Mainstage shitty pop - zonder synth! :D

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.734
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ok vast de doodstraf, maar ik heb een excuus: het is een work in progress - er zit géén synth in deze track :D

Ik had me ingeschreven in een popcursus met Ableton maar de voorbeelden in de cursus waren zo irritant (echt hedendaags tiener spul) dat ik al snel besloot een anti pop popsong te maken (KLF iemand?) met mijn broer

Ik moet de stem nog n keer opnieuw doen misschien 2e stem erbij en wie weet eigenlijk alles, maar wil m toch delen...

Comments graag



 
"Dark Dance or dance floor food for those who are not averse to a club with dirty tiles, broken lamps, trance, black walls and electronica with a punk attitude such as KLF." Source: Limbomania Guide 2007.

Zo werd Gloomer omschreven anno 2007. Ja, je track heeft een wat KLF-achtige punkattitude. Dit kan een mooi nummer worden, wat effecten hier en daar op de vocalen, tweede stem erbij.. Goed zo Klinkske.
 
Vocals wat zachter, andere reverb miss? Delay? Het lijkt erop dat je de vocals wat gedeisd inzingt...klopt dat? Heeft wel iets...geniepigs. Lol
Misschien dat wat aandikken juist. Haha.

Doet me ergens denken aan The Stranglers.
 
Fijn energiek nummer. Inderdaad de vocal meer in de muziek mixen, het komt nu bij mij over als een voice-over, denk dat het krachtiger is als de stem in de muziek ligt.
 
dank - ja ik wou net de pop wetten toepassen op een anti pop song :)
Ik heb een 2e stem toegevoegd op de SC versie. Ik weet niet of iemand ooit nog dit topic gaat bekijken, laat staan op de link klikt, maar here goes :D

 
leuke track, maar ik zou op de achtergrond een tweede zetten die heel erg geautomeerd is. Je voegt op het einde een tweede stem in, die was mooi.
 
Toffe song.. vocal mag iets zachter qua mix. Je zang en stem klinken goed.. je mag je tijdens de 'hardere' zang stukjes (..mainstage shittyyyy' best wat meer laten gaan, het klinkt nu wat ingehouden, alsof je je medebewoners of buren niet wakker wilde maken :)
 
Leuk gedaan! Stem doet me aan uw landgenoten van Mintzkov denken, een fijn stemgeluid! :-) Stem mag wel ietsje zachter zoals al genoemd, zodat ie wat meer in het geheel blendt. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
 
Luistert er iemand naar de soundcloud versie, of enkel naar de eerste versie :D - in de SC versie is de stem ietsje zachter en een 2e stem erbij.
o aan de plays op SC te zien blijkbaar wél. Ik ben op zoek naar de balans tussen Gloomy die vraagt om de tekst wegens onverstaanbaar, en mensen die zeggen 'stem is te luid' - hehe
Juist, als ik durf moet ik eens luid zingen, maar ik denk dat ik dan problemen krijg met de ruimte... En misschien ook met mijn stem, ik ben nl volgens mij helemaal geen zanger. Maar ik probeer t een keer (als niemand hier thuis is)
 
Luistert er iemand naar de soundcloud versie, of enkel naar de eerste versie :D - in de SC versie is de stem ietsje zachter en een 2e stem erbij.
o aan de plays op SC te zien blijkbaar wél. Ik ben op zoek naar de balans tussen Gloomy die vraagt om de tekst wegens onverstaanbaar, en mensen die zeggen 'stem is te luid' - hehe
Juist, als ik durf moet ik eens luid zingen, maar ik denk dat ik dan problemen krijg met de ruimte... En misschien ook met mijn stem, ik ben nl volgens mij helemaal geen zanger. Maar ik probeer t een keer (als niemand hier thuis is)
Ik had de eerste link beluisterd.
 
Back
Top