Iemand die een geschikte programmer heeft voor 2716 EPROMs? Hulp gevraagd bij een set EPROMs

Bob1991

Ouwe rot
Lid sinds
13 november 2004
Berichten
669
Locatie
Haarlem
Ik heb recent een mooie Rhodes Chroma overgenomen van iemand, het apparaat had veel werk nodig. Ik ben hem nu inmiddels volledig aan het restaureren, leuk project voor in de vrije uurtjes. Zo beschik ik inmiddels over de Retroaktiv Chroma Pressure Sensor (poly aftertouch) retrofit, alleen het probleem is dat de firmware in mijn Chroma een te vroege versie is, en er een versie later vereist is om deze te laten werken. In mijn Chroma zitten 8 EPROMs met rev12 firmware, waar rev14 firmware is gevraagd. De rev14 code is te downloaden in kant en klare bestanden, alleen heb ik zelf geen EPROM programmer. Deze 2716 EPROMs schijnen nogal problematisch te zijn voor de meest gebruikte programmers.

Hierbij dus de vraag of iemand die wel over een geschikte 2716 EPROM programmer beschikt tegen een passende vergoeding mijn 8 stuks rev12 EPROMs wil wissen en er vervolgens de rev14 firmware op wil branden?
Het specifieke typenummer van de huidige EPROMs is AM9716DC : van wat ik gelezen heb is hier een programmeerspanning van 25V voor benodigd, dit is hoger dan de 21V die de meeste programmers ondersteunen is.

Ik ben zelf dan wel reparateur, maar van EPROMs branden weet ik helaas weinig af :P

Een alternatief is wachten tot een nieuwe batch van de Chroma CC+ upgrade beschikbaar komt, maar dat kan nog vele maanden gaan duren.
 
@etaoin: kun je checken of jouw programmer tot +25V gaat? Zo ja, dan stuur ik je even een PM om een en ander verder te regelen!

@nmnn: van wat ik op internet lees gaat ook de oude TL866 maar tot +21V (i.t.t. de V2 die maar tot +18V gaat). Nu lees ik wel ergens dat iemand dan gewoon z'n +25V EPROM een paar keer achter elkaar brandt totdat het werkt, maar of dat nou zo'n betrouwbare optie is..
 
Zelf heb ik die 2716 EPROM ook een keer succesvol gebrand en nog wel met een zelfgebouwde brander.
Helaas is het wel een tijd geleden. In 1985 met de Apple II voor de Microprofessor 8080 uit Brabant den Bosch.
Als ik het goed lees is er nu een beter alternatief?
Want het wissen met ultraviolet licht was me ook een gedoe. Dat duurde wel vijf minuten. En daarbij vraag ik me af of ik al die spullen nog terug kan vinden in de rommelbakken want ik bewaar veel te veel.
Het leuke is dat alles na al die jaren nog steeds werkt en die geheugens hun inhoud hebben bewaard.
 
Ik heb inmiddels iemand gevonden die de eprom voor mij kan programmeren. Bedankt voor alle aangeboden hulp!
 
Back
Top