De Facto - Lacuna [Melodic Techno]

Gave track, puur de mix stapelen zaken zich te veel op tussen 400Hz <> 700Hz zou daar nog een beetje in slijpen om meer ruimte te maken in de laagjes, hij klinkt nu een beetje "wollig" het 2e wat de track meer open kan trekken is minder compressie. Er zit nu daadwerkelijk op ALLES compressie en daarna ook nog eens op alle bussen en dan ook nog eens op de master. plucks, piano's en claps, alles is z'n attack nagenoeg kwijt, dat maakt alles ook een beetje meer mushy dan het hoeft te zijn.
Dus:
- Arrangement > top!
- laagjes en afwisseling top! de hele flow is gewoon goed
- compressie, echt MINIMAAL de helft van alle thresholds eraf, attack trager en weer wat leven terug
- EQ > maak wat ruimte in 400 - 700 Hz, het stapelt zich daar te veel op.
Succes! leuke track!
 
Dus:
- Arrangement > top!
- laagjes en afwisseling top! de hele flow is gewoon goed
- compressie, echt MINIMAAL de helft van alle thresholds eraf, attack trager en weer wat leven terug
- EQ > maak wat ruimte in 400 - 700 Hz, het stapelt zich daar te veel op.
Succes! leuke track!
Terechte punten, en ook dat is een zoektocht. Deze is voor mijn gevoel overgeproduceerd, maar ook daar moet ik mijn weg in vinden.

Je opmerking over 400 - 700 hz heb ik doorgevoerd, er gebeurde te veel in de midrange. Heb daar mede door de opmerking van @Jason31 flink in gesnoeid.

Over compressie heb je ook een punt en dat komt waarschijnlijk ook omdat er nu op de Masterbus Brainworx Masterdesk zit, die flink pompt. Masteren is echt nieuw voor me en ik doe het op gehoor. Het kan allemaal vast wat minder, maar voor nu laat ik het zo. Ik kan dit nummer écht niet meer horen 🤪

Ik neem je opmerkingen mee naar de volgende track en over 10 jaar klink ik helemaal zoals ik wil. Hoewel... waarschijnlijk is dat een utopie 😄
 
Het Robert Miles gehalte in deze was aanwezig :D
Kleurt netjes binnen de lijntjes, stoort nergens. Heel braaf.
Er is dus om op mijn spotify te komen een boel werk aan ;)

Goed gedaan hoor
 
beetje minder reverb op de mids en die shaker wordt ik gek van,heeft een fundamentale freq die niet past met de rest van de track,en daarom is het net of die te luid staat,maar dat heb je nog niet gehoord.
 
Goede track binnen het genre, voor mij wat te cheesy, maarja da's smaak. Ik heb verder niets te muggenziften, gewoon geluisterd, ga zo door :okdan:
 
Mooie klanken, werkt allemaal goed met elkaar. Ik vind 't puik!
 
Back
Top