Electric spring -> Eurorack en softsynths

Tierelantijn

Gibberish
Lid sinds
27 januari 2020
Berichten
780
Locatie
Utrecht
Instrumentale track gemaakt voor radiouitzending op een alternatief Brussels internet radiostation die ik met een vriend ga doen ergens over een paar maanden.

Gebruikt:
Moog Grandmother
Roland Tr6-S
Eurorack: o.a. Rings, Braids, Beads, Dreadbox resonator en delay, Pittsburgh delay.
Softsynths: Pigments en Uhe Diva

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden of erin horen?

 
lekkere sounds, springend ritme. maar vind b.v. vanaf 1:00 ongeveer, die zeer hoge 'lead'... en 1:34 soort jazz-pad, niet geheel bij elkaar werken. de rest van de track zit erg lekker in elkaar.
dat het je even een andere feel geeft, kan natuurlik werken, maar het zit niet mooi aaneengeregen als de rest van de track, bij 2:54 komt die lead terug, die werkt op zich wel. en dan die jazzy pad, iets aanpassen, geen slechte 'ideeën", maar krachtiger, naar mijn gevoel.
 
Ik vind het altijd fijn als mensen uit de hokjes treden. Ik zou het zelf niet kunnen. Daarvoor ben ik te academisch gevormd.
Gedurfd. En durf kan ik steeds waarderen !
 
lekkere sounds, springend ritme. maar vind b.v. vanaf 1:00 ongeveer, die zeer hoge 'lead'... en 1:34 soort jazz-pad, niet geheel bij elkaar werken. de rest van de track zit erg lekker in elkaar.
dat het je even een andere feel geeft, kan natuurlik werken, maar het zit niet mooi aaneengeregen als de rest van de track, bij 2:54 komt die lead terug, die werkt op zich wel. en dan die jazzy pad, iets aanpassen, geen slechte 'ideeën", maar krachtiger, naar mijn gevoel.
Ik snap wat je zegt, althans kan mij voorstellen dat je de hoge partij niet zo vindt mengen. De andere punten snap ik niet helemaal. Waarom vind je het de tweede keer wel werken?
 
Ik snap wat je zegt, althans kan mij voorstellen dat je de hoge partij niet zo vindt mengen. De andere punten snap ik niet helemaal. Waarom vind je het de tweede keer wel werken?

ik zat te schrijven terwijl ik aan het luisteren was, meerdere malen, en skipte soms ook, daarom zo onduidelik.

de 2 keren dat de lead, ik noem m maar zo er is, werkt op zich wel, maar het gevoel dat het nog scherper kan. niet scherp in hoe doordringend, dat is ie al...
na de lead komt beide keren een soort van jazzy pad terug, zo noem ik maar even, ik weet geen betere termen.

op 1:29 - 1:44 is er ie er bij voorbeeld.

ik vind het een zéer sterke track, met mooie squishing sounds... en andere detail-sounds.

ik denk dat ik die lead eigenlik ook wel goed vind, maar die jazzy pad..... erna, maakt het te zoet, geen wrijving.. al zitten er zekker wrijvende geluiden bij..

het is heel moeilik aan te geven. en wellicht is het simpelweg smaak; en voorop staat je eigen doel, het effekt dat je bereiken wilt.

ik luister m nu nogmaals... de lead is goed, als je nu begrijpt wat ik bedoel.

maar die jazzy pad... toch.. nou ja, het kan gewoonweg aan mij liggen, vanzelfsprekend, evident.

maar zeer goede track, dat had ik in mijn vorige reaktie nog niet helder gezegd..
 
Ohw, nice! Petje af. Heel cool.

"Deed me aan Plaid denken" doet jullie track te kort, daarvoor heeft het teveel een eigen sound - maar 't zou een mooie line-up zijn :)

Wat betreft

vind b.v. vanaf 1:00 ongeveer, die zeer hoge 'lead'... en 1:34 soort jazz-pad, niet geheel bij elkaar werken. de rest van de track zit erg lekker in elkaar.

+ wat volgde..

Hij knalt er gewoon heel hard in. That's it. En er zit iets schels op, resonantie van filter, of phaser-feedback, zoiets.. wat mij betreft zet je 'm gewoon wat zachter en/of probeer je iets met een lowpass-filter (+drive als 't dan te veel inkakt), de melodie is heel gaaf, maar er gebeurt ook zoveel moois daar achter, dat wordt nu overstemd.


mooie squishing sounds... en andere detail-sounds.

ja, eens, die.


Laat je 't weten als die uitzending eraan komt? :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Apart maar lekker nummer hoor.:okdan:
Allemaal hardware + 2 vst's :okdan:

Misschien ken je het al...
:
 
ik moet mijn leeftijd verifiëren! nooit eerder gezien, een terzijde...
Tja, er zit toch wat censuur in de clips van Aphex Twin. Dit is de lange versie. lang intro waarbij er veel in het (Amerikaans) word gevloekt...:beard:
 
Ohw, nice! Petje af. Heel cool.

"Deed me aan Plaid denken" doet jullie track te kort, daarvoor heeft het teveel een eigen sound - maar 't zou een mooie line-up zijn :)

Wat betreft



+ wat volgde..

Hij knalt er gewoon heel hard in. That's it. En er zit iets schels op, resonantie van filter, of phaser-feedback, zoiets.. wat mij betreft zet je 'm gewoon wat zachter en/of probeer je iets met een lowpass-filter (+drive als 't dan te veel inkakt), de melodie is heel gaaf, maar er gebeurt ook zoveel moois daar achter, dat wordt nu overstemd.




ja, eens, die.


Laat je 't weten als die uitzending eraan komt? :okdan:
Je vroeg me te laten weten als de radiouitzending er was, bij deze: LYL Radio | We're the rest.
 
Back
Top