PaulXStretch - heeft een update!

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.478
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
yep!


zie de website!

EDIT: het is vooral een UI verschil, 64 bits, VST etc. ze hebben het doorontwikkeld, niet echt under the hood... maar wel fijn, dat er een nieuwe versie is, al werkte de oude nog goed.

o ja, voor Mac bezitters, silicon, is dit zeker goed....

EDIT 2: het werkt vloeiender en overzichtelikker... bizonder, blijft een uniek ding. instant ambient, haha! of dark......
 
Laatst gewijzigd:
Fijn dat Paul voortleeft! Ooit ontdekt omdat ik met software werkte die niet kon timestretchen en sindsdien altijd wel blijven gebruiken voor de bijzondere texturen die het maakt.
Zelfs een keer op een compilatie gestaan met mijn enige "noise track" ooit. Een tribute album voor paulstretch.
 
Ah leuk, ik gebruik deze plugin zo af en toe zeker wel.
Alleen moet ik 'm wel downloaden want de mijne werkt gewoon goed dus ik zie het voordeel niet echt?
 
dit is een vst3, das chill want dan mapped Ableton hem automatisch en kun je de window resizen.

Toffe plugin, toen het nog een linux only progje was heb ik er een soundscape mee gemaakt.
Dat was best een sucses. Is toen in The Museum of Art Seatle gedraaid en in een lijst met meest progressieve muziek van de laatste 10 jaar.
Ook door Amerikaanse tv producent benaderd of ze het konden gebruiken.
Maar goed een track van 55 min daar had ik naast synthsounds ook een hele jazz en een hele blues track in gestretched.
Koste een uur om te maken. Wel lang bezig geweest om in Adobe Audition de noises weg te halen in de spectral vieuw.

Die sound is daarna heel mainstream geworden. Zeker ook nog door MI Rings into Clouds.
Opensource rules :)
 
@flyweight nice story! (ik heb de neiging engelse frases te gebruiken, de laatste tijd hier... te veel, kontakt, in het engels, met....)

ik denk dat PaulXStretch, nog steeds uniek gebruikt kan worden.

zoals Rings door Clouds... alhoewel dat laatste, o dat is eigenlik heel makkelik, Clouds wordt dan bijna nooit ('idioot' (als eigen...)) gemoduleerd.
en Rings kun je ook goed manglen..

maar inderdaad, iemand hier zei het ooit; Rings+Clouds, is de 303 van Ambient. wat niet betekent, etc. etc. etc.

fijne nieuwe versie, lijkt ook sneller, handiger workflow. de free filter, nou veel overzichtelijker. lijkt te crashen in Live 11, nog niet uitgeprobeerd, maar zal deze versie, het meest standalone gebruiken, ik ben nog al een jumber, van programma naar een DAW, dan weer naar een programma of andere DAW, etc...

@krautrock1958 wat ik hierboven zeg, deze versie lijkt sneller, is sneller, overzichtelikker, goed dat hoeft nog geen reden te zijn om m te gebruiken... de oude werkt ook nog. toch prefereer ik deze al.. persoonlik..
 
Ah tof, uit nieuwschierigheid ff gekeken mijn brouwsel is uit begin 2011


Later nog eens herpost op een andere Soundcloud



Nou ja ik ga zeker de vst3 downloaden
 
dit is een vst3, das chill want dan mapped Ableton hem automatisch en kun je de window resizen.
Ah, da's wel een belangrijk verschil!
deze versie lijkt sneller, is sneller, overzichtelikker, goed dat hoeft nog geen reden te zijn om m te gebruiken... de oude werkt ook nog. toch prefereer ik deze al.. persoonlik..
Na wat jullie zeggen heb ik 'm toch maar gedownload, nu geinstalleerd maar ik zie in de map geen vst3 bestand, wel het exe bestand waarmee je stand alone kan draaien, er wordt ook niets in Ableton aangegeven?
De logfile geeft wel aan dat de vst3 succesvol geinstalleerd is, vreemd hoor.
 
Bij mij werkt de vst3 versie foutloos in ableton 11, ik vind het kwa gui echt een hele stap voorwaarts. De functionaliteit lijkt hetzelfde.

bij mij stond die plugin na installatie gewoon in de plugins/vst3 sectie in ableton.
 
bij mij stond die plugin na installatie gewoon in de plugins/vst3 sectie in ableton.
Dit zijn de bestanden in de vst3 map, twee keer geinstaleerd maar geen vst3 bestand?
 

Attachments

  • Schermopname (109).png
    Schermopname (109).png
    181,4 KB · Bekeken: 100
Dit zijn de bestanden in de vst3 map, twee keer geinstaleerd maar geen vst3 bestand?

dat zijn de bestanden voor de .exe ....... de standalone...
dus niet de vst3...

heb je de paths veranderd tijdens het installeren?

eerst vraagt de installer om de path voor de standalone, dan de vst3 path. gewoon standaard houden, tenzij, vanzelfsprekend/evident, je eigen manier hebt van installeren...

dus eerst de-installeren, opnieuw installeren (wellicht onthoud de installer, de oude paths als je die veranderd hebt...)

