Daft Punk - Da Funk

LocalTrack19

Stamgast
Lid sinds
24 juli 2020
Berichten
197
Locatie
Arnhem
@sKeLeTvM heeft al eens de suggestie gedaan om een thread te maken met remakes / recreations / covers, maar omdat deze er nog niet is hier mijn laatste creatie: Da Funk van Daft Punk, ingespeeld op een Minilogue XD en mijn nieuwste aanwinst, de Moog Grandmother. Ik weet dat het niet exact klinkt zoals het origineel omdat de filters van de MS-20 en TB-303 van het origineel vrij uniek zijn, maar ik heb geprobeerd de vibe van het origineel te vangen:

 
Knap werk, ik doe het je ook niet na. Die noten herkennen, doe je dat op gehoor of gebruik je een tuner?
 
lekker gedaan hoor! Wat zijn de nootjes voor de 303 riff? Ik wil ook wel eens een poging wagen op m'n groovebox
Oei, die staan in de sequencer van mijn Minilogue XD, in de patch die ik hiervoor gemaakt heb, zal het weekend eens kijken 👍🏻
 
Heel knap, heb je de beat ook opnieuw gedaan of heb je die ergens vandaan gehaald?
De kick is een 707, net als de snare en clap. Hihats zijn 808 en een stukje 909, en er zit een sample loopje onder van Bounce, Rock, Skate, Roll van Vaughan Mason
 
Tof hoor. Vandaag op mn monitors geluisterd, nu hoor ik wel wat beter de verschillen met het origineel, maar het komt verdomd dicht in de buurt. Ik heb het idee dat de lead nog iets harder en net iets bijtender is in het origineel. Maar dit komt verdomd in de buurt!
 
Tof hoor. Vandaag op mn monitors geluisterd, nu hoor ik wel wat beter de verschillen met het origineel, maar het komt verdomd dicht in de buurt. Ik heb het idee dat de lead nog iets harder en net iets bijtender is in het origineel. Maar dit komt verdomd in de buurt!
Ja dat klopt! Dat is het unieke aan de filter van de MS-20 die Daft Punk gebruikte, de Minilogue XD is net iets te beschaafd daarvoor 😃.
De acid bassline klinkt natuurlijk ook anders dan op de Roland TB303, met name de glides zijn vrij lastig na te bootsen op de Minilogue
 
Waarom?
Kan je zelf nummers maken of alleen namaken?
Ik begrijp dus echt niet waarom je dit zou doen en niet je energie in creaties van jezelf.

Het is weer even geleden, maar we hebben er weer een. Een afzeikende opmerking zonder erbij na te denken dat dit voor iemand leuk was om te doen en hij het goed genoeg vond om te plaatsen.

Ik begrijp dus echt niet waarom je dit zou doen, zo'n opmerking plaatsen.
 
Haha.. dank je @BlackEyed .. woorden uit de mond :)

En verder: mij maak je met zo'n kunstige cover blij. Mensen blij maken: toch één van de betere redenen om te musiceren. Ik ben trouwens klassiek geschoold: ik weet niet beter dan dat je composities van anderen uitvoert.
 
Waarom?
Kan je zelf nummers maken of alleen namaken?
Ik begrijp dus echt niet waarom je dit zou doen en niet je energie in creaties van jezelf.
Ik heb in mijn vroege dagen van muziek maken ook nummers na gemaakt onder andere van Massive Attack... Uiteindelijk maakte ik ze niet helemaal af of precies hetzelfde. Maar het was super leerzaam.
En laatst hoorde ik een heel tof nummer waarvan ik niet helemaal snapte hoe de beat in elkaar zat. Nabouwen dus, en nu ben ik weer een beat kunstje rijker.
 
Leuk!

Deze wil ik zelf ook al een tijdje namaken, sinds ik een MS-22 filter, een Boringer 303 kloon en die oorspronkelijke stab sample had gevonden. Aan de slag dus!
 
Leuk!

Deze wil ik zelf ook al een tijdje namaken, sinds ik een MS-22 filter, een Boringer 303 kloon en die oorspronkelijke stab sample had gevonden. Aan de slag dus!
Nice Deksel, ben benieuwd naar het eindresultaat!
 
Back
Top