Interessante arpeggiator plugin (blij mee)

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.663
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Ik stuitte via een koopjessite op Phrasebox van Venomode. Dat is een erg handige arpeggiator plugin, waar ik nog nooit van had gehoord.

Nu werk ik vooral met Nora (niet meer te koop) en deze is een stuk uitgebreider. Je kunt patronen intekenen of automatisch genereren. Voor het genereren heb je allemaal opties, zoals pitchrange, scale, velocity etc. Ook kun je vrij midi-parameters automatiseren (bijvoorbeeld cut-off van een VST), patterns aan elkaar knopen en nog veel meer.

Hij is nu in de aanbieding voor 25 dollar (60% korting) en ik kocht hem in een opwelling. Heb er net een half uurtje mee gespeeld en hier ga ik veel plezier aan beleven. Wellicht een leuke tip 👍


Oh ja, het aantal presets is beperkt, maar die kun je eenvoudig zelf maken. Daar kocht ik hem ook voor. Als ik geen inspiratie heb, maak ik vaak dingen na, waaronder arpeggio's uit VST's. Die komen altijd van pas. Akkoordje aanslaan en de inspiratie gaat meestal wel stromen.
 
Inderdaar leuke tip! Hier ene waar ikzelf super tevreden van ben.
En er is zelfs een hardware versie.
Die ken ik ook, en daar heb ik in het verleden met veel plezier mee gewerkt. Deze is qua gebruikersgemak denk ik wel wat prettiger. Zo kun je eenvoudig noten kopiëren en plakken, het scherm vergroten etc. Maar de werking is vast grotendeels hetzelfde 👍
 
Erg leuk is deze, net een uurtje de demo geprobeerd maar ik heb last van hangende noten, geen idee of dat een bug is maar het is wel vervelend. =(
Heb ik nog niet gehad. Ik weet wel dat de programmeur snel reageert en verzoeken van gebruikers zoveel mogelijk implementeert.

Dit heb ik gisteren even gemaakt als test. Die arp is te simpel, maar werkt heel goed. Zelf had ik hem nooit zo ingespeeld.
 
Heb ik nog niet gehad. Ik weet wel dat de programmeur snel reageert en verzoeken van gebruikers zoveel mogelijk implementeert.

Dit heb ik gisteren even gemaakt als test. Die arp is te simpel, maar werkt heel goed. Zelf had ik hem nooit zo ingespeeld.

ja klinkt goed. Dit zijn van die apps voor 'happy accidents', daar hou ik van, in Bitwig zitten ook een hoop van dit soort native midi devices, die maken het leven een stuk makkelijker voor een producer :D, ik ga eens proberen uit te vissen of het echt een bug is, als ik hem 100% werkend krijg koop ik hem wel, nog 10 dagen in de sale dus.. Thanks for sharing!
 
Die term schoot net exact door mijn hoofd, haha. Telepathie! Dat is precies wat het is ja. Je klikt wat, verschuift wat nootjes of speelt met de patternlengte. En voor je het weet hoor je iets waar je op voort kunt borduren 👍
Inderdaad, een lengte van 3 t/m 8 noten is al mooi, de swing is ook erg leuk en het is ook mooi dat je de phrases kan kopieren en via automation kan veranderen. Maar de 'lock to key' functie is wel het meest interessant.
 
ik heb het vermoeden dat het probleem van de hangende noten komt door de midi clock, althans, zoiets had ik ergens gelezen. heb het nu uit gezet en het blijft stabiel, dus ook gekocht! Maakt niet uit wat ik aan klik in deze arpeggiator, alles klinkt gaaf! Ben er dus ook erg blij mee :D
 
Dag allen,

Ik stuitte via een koopjessite op Phrasebox van Venomode. Dat is een erg handige arpeggiator plugin, waar ik nog nooit van had gehoord.

Nu werk ik vooral met Nora (niet meer te koop) en deze is een stuk uitgebreider. Je kunt patronen intekenen of automatisch genereren. Voor het genereren heb je allemaal opties, zoals pitchrange, scale, velocity etc. Ook kun je vrij midi-parameters automatiseren (bijvoorbeeld cut-off van een VST), patterns aan elkaar knopen en nog veel meer.

Hij is nu in de aanbieding voor 25 dollar (60% korting) en ik kocht hem in een opwelling. Heb er net een half uurtje mee gespeeld en hier ga ik veel plezier aan beleven. Wellicht een leuke tip 👍


Oh ja, het aantal presets is beperkt, maar die kun je eenvoudig zelf maken. Daar kocht ik hem ook voor. Als ik geen inspiratie heb, maak ik vaak dingen na, waaronder arpeggio's uit VST's. Die komen altijd van pas. Akkoordje aanslaan en de inspiratie gaat meestal wel stromen.

Hi bombario, ik zoek een vrij standaard arpeggiator plug-in met een note retrigger optie (zoals in ableton) maar dat biedt bitwig niet. Phrasebox is niet helemaal wat ik zoek, heb jij wellicht andere ervaringen, suggesties?
 
Op de Bitwig Arpeggiator zit een "R", als je die aan zet heb je note retrigger.
Dat dacht ik ook maar een nieuwe noot wordt pas actief nadat de cycle 1x doorlopen is, maw het duurt even.