(EDIT: ik zie je dat je bestandsextensies weergeven uit hebt staan, is wellicht in deze tijd ouwerwets, is het ongeveer het eerste wat ik na een schone installatie aanzet, wat maar 1 keer in de paar jaar voorkomt... maar is zeker handig...

o ja, je ziets soms wel extensies, het is dan vooral voor bekende bestand extensies, nooit begrepen waarom dat standaard uitstaat...

de map, de inhoud, moet gewoon in program files/PaulXstretch staan, zoals je die toont. doe het met de-installeren/installeren... voor updates... want er zijn nog bugs.. zie KVR..)

EDIT 2:

er is een update; zie ik op KVR; de developer is daar aanwezig;

There is a new update available for Mac/Win/iOS, download from PaulXStretch
v1.5.1 mac/win, shows up as 1.5.0(107) for iOS
- fixed passthrough when capturing
- added declicking fades when bypassing input passthrough, playback, and recording
- layout tweaks for extra small windows
- waveform scrollbar improvements, visible edge drag handles, and allows dragging from anywhere
- minor visual tweaks
- plugin supports multi-bus inputs and outputs (mac/win)
- fixed AudioUnit validation problem (Mac)
- fixed VST3 installation issue on windows
(be sure to uninstall first, you may need to manually remove the C:\Program Files\Common Files\VST3\PaulXStretch.vst3 first)
 
Laatst gewijzigd:
de map, de inhoud, moet gewoon in program files/PaulXstretch staan, zoals je die toont. doe het met de-installeren/installeren... voor updates... want er zijn nog bugs.. zie KVR..)
Ik heb een map speciaal voor vst3 dat werkt voor mij het beste ivm Ableton, ik geef de map aan en dan installeert ie daar.
Het is nog niet goed in ieder geval want ook met de laatste update die jij vermeldde krijg ik opnieuw alle bestanden net als in de vorige maar nog geen vst3?
Er zal nog wel een update komen verwacht ik, voorlopig kan ik nog door met de vst2
 
Ik heb een map speciaal voor vst3 dat werkt voor mij het beste ivm Ableton, ik geef de map aan en dan installeert ie daar.
Het is nog niet goed in ieder geval want ook met de laatste update die jij vermeldde krijg ik opnieuw alle bestanden net als in de vorige maar nog geen vst3?
Er zal nog wel een update komen verwacht ik, voorlopig kan ik nog door met de vst2

ik neem aan windows? program files/common files/vst3 is dé standaard directory, die Ableton, vanaf het begin dat ze VST3 gingen ondersteunen, was 10.1? of 10.2?, ook gebruikt.

Live gaat vreemd om met vst2 plugin directories (je kan er maar 1 kiezen, zijn oplossingen voor), maar gaat standaard om met VST3 plugins, de standaard directory, zoals voor alle DAW's.

dat terzijde. (EDIT: ik zeg dit alleen voor de duidelikheid, ieder zijn eigen weg, wat je zelf fijn vindt, en herhaal wat hier, wat dadelik zeg, haha; niet alle installers vragen om de vst3 path... vanwege.... dat ie standaard is...)

ik zag op KVR dat er wel iets mis was met de installer, en dat (in sommige gevallen) live 11 crasht.

maar je kunt de VST3 path opgeven (wat je vaak niet kunt, toch?), bij deze installer, 1.5, en 1.5.1, dus je moet wel de juiste kiezen, er wordt gevraagd om 2 paths, 1 voor de standalone, 1 voor de plugin.

er was iets mis dus met vst3 installatie, op mijn systeem werkt het goed. niet alle DAW's nog uitgeprobeerd, het kan zeker in een workflow van een DAW bruikbaar zijn, maar blijf nog ff standalone..
 
program files/common files/vst3 is dé standaard directory, die Ableton, vanaf het begin dat ze VST3 gingen ondersteunen,
Ja klopt, ik heb m'n eigen folders hiervoor.
maar je kunt de VST3 path opgeven (wat je vaak niet kunt, toch?), bij deze installer, 1.5, en 1.5.1, dus je moet wel de juiste kiezen, er wordt gevraagd om 2 paths, 1 voor de standalone, 1 voor de plugin.
Had ik gedaan en opgegeven de vst3 folder in Program Files en daar stond dan ook alles maar op de een of andere manier had ie idd de vst3 toch in de program files/common files/vst3 gezet.
Had ik niet opgegeven maar schijnbaar doet ie dat dan toch, vreemd want ik heb nooit problemen met m'n plugins als ik m'n vaste folders opgeef.
Ik heb nog even opnieuw gekeken en dit is wat ie bij installatie opgeeft;C:\Program Files\VST3 plugins\PaulXStretch en daar staat dus niet common files tussen terwijl ie 'm daar wel plaatst?
Goed dus dat je dit meld anders was ik er nooit opgekomen, des te meer omdat de rest wel in de aangegeven map stond dus werd ik een beetje op het verkeerde been gezet.
 
tof dat het ook nou op een ipad kan btw !!! iemand al getest en bevonden ?

inhoudelijk vind ik nog steeds dat extreme stretch ... de punch, de attack e . d. van uw stukje muziek weghaalt ... logisch ook
ik kende toen nog geen transient designers à la spl transient designer bivb wat dit mogelijk zou kunnen oplossen
dat of superpositie mogelijkerwijze . . ..
maare
dat vond ik ook al in 2011 blijkbaar ... luister mee
 
Back
Top