Goede muziekdocu's en reportages op YouTube?



Leuke docuserie, ze sturen een producer geblinddoekt een platenzaak in en die moet aan de hand van de platen die ze vinden een track maken. Niet elk resultaat is even geslaagd, maar af en toe zitten er heel leuke tussen, zoals deze.
 

Gisteren bekeken en dat was echt een feest der herkenning. Ik begon zelf destijds met een Amiga 500 en een Tracker. Later stapte ik inderdaad over op de revolutionaire Soundblaster en nog iets later Cubase Audio met 8 mono-sporen audio. Dat wat revolutionair!

Leuk en leerzaam. Pete Cannon gebruikt nog veel vintage gear zoals een Atari of Amiga als daw en oude Akai samplers. Voor die lekkere 90s vibe breakbeats.
Te gek om te zien. Maar ik moet er niet aan denken om nu zo te werken. Al die handelingen voor je überhaupt een noot kunt spelen. Wel super aanstekelijk hoe hij het allemaal presenteert, dank voor het delen 👍
 
Stukkie teruggescrolled, stond er niet tussen zo te zien, deze documentaire van 25 augustus over de Fairlight CMI van The Age & Sydney Morning Herald. Aanrader:



Fascinerend wel: ze maakten zelfs de monitor in huis, met behulp van een glasblazer O_O En het hele Fairlight OS was een halve megabyte.
 
En ik zag deze net voorbijkomen, leuke deconstructie van recent viral dingetje

 
Hier mijn toevoegingen...
Een prachtig interview over het merk E-MU (Dave Rossum en collega's), uit 2014 alweer.
Na zo'n 12 minuten is een interessant stuk over opkomst van digitaal geprogrameerde chips die de Prophet5 mogelijk maakten en later de Emulator en nog veeeeel meer.


Tech Talk: (Electronic Beats TV) Thomas Fehlmann & Ulrich Schnauss


 
How was it made? (nee niet die van Discovery)
Gyu Beats Mooi gedaan en met de betere platen uit de Techno 90's. :eureka:



 
Misschien is het al gedeeld hier, maar Bandsplaining heeft 24 dikke video's over muziek geschiedenis, ik ben fan en leer elke keer weer van hem, echt een aanrader voor als je eens verder wilt kijken dan je neus lang is imo



Hieronder zijn eerste video

hee ja ...daar kijk ik ook graag naar
zo ontdekte ik dankzij hen in dit filmpje

deze muziek
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Beasty Boys verkleed als Duitse fans from a small village krijgen les in de MPC2000 door Kutmasta Kurt... ze hebben lekkere vegatarische worst meegenomen als cadeautje...
Kwaliteit is welliswaar retro maar het is grappig... en leerzaam!

KutMasta Kurt MPC Tutorial








 
Laatst gewijzigd:

Eén van de vele documentaires over de eighties. Met dit keer als invalshoek dat de jaren 80 het meest baanbrekend is geweest in de historie van de muziek.
Een documentaire van de BBC, dus wel erg Engels (qua bands)
 

Eén van de vele documentaires over de eighties. Met dit keer als invalshoek dat de jaren 80 het meest baanbrekend is geweest in de historie van de muziek.
Een documentaire van de BBC, dus wel erg Engels (qua bands)

ga ik zeker kijken
maar wat een vreemde stelling
dat wil dan zeggen dat we na de jaren 80 nog 100 jaar vooruit kunnen - helaas, na de jaren 90 was de rek er wel uit
 
Back
Top