Ik was geïnspireerd door deze video, elke nieuwe gespeelde noot wordt gelijk actief. Dit krijg ik niet voor elkaar met de Bitwig arpeggiator

 
Hi bombario, ik zoek een vrij standaard arpeggiator plug-in met een note retrigger optie (zoals in ableton) maar dat biedt bitwig niet.
Er schiet me zo niets te binnen. Ik moet wel zeggen dat ik Phrasebox minder vaak gebruik dan verwacht. Meestal programmeer ik arp-patroontjes in midi na, omdat ik dan meer invloed heb op individuele noten. Dan gebruik ik een midi-plugin vooral voor de inspiratie, om te jammen.
 
Dat dacht ik ook maar een nieuwe noot wordt pas actief nadat de cycle 1x doorlopen is, maw het duurt even.

Ik was geïnspireerd door deze video, elke nieuwe gespeelde noot wordt gelijk actief. Dit krijg ik niet voor elkaar met de Bitwig arpeggiator


Er zijn idd verschillen. Bitwig support zegt "Yes, the Arpeggiators behave a bit differently. The Regtrigger "Beats" option is not present in Bitwig's Arpeggiator, but in the "note" setting it should behave very similar: a new note retriggers the sequence in both Arpeggiators. That being said, please note that Bitwig's Arpeggiator offers many features that are not present in Ableton's device: e.g. the option to slip steps, transpose individual steps, settings gate and velocity per step, a built in Humanize knob (in the Inspector panel), etc. ".
 
Er zijn idd verschillen. Bitwig support zegt "Yes, the Arpeggiators behave a bit differently. The Regtrigger "Beats" option is not present in Bitwig's Arpeggiator, but in the "note" setting it should behave very similar: a new note retriggers the sequence in both Arpeggiators. That being said, please note that Bitwig's Arpeggiator offers many features that are not present in Ableton's device: e.g. the option to slip steps, transpose individual steps, settings gate and velocity per step, a built in Humanize knob (in the Inspector panel), etc. ".
Ik denk ook dat de arpeggiator in Bitwig juist erg uitgebreid is, ik zal als ik tijd heb even vergelijken met ableton, wat nu het verschil is. Het lijkt me wel dat als je 2 lage noten ingedrukt houdt je de hogere noten pas op de 3e step hoort. Heb je al eens een arpeggiator uit een vst synth geprobeerd? Misschien Pigments bijvoorbeeld? Die kan je zelfs routen naar een andere synth.
 
Ik denk ook dat de arpeggiator in Bitwig juist erg uitgebreid is, ik zal als ik tijd heb even vergelijken met ableton, wat nu het verschil is. Het lijkt me wel dat als je 2 lage noten ingedrukt houdt je de hogere noten pas op de 3e step hoort. Heb je al eens een arpeggiator uit een vst synth geprobeerd? Misschien Pigments bijvoorbeeld? Die kan je zelfs routen naar een andere synth.
Klopt. Ik heb vandaag even getest met Ableton en de note retrigger setting lijkt hier bestaande noten te overrulen waardoor direct de noot gespeeld wordt die je indrukt, ipv op 3e step.

Ik heb weinig tot geen ervaring met vst synths, (hw synths), dus je zegt dat Pigments arpeggiator een hw synth via midi kan aansturen?
 
Klopt. Ik heb vandaag even getest met Ableton en de note retrigger setting lijkt hier bestaande noten te overrulen waardoor direct de noot gespeeld wordt die je indrukt, ipv op 3e step.

Ik heb weinig tot geen ervaring met vst synths, (hw synths), dus je zegt dat Pigments arpeggiator een hw synth via midi kan aansturen?
Ik heb het nu ook getest, de arp van Bitwig retriggert alleen als je 1 noot in drukt, zodra je een noot vast houdt en een 2e noot in drukt reageert ie daar niet op, lijkt mij toch wel een bug, beetje vreemde reactie dan van Bitwig. In Live doet ie het inderdaad wel goed. Heel vreemd dit, ik zal het eens aan Polarity vragen, die helpt me wel vaker met dit soort issues. Ik zie dat Pigments helemaal geen note retrigger heeft dus heb je niks aan.
 
Ik heb het nu ook getest, de arp van Bitwig retriggert alleen als je 1 noot in drukt, zodra je een noot vast houdt en een 2e noot in drukt reageert ie daar niet op, lijkt mij toch wel een bug, beetje vreemde reactie dan van Bitwig. In Live doet ie het inderdaad wel goed. Heel vreemd dit, ik zal het eens aan Polarity vragen, die helpt me wel vaker met dit soort issues. Ik zie dat Pigments helemaal geen note retrigger heeft dus heb je niks aan.
Dank, ben benieuwd.
 
Dank, ben benieuwd.
Ik heb net even zitten klooien, wat eventueel een workaround is is om een arpeggiator in een fx selector te stoppen, zodra je de juiste instellingen hebt kopieer je deze een stuk of 3 a 4 keer in de note fx selector, dan zet je de fx selector op free Robin en tussen de arpeggiator en de synth zet je een quantize device en de speed moet dan hetzelfde zijn als je arpeggiator. Volgens mij werkt dit.
 
Het is ook mogelijk om de midi output van pigments naar een andere vst te sturen en dan de arp of sequencer van pigments te gebruiken, die vind ik ook erg prettig werken, mocht je die al hebben, maar zo te zien heeft deze phrasebox nog meer opties.
 
Back
Top