja ik hoop idd ook op een nl label maar ja dan moet ie wel willen heb t alleen nog niet bij die fix-party geprobeerd

ga die usa-labels mailen en ga ook naar fix party mailtje sturen met mn link (of willen ze liever een cd)
 
Origineel geplaatst door The Darkforce
Tnx voor de reply

ja ik hoop idd ook op een nl label maar ja dan moet ie wel willen heb t alleen nog niet bij die fix-party geprobeerd

ga die usa-labels mailen en ga ook naar fix party mailtje sturen met mn link (of willen ze liever een cd)

Meestal willen ze wel een cd, met als argument "als ik alle links, die ik toegemaild krijg, zou moeten downloaden dan zit ik hier over tachtig jaar nog"
Maar je kunt het ze altijd vragen natuurlijk. :)
 
yep....naar linkjes luisteren ze niet....gewoon opsturen die cd's...

die amerikaanse maatschappijen heb ik nooit van gehoord...maar het feit dat amerikaanse hardcore artiesten liever bij nederlandse labels hun sjit uitbrengen,zegt misschien al iets over de betrouwbaarheid van amerikaanse labels...;)
 
Origineel geplaatst door dione
yep....naar linkjes luisteren ze niet....gewoon opsturen die cd's...

die amerikaanse maatschappijen heb ik nooit van gehoord...maar het feit dat amerikaanse hardcore artiesten liever bij nederlandse labels hun sjit uitbrengen,zegt misschien al iets over de betrouwbaarheid van amerikaanse labels...;)
bestaat er uberhaupt wel echte amerikaanse hardcore (gabber) dan?
 
Origineel geplaatst door 6 trak
bestaat er uberhaupt wel echte amerikaanse hardcore (gabber) dan?

er zijn een paar goeie dj/producers uit de VS.....Delirium,Omar Santana,Lenny Dee enz....voorheen ook Rob Gee....qua labels h2oh en industrial strength....maar echte amerikaanse hardcore kun je het niet noemen...veel amerikaanse producers proberen toch de nederlandse en italiaanse hardcore te imiteren...
 
Origineel geplaatst door dione
yep....naar linkjes luisteren ze niet....gewoon opsturen die cd's...

die amerikaanse maatschappijen heb ik nooit van gehoord...maar het feit dat amerikaanse hardcore artiesten liever bij nederlandse labels hun sjit uitbrengen,zegt misschien al iets over de betrouwbaarheid van amerikaanse labels...;)

daar heb je een punt idd bedankt voor je reply (en mocht je nog is 5 minuutjes over hebben in tijd ga ik je toch een link geven:fear of the dark versie 2 http://www.soundclick.com/bands/7/thedarkforcemusic.htm )


ik denk dat ik toch maar ga hopen op nederlandse belangstellende labels
 
Origineel geplaatst door dione
er zijn een paar goeie dj/producers uit de VS.....Delirium,Omar Santana,Lenny Dee enz....voorheen ook Rob Gee....qua labels h2oh en industrial strength....maar echte amerikaanse hardcore kun je het niet noemen...veel amerikaanse producers proberen toch de nederlandse en italiaanse hardcore te imiteren...

Naaaah da's niet helemaal waar. Industrial Strength en Industrial Strength Trance (of Techno anno 2004) dat zijn labels die hun eigen stempel op de hardcore hebben gedrukt.

Extreme Terror dat is echt een mijlpaal bijvoorbeeld.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Naaaah da's niet helemaal waar. Industrial Strength en Industrial Strength Trance (of Techno anno 2004) dat zijn labels die hun eigen stempel op de hardcore hebben gedrukt.

Extreme Terror dat is echt een mijlpaal bijvoorbeeld.

