Dj Dilago & Ranger Ramon - Frisser dan Fris 808 + live instrumenten

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.707
Locatie
burgum
Leg net de laatste hand aan een track die ik een tijdje terug al heb opgenomen met Ramon.

Alle instrumenten behalve de 808 zijn live gespeeld door mij, in een take take voor take. Het zijn drie gitaar partijen, een baspartij en een 808 drum.

Alles gemixt en gemasterd door mij. Niet mijn specialiteit zoals bekend maar ik heb de droge sporen nog.

Enjoy en ben benieuwd naar de reacties.

 
Hele vette riedel. Je (of Ramon) moet nog wel aan de uh huh uh huh's werken :smeris:
Knap resultaat!
 
Heb nog e.e.a veranderd om het meer als een gesamplede beat te laten klinken. De solo op het eind heb ik er uitgehaald en de refreinen omgegooid.

 
Wat EQ tweaks gedaan.Doel : de track wat opener laten klinken en minder dof door teveel frequentie opbouw.
Daarnaast de vocals(rap) wat meer verenigen met de background instrumenten.Dus wat meer cohesie .De track klonk eerst alsof de instrumenten en de vocals los van elkaar waren.
:doei:

 
Hij wordt steeds lekkerder.
Heb er snel een plasje over gedaan, zomaar.

 
(Enkel nog maar eerste versie gehoord)
Ik vind het zalig
Een 808
Nederlandse rap
Leuke groove

Ik vond blijkbaar het nummer zo leuk dat ik niet op de mix gelet heb:D
( was via speakers iphone)
 
Dank voor de leuke reacties allemaal, ze doen me deugd!
(Enkel nog maar eerste versie gehoord)
Ik vind het zalig
Een 808
Nederlandse rap
Leuke groove

Ik vond blijkbaar het nummer zo leuk dat ik niet op de mix gelet heb:D
( was via speakers iphone)
Zolang het niet opvalt is de mix goed genoeg denk ik dan maar. De tweede versie heeft overigens dezelfde mix maar een refrein i.t.t. de eerste. :)

Leuk om te lezen dat je het kon waarderen!
 
Leuk geprobeerd maar beide versies klinken me te distorted.
Heb je uberhaupt wel echt geluisterd? Distorted, is dat alleen wat je opviel?:stupid
Je mix nivo is pure amateur club en dat hoor je ook ....tegen een pro produktie zal je track daardoor gewoon slecht klinken .
Dus ga niet doen alsof je weet waar je mee bezig bent.
De mix balans is totaal zoek.Enzo kan ik nog vele punten opnoemen.
Ben je er zelf blij mee.Prima.Maar ga nogmaals geen onzin opmerking plaatsen over te distorted terwijl de andere master van snitch bv vooral opvalt door de hoeveelheid reverb die hij heeft toegevoegd...
Over produktie gesproken...het rappen van beide vind ik goed!Alleen de beat bv is zwak.De uitvoering kan gewoon veel beter.
Anyway....Keep making beats and raps...:mega:
 
Heb je uberhaupt wel echt geluisterd? Distorted, is dat alleen wat je opviel?:stupid
Je mix nivo is pure amateur club en dat hoor je ook ....tegen een pro produktie zal je track daardoor gewoon slecht klinken .
Dus ga niet doen alsof je weet waar je mee bezig bent.
De mix balans is totaal zoek.Enzo kan ik nog vele punten opnoemen.
Ben je er zelf blij mee.Prima.Maar ga nogmaals geen onzin opmerking plaatsen over te distorted terwijl de andere master van snitch bv vooral opvalt door de hoeveelheid reverb die hij heeft toegevoegd...
Over produktie gesproken...het rappen van beide vind ik goed!Alleen de beat bv is zwak.De uitvoering kan gewoon veel beter.
Anyway....Keep making beats and raps...:mega:
In de openingspost heb ik aangegeven dat mixen niet mijn sterkste punt is dus dat ik zou doen alsof ik weet hoe het moet is gewoon onzin. En ja, ik heb geluisterd en je mix klinkt overstuurd, de kick vervormt en ik vind mijn eigen amateur mix beter klinken dan wat jij er van gemaakt hebt. Maar ik verwacht ook niet dat jij of iemand van twee gemasterde sporen een betere mix kan maken. Zoveel verstand heb ik er nog wel van. Dat er van alles aan mijn mix mankeert zal best, het is een schot voor open doel daar over te vallen want ik ben geen mixer. Dat jij de beat zwak vindt mag, ikzelf vind hem lekker.
 
Nice hoor. Combineert prrrrima met het zonnetje :)

De raps hadden van mij wel iets strakker gemogen. Snap de lazy feel die het moet hebben, past ook bij de tekst, maar nu hobbelt het af en toe iets te hard achter de beat aan. Beetje meer "on point" past beter bij de titel.

Gaaf dat je de instrumenten zelf hebt ingespeeld. Dat draagt echt wel bij.

Ja, iets met de mix. Maar voor nu prima zo. Het wordt per track beter :okdan: Lekker verder met het rijtje. Op hoeveel zit je inmiddels?

Check (een volgende keer) even je inputs en/of geluidskaart, ik hoor een ruis/storinkje. Heel hoog zit 'ie, vooral in de eerste en laatste paar seconden te horen. Daartussen wordt het uiteraard overstemd door de muziek en voor nu is het slechts een detail. Maar het kan schelen in de mix. Dan is die frequentie alvast "check", zeg maar.
 
Laatst gewijzigd:
@stoter zal er even naar kijken waar de ruis op de zender zit. Hoeveel tracks? Heb er al flink wat met Ramon gemaakt, aanvankelijk alleen beats met samples en nu sinds kort speel ik het zelf in. Een stuk of twaalf in de laatste vier jaar zo ongeveer schat ik. Het meeste heb ik hier altijd wel gepost, zoek maar eens naar Dilago en Ramon en dan vind je ze wel mocht je willen. Dank voor je reactie!

@e-Gloomy-nations u ook bedankt maar wat bedoel je met te prominent, te hard in de mix?
 
Back
Top