Black Sand Eater [Techno]

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.736
Locatie
Nijmegen


Weer wat nieuws gebrouwen, zelfde workflow als laatste keer, beatje maken met de Analog Rytm, wat partijtjes opnemen met de Waldorf M en dan verder prutsen met de gerenderde wav's in Ableton.

In deze track heb ik met verschillende manieren geexperimenteerd om groove aan te brengen, soms prominent (met de drum pattern zelf) en anderen veel subtieler met ruis, LFO's filters en andere FX.

Als ik deze track verder in een hoekje zou moeten duwen, zou ik hem onder Minimal plaatsen (maar misschien denkt iemand daar anders over?). Ik hoop dat ie smaakt!!
 
Sfeer en ritme zijn goed gedaan, mist voor mij alleen nog iets van een melodie op de achtergrond om het met even iets interessanter te maken. Voor de rest erg lekker!
Merci! Ik heb wel ff wat geëxperimenteerd met wat melodie, maar het haalde de sfeer naar beneden, dus toch maar weg gelaten. In principe is het ook niet nodig in Minimal, maar daar moet je wel houden, snap ik ook ;). Thnx voor je feedback!
 
Ik vind de drum sounds heel goed klinken, heel erg snappy en een meeslepend ritme. Mij stoort het gebrek aan melodie absoluut niet, maar ik mis wel een beetje een opbouw/verhaal doorheen de hele track. Het klinkt nu nogal gefragmenteerd, alsof je verschillende fragmenten aan elkaar geplakt hebt... Vooral in het begin is dat opvallend, vanaf ongeveer 4 minuten is dat minder. En ik vind Black Sand Eater een hele coole naam.
 
Ik vind de drum sounds heel goed klinken, heel erg snappy en een meeslepend ritme. Mij stoort het gebrek aan melodie absoluut niet
Thnx, de focus ligt in deze track idd bijna volledig bij het ritme.

maar ik mis wel een beetje een opbouw/verhaal doorheen de hele track. Het klinkt nu nogal gefragmenteerd,
Ik probeer in mijn tracks toch altijd wel iets van een verhaaltje te vertellen, maar dat gaat bijna volledig op gevoel/gehoor, niet met een duidelijk vooropgezet plan. Voor mij klinkt de opbouw zo wel logisch, maar misschien zij de details soms te subtiel en op het eerste gehoor niet opvallend genoeg, da’s altijd lastig als je er zelf zo met je neus bovenop zit, moeilijk om dan dingen die je er bewust instopt niet meer te horen en je proberen te verplaatsen in een ander. Ah well, next time better ;).

Dank voor je feedback!

oh ja die naam, :D, dat vind ik vaak nog het meest lastig, ff onbewust over lopen dubben en ineens floepte die er uit. Ik zie er wel vette visuals achter, met een dikke closeup van een miljoen poot of zo.

1644864242082.jpeg
 
erg goeie track. melodie, who needs it. gefragmenteerd? wellicht, maar dan wél konsistent, aaneengeregen; werkt...
minimal, ik heb er blijkbaar een groot zwak voor (huh??, ha!).
Dank Vink, meodie is zwaar overrated :D:D! Tof dat ie smaakt, op naar de volgende!
 
Dikke track! Die soundscape mag wat prominenter, wat mij betreft. Die is heel fijn. En die losse bassline noot, ha... die is lekkerr.. mag zelfs wat viezer, beetje overdrive ofzo.. #smaak..

Als ik deze track verder in een hoekje zou moeten duwen, zou ik hem onder Minimal plaatsen

Ik ook. Vooral omdat je de tom(-achtige) sounds gebruikt als melodieuze elementen, gecombineerd met die swing. Was destijds althans de typische minimal-sound. Je zou dat iets meer eigen kunnen maken met wat er al in zit: die soundscape en ruis-dingen.. lekker naar voren halen.
 
Dat bas soundje is wel lekker. Geeft een beetje Michael Jackson vibe. Groove zit wel goed. De clap achtige soundjes vind ik niet lekker in het geheel liggen. Te veel op de voorgrond denk ik.
 
Back
Top