Interessante arpeggiator plugin (blij mee)

Het is ook mogelijk om de midi output van pigments naar een andere vst te sturen en dan de arp of sequencer van pigments te gebruiken, die vind ik ook erg prettig werken, mocht je die al hebben, maar zo te zien heeft deze phrasebox nog meer opties.
Ik had dit geprobeerd maar hier zit geen note retrigger op vermoed ik, ik kon hem in ieder geval niet vinden.
Ik heb net even zitten klooien, wat eventueel een workaround is is om een arpeggiator in een fx selector te stoppen, zodra je de juiste instellingen hebt kopieer je deze een stuk of 3 a 4 keer in de note fx selector, dan zet je de fx selector op free Robin en tussen de arpeggiator en de synth zet je een quantize device en de speed moet dan hetzelfde zijn als je arpeggiator. Volgens mij werkt dit.
@hrubix Nog even wezen spelen met deze workaround maar het werkt uitstekend, het opent zelfs nog meer deuren, verstandig is om minimaal 5 arps in de note fx selector te zetten, je kan eventueel wat random aanpassingen doen in elke arpeggiator, dan krijg je dat elke noot bijvoorbeeld een andere cycle krijgt. Je kan ook de quantize device iets aanpassen, bijvoorbeeld een klein beetje forgiveness of deze op een andere timing interval te zetten, een goeie delay erachter en je hebt een wat meer generieke arpeggiator, je kan eventueel er nog wat modulators op los laten ook.
 
Ik had dit geprobeerd maar hier zit geen note retrigger op vermoed ik, ik kon hem in ieder geval niet vinden.
Ah ik reageerde niet specifiek op de note retrigger maar op het gebruik van de arp/sequencer in het algemeen maar dat was al genoemd.

 
Laatst gewijzigd:
Ah ik reageerde niet specifiek op de note retrigger maar op het gebruik van de arp/sequencer in het algemeen maar dat was al genoemd.


thx. ik heb tot dusver ook geen plugin kunnen vinden met een note-retrigger arpeggiator zoals in ableton.
 
Back
Top