Korg M1REX met maar 99 patches?

djkoelkast

Ouwe rot
Lid sinds
19 mei 2005
Berichten
608
Locatie
Retroforum.nl
Ik ben in het bezit gekomen van een Korg M1REX. De EX-kit is later ingebouwd.
Maar ik mis het hele EX-gedeelte zo lijkt het. Ik heb uiteraard gekeken of het EX-board er wel in zit en de juiste roms, die zitten er in.
Ik heb het board en de flatcables gereseat maar dat verandert niets.

Als je de M1R opstart zie je gewoon M1R staan, ik weet niet of je daar EX bij zou moeten zien.
Ik heb patch 00 t/m 99 en daar stopt het. Zonder kaart heb ik geen CARD patches (het lijkt er op dat het zo zou moeten werken als ik de manual van de EX-expansie lees).

Kan natuurlijk ook zijn dat het geheugen gewist is en dat er alleen fabriekspatches zijn opgezet. Hoop dat er hier iemand is die het apparaat beter kent en me de goede richting op kan helpen.




 
als je een program edit zou je bij de osc na de interne 99 golfvormen de kaarten moeten krijgen(even uit mn hoofd na dwgs sine dus), anders is er geen ex.
 
Ik kom er net achter dat er nog een memorycard bij had moeten zitten.
De patches die er nu op staan zijn niet de M1-patches, maar de T3-patches: T3
Dot zou betekenen dat behalve die presetkaart alles toch werkt?
 
alles komt neer op de waveforms bij de osc, als je daar meer dan 99 van hebt is het allemaal prima
 
overigens kwamen de memorycards bij de waveform cards zodat je patches met de waveforms per specifieke kaart kon opslaan, maar bij een ex is dat niet nodig want hoef je geen waveform kaart te gebruiken om patches te gebruiken(alle waveforms zitten intern)
 
Dan heb je een ex :D

Top! :D
Ik ben nog verder gaan zoeken en de EX-kit bestaat uit:

2 roms (heb ik), het EX-board (heb ik, zit rechts), de nieuwe patchlijst en bijgewerkte handleiding (heb ik) en de MPC-OEX-kaart.
Die laatste ontbreekt, maar die krijg ik nog volgende week.
De vorige eigenaar zal er de T3-patches in hebben gezet. Die ga ik vervangen voor de originele M1-patches (ik heb op de Korgsite de sysexfile hiervoor gevonden). Samen met die MPC-OEX ben ik dan compleet en heb ik de 200 patches die de M1 + EX rijk is. Blij mee!
 
De EX patches bevatten niet de famous organ en house piano patches. Kan dus ook zijn dat de oorspronkelijke M1R patches geladen zijn om die sounds binnen te halen, dat zijn er inderdaad 99.
 
De EX patches bevatten niet de famous organ en house piano patches. Kan dus ook zijn dat de oorspronkelijke M1R patches geladen zijn om die sounds binnen te halen, dat zijn er inderdaad 99.
De EX zijn nog 100 patches bovenop de originele 100. Alleen er zijn T3-patches op gezet nu.
Ik lees ook dat je zonder EX geen T3-patches kunt laden.
 
Back
Top