Kawai R-100 rom switcher

Takegawa

Ouwe rot
Lid sinds
14 februari 2015
Berichten
1.002
Hoi! Ik zou graag in m'n Kawai R-100 een romswitcher plaatsen, met daarin de roms van de R-50, R-50e en R-50III. Nu heb ik daarvoor meerdere opties gevonden, al lijken deze allemaal te werken met een in te bouwen fysieke switch. Hiervoor moet er dus geboord worden in m'n nagelnieuwe supermint R-100... of een break-out switch worden gemaakt. Beiden wil ik niet. Ik zou liever (net als bij de R-50III) een keydown bij start-up gebruiken om de gewenste rom te selecteren.

Is er een kit waarbij dit kan dat iemand hier weet?

Hoor graag!
 
Het is net cool om de rom switch te draaien tijdens t afspelen… geweldige variatie
 
kabel naar buiten leiden via een bestaand gat? Ik zeg maar wat, een output desolderen en hop, daar die kabel langs. Je gaat vast toch niet al die dingen gebruiken op de achterkant. Tape out of zo. of hell, dat klepje is gat genoeg.
 
inderdaad, en dan doosje ernaast..
met beetje geluk zijn de outs "open" en hoef je zelfs niet te desolderen
 
kabel naar buiten leiden via een bestaand gat? Ik zeg maar wat, een output desolderen en hop, daar die kabel langs. Je gaat vast toch niet al die dingen gebruiken op de achterkant. Tape out of zo. of hell, dat klepje is gat genoeg.
Zo maakte ik ook mijn mod op de TR 909, omdat die 2x midi out had, eentje opgeofferd (maar ook terug te solderen indien nodig) voor het mod kastje wat ook via din gekoppeld werd.
 
Heb zo de R50 ooit via Circuitbenders opgewaardeerd, idd lintkabel naar buiten en switch apart dus bij mij zit de kast niet dicht, want wil altijd kunnen 'terugbouwen'. Overigens; in die K1RII zit volgens mij ook een deel van de R-drumsounds

 
Heb zo de R50 ooit via Circuitbenders opgewaardeerd, idd lintkabel naar buiten en switch apart dus bij mij zit de kast niet dicht, want wil altijd kunnen 'terugbouwen'. Overigens; in die K1RII zit volgens mij ook een deel van de R-drumsounds

Klopt! Welke dat zijn in dei K1RII weet ik alleen nog niet exact. Er bestaat een 8x rom switcher met ook gelijk Linndrum en SP12 sounds enzo, het gaat me ook om die geluiden. Prijs is slechts rond de 100 euro, echt topdeal :)
 
Klopt! Welke dat zijn in dei K1RII weet ik alleen nog niet exact. Er bestaat een 8x rom switcher met ook gelijk Linndrum en SP12 sounds enzo, het gaat me ook om die geluiden. Prijs is slechts rond de 100 euro, echt topdeal :)

Dat is waar ook, was volgens mij nog veel meer zeldzaam spul mogelijk zoals van Cheetah. Kwam er toen alleen niet achter of dat ook in de R50 werkte. En moest zelf eproms gaan branden wat me een stap te ver is.

Grootste nadeel is wel dat je geen geluiden uit de verschillende eproms kunt mengen. Maar zoals Klinske schrijft, een keer draaien en je hebt alweer een nieuw nummer :)
 
Je zou een jack-aansluiting kunnen vervangen door een exemplaar met tip-ring-sleeve en daar een switch aan vastmaken. Dan plug je de switch dus gewoon in. Of de 5-polige sync in-out bedraad en al in de case laten liggen en in het gat een eigen exemplaar inzetten met de benodigde aansluitingen.

Het idee van een "dongle" dus eigenlijk?
 
Dat is waar ook, was volgens mij nog veel meer zeldzaam spul mogelijk zoals van Cheetah. Kwam er toen alleen niet achter of dat ook in de R50 werkte. En moest zelf eproms gaan branden wat me een stap te ver is.

Grootste nadeel is wel dat je geen geluiden uit de verschillende eproms kunt mengen. Maar zoals Klinske schrijft, een keer draaien en je hebt alweer een nieuw nummer :)
Volgens de verkoper gaat dit ook met een R-50!
 
Ik heb een r50 en r100 met 4 eprom switch. En heb een cheetah eprom, zit er enkel nog niet in.
 
Hoi! Ik zou graag in m'n Kawai R-100 een romswitcher plaatsen, met daarin de roms van de R-50, R-50e en R-50III. Nu heb ik daarvoor meerdere opties gevonden, al lijken deze allemaal te werken met een in te bouwen fysieke switch. Hiervoor moet er dus geboord worden in m'n nagelnieuwe supermint R-100... of een break-out switch worden gemaakt. Beiden wil ik niet. Ik zou liever (net als bij de R-50III) een keydown bij start-up gebruiken om de gewenste rom te selecteren.

Is er een kit waarbij dit kan dat iemand hier weet?

Hoor graag!

Het is wel te maken hoor ... maar de meeste van die Kawai's zijn waarschijnlijk afgeragd of gecircuitbend ofzo en zijn nooit pokkeduur geweest , dan vinden mensen het vaak niet erg om allerlei gaten te gaan boren :D Als je op de start en stop switch van de R100 bv een Nand poortje zet die een 2 bit teller aanstuurt en multiplexer die een actief lage chip select ofzo simuleert ben je er al ... dan kun je terwijl je start en stop tegelijk indrukt switchen tussen ROM's . Misschien wil een ontwikkelaar dat wel maken voor je ...
 
Back
Top