Dat zei ik toch ? :
qua labels h2oh en industrial strength

Maar dat kun je niet 'echte amerikaanse hardcore' noemen...maw; er is niet echt een amerikaanse hardcore-sound..
(ik denk dat 6trak dat bedoelde tenminste)
 
Re: Kennen jullie deze Labels

Origineel geplaatst door The Darkforce
Heb geen idee waar dit hoort dus zet het maar hier neer

Er is de afgelopen tijd wat interesse uit amerika gekomen voor muziek van mij (http://www.soundclick.com/bands/4/darkcorevanfeddomusic.htm voor deze muziek)


nou is dit allemaal nieuw voor mij en buiten de bekende nederlandse ken ik geen labels

ik heb al een tip gekregen leg je muziek bij buma vast (weet je wat jij moet doen......? )

dit zijn de labels:
Warren Ryan - Statue Records Group LA
M. Ebert - Kid Antrim Music

maar mijn vragen zijn dus:
-kennen jullie deze labels
-zo ja zijn ze te vertrouwen
-is het logisch om als nederlander bij een label uit amerika te zitten



alvast bedankt
_________________

kreeg net ook een mailtje van die kid antrim... :confused: :confused: :confused:
 
Warren Ryan - Statue Records Group LA

die hebben mij ook benaderd een jaar ofzo terug....
'is your record available for distro? let me know asap'
(nee hoor, daarom heb ik soundclick, duh)
iets van die strekking...voor nationale radio en eventueel films...
dat is als tegen een heroine junk zeggen 'wil je een shot van t huis'
iig mijn argwaan was (achteraf terecht) gewekt

het tweede contact via email zaten al wurgcontracten bij en de hele zooi...
een contract via email...het zegt helemaal niks, ze hopen alleen dat je meteen tekent...
dan sta je nl al je rechten af en ben je genaaid...

wat je ff kunt doen is googlen naar (een) artiest(en) die zij releasen...
sowieso zijn het er nogal eens een paar (honderden ongeveer)
want toen ik wat willekeurige namen invulde kwam ik steeds alleen weer uit bij statue records...
verder was er niks over de artiesten bekend...hetgeen ik erg vaag vind..
graag had ik de artiesten gevraagd of ze tevreden zijn etc...maar ze bestaan zelfs niet :D

het contract zou aangepast worden...de hoes mochten we zelf doen, de single uitkiezen...desnoods hadden zij ontwerpers die onze ideeen konden uitvoeren... werkelijk alles bleek mogelijk :S
auto van de zaak was ook geen probleem geweest mocht ik dat gevraagd hebben...

tevens is er telefonisch contact geweest...hetgeen niet makkelijk te bewerkstelligen was...
men heeft me tevens toegezegd om de rechten voor de samples te betalen...
echter moest ik zelf ff contact met de labels of artiesten zoeken (lol)
in mn onschuld heb ik dit nog geprobeerd ook en alleen blackaby stond me te woord :)

uiteindelijk heb ik niks meer gehoord van statue records...ik heb gelukkig niet getekend in mn enthousiasme..
natuurlijk ben je gevleid als een label interesse toont...
ik weet verder niks van statue records, maar het zaakje stinkt...lees het contract maar eens goed door
of zoek naar hun artiesten...

succes!

p.s. het andere label ken ik niet...maar mijn vuistregel is geworden 'if it sounds 2 good 2 be true, it mostly is'
 
ik hoop voor je dat je niet getekend hebt..
mocht dit wel het geval zijn ben ik enorm benieuwd naar de verdere ontwikkelingen

www.bumastemra.nl

is zeker de moeite je daar te registeren...ze zijn niet waterdicht, maar hebben altijd meer kanalen
als jij en ik om eventuele dieven op t spoor te komen...
je geeft hun de volmacht over je exploitatierechten als je je registreert..
waterdicht is niks, maar een plagiaatzaak met 100% winnen kan als:

je jezelf een aangetekend pakket met daarin je werken hebt toestuurt...
deze bewaar je goed (niet openen :D)
en je deponeert je tracks bij buma...
ze werken nl alleen met titelregistratie + bezetting en tracklengte...
maw als iemand in japan de titel verandert en er met je werken vandoor gaat, kunnen ze ook niks voor je betekenen..
mocht je er echter door toeval achterkomen, win je de zaak geheid met bovengenoemde...

zelf zet ik mn tracks op soundclick en deponeer ze bij buma...hetgeen je per post op door hun geleverde briefjes kunt doen, of met een eigen acount via internet (makkelijker of course)
optie twee moet je ff aanvragen als je lid bent...je krijgt dan een inlog code + paswoord toegestuurd per post...



zo wat een lap tekst op de vroege ochtend!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top