Multitimbral Synth met meerdere outputs

score100

Stamgast
Lid sinds
27 mei 2009
Berichten
297
Hey allen,
ik merk dat meerdere synths met verschillende interfaces snel te ingewikkeld wordt voor mij. Daarom wil ik kijken om naast een analoge mono liefst maar een multi-timbrale synth kan gebruiken. Alleen vind ik whet wel belangrijk dat mix ook echt goed zit en ik de sporen van een instrument apart kan opnemen. Paar modellen die ik zag:
Nord Lead 3
Digitone Keys
Roland JV-1080
PreenFM3

Nog andere tips/aanbevelingen, liefst onder de 1000? Is de Korg Triton bv een goed idee? Geen idee hoe makkelijk die te gebruiken is in 2022. Makkelijke UI is natuurlijk ook fijner :)
 
Voor algemeen gebruik: de PROTEUS 2000. Deze heeft 32MB sample ROM, 128 stemmen, effecten, wat realtime controle (dat ontbreekt op de meeste E-MU bakjes) en de 6 uitgangen. In het algemeen natuurlijk: hoe ouder de module, hoe minder sample ROM en aantal stemmen. Fijn is dus dat als je meer simultane stemmen met eigen uitgang nodig hebt je er gewoon een doosje bij koopt (veel van de modules gaan voor onder de 200 euro) en dat deze allemaal vrijwel hetzelfde werken. Aan de keerzijde, het gaat hier wel om synths van minimaal 20 jaar oud, dus verwacht geen wonderen van de beschikbare geluiden (in deze tijd van sample libraries van vele giegs).
 
TG77 (module). 12 uitgangen!!


3.jpg


Ik heb ooit hele producties gedaan met een Alesis Fusion. Die had naast de 2 stereo paren ook nog 'n adat aansluitingen met 8 kanalen. Met behulp van een digimixer kon ik zo via de channelcompressor ook wat paartjes sidechainen via de kickchannel.. werkte best lekker ook.
 
Back
Top