Timeless Rose Royce?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.557
Locatie
Zeist
Ik heb afgelopen nacht gedroomd over een heerlijk dansbaar lang uitgesponnen (instrumentaal?) soul nummer van Rose Royce maar dan enigszins in de stijl van "Pappa was a rolling stone". Heb ik dat maar verzonnen of heeft Rose Royce inderdaad ooit zulke nummers gespeeld?
 
Ja het was prettig, maar helaas kan ik mij verder niets meer van de muziek herinneren. Anders had ik kunnen proberen om er zelf een nummer van te maken.
 
Geen kenner, maar de vraag was te leuk :)

Een snelle Google-search leerde mij dat Norman Whitfield zowel Papa Was A Rolling Stone als Car Wash heeft (mede-)geschreven.. misschien kwam die info in je droom bij elkaar.

Of jij bent een slaapwandelaar en hebt tijdens het dromen de wiki's aangepast.



Waarschijnlijk dat laatste. :D
 
Naar aanleiding van bovenstaande reacties nog wat verder gezocht: het nummer uit mijn droom zou je "psychedelic soul" kunnen noemen. Moet me daar toch nog eens wat meer in verdiepen.
 
Op een of andere manier kwam bij mij opeens Rock Me Again & Again & Again & Again & Again & Again (ja dit is echt de titel) naar boven, ik dacht ff Rose Royce maar het is Lynn Collins. Ik dacht het toch maar ff te melden omdat het vette shit is:-)
 
mm die Linn Collins is heerlijk. Doe me maar een feestje waar de DJ in zulke kratten digt.
Moet ik vermoedelijk naar DJ Shadow of Scratch Bastid...

 
Misschien komt dit meer in de buurt van de beschrijving, het is dan wel geen Rose Royce maar wel heel groovy en enigzins psychedelisch
 
Pas overleden ook Raffaela. Zit ik op discogs te kijken kom ik dit tegen, ben blijkbaar niet de enige die aan Rose Royce denkt met Law Of The Land.
"
referencing Law Of The Land (7", Promo, 45 RPM) G 7130F
This is a stunning example of were this group was really heading. With a strong backing beat band and some nice guitar riffs, this pounding Motown funk jam is on the verge of early Disco. This mix of tight beats, strings, hand claps and other orchestrated sound effects helped explode groups like Crown Heights Affairs and their big disco sound. This tune has Norman all over it, you can hear future Rose Royce songs in this track and other Whitfield tunes to comes. A nice song worth checking out."
 
Het precieze nummer dat ik in mijn droom hoorde zullen we wel nooit meer vinden, maar wel lekker om die oude soul knakkers weer eens langs te horen komen. Zoals dit:

 
Bedoel je niet het fantastische synth intro van:



Niet mega dansbaar, maar met een beetje fantasie lijkt de baslijn wel op Papa was…
 
Ik heb de afgelopen dagen veel door Norman Whitfield voor diverse bands geschreven nummers beluisterd, en inderdaad lijken een aantal nummers wel wat op elkaar. Maar Wikipedia schrijft:

"Love Don't Live Here Anymore" is a song written by Miles Gregory and originally recorded by Rose Royce. It was produced by former Motown songwriter and producer Norman Whitfield for Whitfield Records.

Whitfield had er dus wel mee te maken, maar had het nummer niet zelf geschreven.
 
@ProgHead interesting! en was het nou het nummer uit je droom of niet?

Nee - dat was het niet. Ik zal er ook wel niet meer achter komen wat het wel was. Waarschijnlijk een mixje van diverse Whitfield-composities, uitvoeringen door Rare Earth en The Temptations met snufjes Curtis Mayfield, Betty Davis, Funkadelic, etc.
 
Back
Top